close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Trans Sport: Gas blijft hangen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3,4l V6

Beste allemaal,

Sinds een paar weekn blijft bij mijn Trans Sport soms het gas hangen. Dit gaat samen met een verhoogd toerental. Als ik bijvoorbeeld een uur of langer op de snelweg heb gereden, doet dit probleem zich voor (niet met koude motor of op een korte rit). De auto draait dan stationair ca. 1500 toeren (ook wel eens 2500). Als je de rem loslaat, accelereert de auto vanzelf, soms tot wel 80 km/u en blijft deze snelheid rijden. Als je vervolgens de rem intrapt, moet je harder remmen dan normaal (want hij blijft steeds een beetje gas geven) en verhoogt het toerental nog eens met circa 200 toeren per minuut.

Mijn vraag is natuurlijk of iemand een idee heeft wat dit zou kunnen zijn? De auto heeft ongeveer 150.000 gereden en is altijd goed onderhouden geweest. De auto heeft pas nieuwe motorolie en versnellingsbakolie gekregen en een nieuw oliefilter bakfilter en luchtfilter. Sindsdien doet hij het iets minder dan voorheen, maar toch blijft het vervelend. Heeft iemand een idee?

Alvast dank voor het meedenken!

Groeten,
Henk

Geplaatst door

TransSport2003 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

een leuke vraag ,ik heb dit ook eens meegemaakt alleen verder geen aandacht meer aan gegeven .

dus ben benieuwd .

gr. ron

rondepon 0

14 jaar

Controleer je vacuumleidingen, zet je cruise control eens op OFF, kijk of ie het dan ook nog doet. Misschien sluiting in de cruisecontrol handle?
Het opeens springen en moeilijk (zwaar trappen) remmen, doet mij echter een vacuumprobleem vermoeden.. Geen vocht in de bekrachtiger? Ik ken deze storing niet, ben hem nog nooit tegengekomen. Ik ga ff rondvragen

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

Dankjewel Peter voor je bericht. Ik heb inderdaad de cruise control al eens uit gezet, dit had geen effect, hij bleef het doen. Dat het remmen wat zwaarder gaat, is alleen maar omdat de auto uit zichzelf harder loopt (vanwege een hoger (stationair) toerental). Het vreemde is, dat je er geen pijl op kan trekken wanneer hij het doet (wel alleen met warme motor), en het is me ook al eens gebeurd dat hij een verhoogd toerental had en toen ik even stil stond ineens weer normaal ging lopen.

Ik ben zeer benieuwd naar hetgeen je tegenkomt. Zeer veel dank in ieder geval!

Ik ben nog niet veel verder gekomen met dit probleem. Deze week maar even langs de garage. Wat mij ook opvalt, is dat het interieur maar langzaam opwarmt met deze kou. Ik moet zeker 40 km rijden op de snelweg om het warm te stoken, verwarming vol aan en aanjager op stand 2.

tsja, opwarmen met dit weer, je hebt natuurlijk een enorm volume koude lucht in deze auto, en de mijne stook ik ook niet warm in 20 minuten....
er komt wel hete lucht uit de ventilatie openingen? achterste kachel doet het wel? en deze heb je ook aan?

ik krijg nergens antwoord op je gas hangen verhaal, heb het zelf nooit gehad, omdat ie het alleen warm doet verdenk ik het egr verhaal op deze auto ervan. Reinigen doet vaak wonderen.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

Dankjewel Mercury voor je reactie.

Ten aanzien van de koude in de auto heb je gelijk. Is inderdaad een enorm volume. Mijn andere auto, een Corsa B uit 1994, die anders na 1,3 km al warm is, heeft het nu ook moeilijk. Ik dacht even dat het verband zou kunnen houden met het gasprobleem.

Deze week ga ik langs de garage en dan zal ik het hebben over het egr verhaal hebben.

groetjes.
Henk

Beste allemaal,

Het probleem is opgelost! Ben vrijdag naar Gaanderen geweest en daar heeft een zeer kundige monteur de boel helemaal gefixt.

Op de computer gaf hij aan: Low voltage op Trottle position sensor en Manifold sensor.
De monteur heeft meteen alles even nagekeken: massa, vacuum, alles in orde.
Luchtfilter was ook in orde (3000 km vervangen).
Vervolgens Manifold sensor vervangen en Trottle position vervangen. Die laatste deed helemaal niets meer namelijk. Ook het gasklephuis is gereinigd met remmenreiniger, dat ding zat onder het roet.

Daarna heeft de monteur alles weer vastgezet en na wat gekuch door de remmenreiniger liep hij weer als een zonnetje!

Nogmaals veel dank voor jullie feedback!

Groeten,
Henk

Jij ook bedankt voor je feedback.

Highway 670
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.