hallo
afgelopen week heb ik de pakkingen vervangen van mijn inlaat (manifolt)
nu is mijn onsteking er ook af geweest, ik had deze gemerkt en weer het zelfde terug gezet.
de auto start meteen, maar ploft met gasgeven en houd in, op lpg loopt hij nog beroerder.
nu heb ik met mijn stroboscoop gekeken (zonder graden meter)en het lijntje op het vliegwiel zit op het eerste merkteken tandje links(of puntje) net hoe je het noemt.
heeft er iemand een tip voor mij hoe ik hem moet afstellen?
alvast bedankt!!
groetjes ronald.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ontsteking moet zo'n 10 a 12 graden voorontsteking hebben, verdraai voorzichtig de ontsteking naar het middenste streepje, hoe loopt ie dan?
eerste puntje? en dan van de motorkant(midden) of spatbordkant? gewoon van midden uit ff proberen wanneer ie het lekkerst loopt, alle vacuum wel goed aangesloten?
gr
Peco Power
hallo ,ik heb gisteren gedaan wat jij zei, en hij loopt perfect!!
maar nu reed ik vanmorgen van utrecht naar eindhoven,ik ben daar een uurtje binnen geweest, ik startte de auto en hoorde de klepjes heel even tikken, ik reed weer terug van e naar u, en nu blijven ze ratelen, ik heb het olie gepeild maar die was nog op peil, ook mooi bruin,weet jij mischien wat er zo plotseling aan de hand is?
groetjes ro
15 jaar
Hmm. Tikkeren ze allemaal? Heb je nieuwe olie in het blok gedaan na het manifold te hebben voorzien van nieuwe pakkingen?
Zo ja, wat voor olie is er in gekomen. Tikkert ie zowel op gas als op benzine? Draai de ontsteking weer iets terug, kijk hoe die dan loopt, wordt het tikken minder? Draai eens een paar bougies eruit, wat voor kleur hebben die? Het geratel/getikker komt van de kleppen, niet van de waterpomp oid? Luister evt met een slang aan een trechter ff waar het tikken wegkomt uit het blok, distributie is niet versprongen, ivm eerder ploffen op gas (backfire), geen rare ploffen gehad onderweg?
gr
Peco Power
hallo
ik heb weer een stukje gereden en toen was het na een paar minuutjes ineens weg, toen uitgezet 15min ongeveer en toen was het er weer, ik zal morgen de olie en filter vervangen, dat heb ik niet gedaan (beetje dom ivb het koelvloeistof) ik gebruik normaal 10w40 half syntheet,is dat goed? ploffen heefttie niet meer gedaan en hij rijd weer lekker!
morgen hoor je weer van me.
alvast bedankt!
groetjes ronald
15 jaar
10 w 40 is goed voor 'm lust ie graag, idd even olie en filter vervangen, miss dat er wat koelvloeistof inzit, anders wat atf bij de olie in (een halve liter) paar honderd km rijden en dan kijken of ie ophoudt te tikkeren, dan nog een keer olie verversen.
gr
Peco Power
hallo
ik heb vanmorgen de olie eruit laten lopen, en er zat een hoop sludge in, heb er toen 5liter van die goeie kope kruitvat olie in gedaan, kilometertje of 50 gereden, vlug die zooi er uit gelaten(hihi) nieuwe filter er op goede olie en hij loopt weer als een zonnetje! geen getik meer aanwezig! bedankt voor de tips!
groetjes ronald.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US C1500 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar