Hoi,
Bij mn gmc c1500 is het volgende probleem verschenen,
na een week of 2 stilgestaan te hebben startte ik hem en liep hij goed, echter toen de motor warm werd ging hij uit zichzelf hoog stationair lopen en dat is hij vanaf dat moment blijven doen.
heb al heel veel nagekeken, vacuum nagelopen met sop, V-pakking nagelopen met sop, geen lek kunnen vinden, Idle air control valve nagekeken en afgesteld, gasklep sensor nagekeken en opnieuw bedraad (dacht eerst een draadbreukje) maar het probleem blijft.
Wie zou mij verder kunnen helpen hiermee?
Groetjes Bas
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bas, welk type motor heb jij er precies in liggen? je hebt het over een getunede 350, maar hoe getuned? en is dit een 350 tbi? Heb je ook het vacuum van de cruisecontrol en de leiding naar de rembekrachtiging en de automaatbak gecheckt? vacuum check doe ik trouwens nooit met zeepsop, maar door slangen dicht te knijpen en te luisteren of ik de motor anders hoor lopen. een scheurtje in een vacumleiding geeft nl geen bellen zoals bij gas, maar zuigt het op, en dat zie je volgens mij bij zeepsop niet. Brandstofdruk is wel goed? er zit geen retourleiding dicht?
gr
Peco power
Ik kijk net ff je andere topics door, maar je remmerij heeft ook problemen gegegeven zie ik, je beweert een corvette blok te hebben zonder nummers???? en goed, je gasinstallatie is een puinhoop schijnbaar....
maar helaas geef je weinig feedback over je eerdere problemen, ik zou zeggen, ga naar een ECHTE usa specialist, die kunnen bekijken wat voor motor er in ligt (zonder nummers, dan komt ie waarschijnlijk uit een speedboot) ze kunnen je vacuum checken, je gas goed afstellen en kijken of je brandstofsysteem/injectors goed zijn. Brandstofpompen zijn nogal eens problematisch bij de trucks, ook de injectoren willen wel doorlekken etc etc. Je hoopt op iets simpels, maar dat is deze auto zeker door zijn ombouw(?????) niet meer en dus moet er echt even met kennis naar gekeken worden.
Suc6
Peco Power
hej ok bedankt peco.. zal je advies wel ff opvolgen :)
Maar over mn gas, dat gaat er over 2 weken uit, A vanwege de problemen, B vanwege de wegenbelasting, scheelt 310 euro per kwartaal.. dus ja. en aangezien ik niet veel kilometers rijdt.
En over mn blok, het is inderdaad een 350 Tbi. brandstofpomp is op t moment kapot, maar daar heb ik al een nieuwe voor liggen. De vorige eigenaar ZEGT dat het een corvette blok is. het enige wat ik ervan weet is dat het een rebuilt blok is, die in 2005 is gebouwd en in 2007 naar nederland is gekomen.
En wat betreft de remmerij. dat was gewoon een kwestie van remolie vervangen, was gewoon te moeilijk aan het denken. haha.. ja en meer feedback kan ik eigenlijk niet geven wat eigenlijk is mn probleem niet opgelost, maar omzeild.
ik zal het weleens proberen om mn leidingen dicht te knijpen en kijken wat hij dan doet.
owh en brandstofdruk kan het niet aan liggen, want hij loopt totaal niet op benzine.. dankzij mn doorgeluste gasinstallatie
kan wel een lijstje geven met wat er allemaal aan mn blok gedaan is.
Groetjes
15 jaar
Hej Peco,
vanavond startte ik mn auto weer voor t eerst sinds ik mn IAC valve had afgesteld.. maar nu schijnt hij weer normaal te lopen.. maar ik durf nog niet te hard van de toren te blazen, maar het lijkt er wel op dat het opgelost is.
Heb hem gewoon stationair warm laten lopen en tot aan normale temp aan toe was er niks aan de hand.
Wel leek het af en toe net alsof hij een arbeids slagje oversloeg.. kreeg af en toe een soort plofje uit de uitlaat.
En mn service engine soon lampje blijft branden. maar deze duidt toch alleen op een fout in het emissie systeem? zo ja geeft het niet, want het grootste deel gaat er binnenkort uit.
groetjes
15 jaar
service engine soon slaat op een onderhoudsbeurt
plofje, dat is een te rijk mengsel of een te late ontsteking dan wel slechte klep
check je egr ook eens
gr
Peter
nou volgens mn haynes handleiding niet.. service engine soon betekent een storing in het emissie controle systeem.
Heb hem zojuist uitgelezen (wat onvoorstelbaar makkelijk is bij deze auto!!!) en hij gaf aan dat mn temperatuur sensor niet goed is
en dat mn throttle position sensor vervangen moet worden.
MAARRRR nu mijn volgende vraag: Waar kan ik in godsnaam die sensors kopen???
Kan iemand me daaraan helpen?
Maar waarschijnlijk is dus de throttle position sensor het grote probleem
groetjes
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US C1500 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar