Ik ga zaterdag een beurt doen aan deze pick up van mijn neef.
Filters heb ik via internet gekocht want de lokale automaterialenzaak kan deze niet leveren.
In autodata kan ik ook niks vinden over deze auto.
Ik zal nog moeten weten hoeveel olie erin gaat bij verversen en welke (10w40 ?).
Verder blijft de tankmeter op 1/2 staan, dat zal wel aan de vlotter liggen, dus daar moet ik ook even naar kijken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
10 w 40 een litertje of 6 incl filter. Maar gewoon ff 2 vaatjes halen, altijd makelijk een paar liter op reserve (voor bijvullen) Olie filter is toch gewoon PH 30 van FRAM? is hier bijna overal wel te krijgen, bij de automaterialen handel.
Tankmeter, eerst ff de massa checken voordat je de tank loshaalt! Gewoon ff de draden zoeken en meten met multimeter. Is de gastank ook aangesloten op dezelfde meter? dat patent wil nl ook nogal eens wat problemen geven!
suc6
Peco Power
Bedankt voor je reactie.
Gastank is zover ik weet op een aparte indicator met leds aangesloten.
[quote=Audidriver73]Bedankt voor je reactie.
Gastank is zover ik weet op een aparte indicator met leds aangesloten.[/quote]
Dan zit het in elk geval niet in de zender/omschakeling vanaf de gastank, dus ff signaal meten met multimeter, geef eens volle massa bij de tank, slaat de meter nu voluit? dan zit het probleem in de vlotter (hoogstwaarschijnlijk). nog het zelfde? dan bedrading en massa checken.
suc6
Peco Power
Ik zal zaterdag wel eens kijken, laat wel even weten wat het was.
De FRAM PH 30 weet ik niet of dat deze is, postbode was vandaag aan de deur geweest maar niemand thuis, dus morgen ff ophalen.
Beurt vandaag gedaan, ging precies 5L olie in.
Weet ook iemand hoe je het oranje lampje met service soon kunt resetten ?
Probleem met tank meter nog niet naar gekeken, kan kabel van vlotter niet vinden.
Volgens mij is het drukken op de dagteller knop tot er oil of service in het display verschijnt, dan ff vasthouden en dan gaat het getal van 10 (of minder) weer naar 100, dan is het weer klaar. (zo ff uit m'n hoofd, kan het nog wel ff nazoeken, hoor je het nog wel ff)
Eentje die ook nog wel eens werkt is : auto op contact zetten (niet starten!!!) en dan binnen 5seconden het gas 3x helemaal intrappen.
ook het los halen van de accu gedurende 15 minuten en daarna weer aansluiten en 30 minuten wachten voor dat je hem weer op contact zet wil bij sommigen nog wel eens helpen! (lopen ze ook weer zuiniger om de een of andere vreemde reden???? ;-) )
Kabel zit bovenop de tank, als je een beetje lenig met de handen bent en niet van die enorme sportschoolarmen hebt kun je d'r met wat gefriemel wel bij. Daar zit ook het plaatje dat toegang geeft tot de vlotter in de tank.
greetz
Peco Power
Bedankt voor de tip, ik ga het volgende week proberen.
het kan zijn dat jij als oliefilter de ph 3980 moet hebben de ph 30 is namenlijk nogal een grote ronde filter die bij sommige type's te dicht tegen het uitlaatspruitstuk loopt en dan moet er de ph 3980 op die is wat dunner het beste is om effe de oude te bekijken wat daar op staat en altijd even de oude tegen de nieuwe aanhouden ofdat de rubberen afdichtingsring even groot is en er zeker van zijn dat je de oude rubberen ring mee eraf pakt het gebeurt wel eens dat die ring blijft zitten en dan schroef je er een nieuwe op waarna de olie tussen de twee ringen naar buiten spuit
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US C1500 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar