Chevrolet US Trans Sport: Koelprobleem Trans Sport

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 3.4 V6

Beste forumgangers,

ik heb sinds enkele maanden het probleem dat mijn TS hoog oploopt in tempertuur.
In de winter heb ik een slippertje gemaakt en daarmee een laag paaltje geraakt, gevolg: deuk in de bumper, leek mij niets ergs verder.
Naarmate het warmer werd begon de auto vaker heet te lopen.
Binnengebracht in de garage (geen usa specialist).
Volgens de garagist was de waterpomp defect, 3 verkeerd bestelde waterpompen later was de juiste gearriveerd (vanuit Amerika? Moest volgens mij in NL te vinden zijn, maar soit)
Waterpomp vervangen was nog niet de oplossing. Ventilator sprong ook nooit aan.
Garagist heeft toen de thermostaat vervangen, maar nog geen resultaat.
Blijkbaar zat het draadje naar de ventilator achter mijn deuk en was deze losgekomen. Na deze weer aan te sluiten leek het goed te gaan.
Maar toch liep die nog steeds veel te hoog in temperatuur.
Auto terug naar garage gedaan, volgens garagist was dat omdat hij nog geen koelvloeistof in zat, maar water. (euhm, nee?)
Nu met de koelvloeistof erin nog steeds hetzelfde probleem...

Ondertussen veel gelezen op dit forum en zonet meer dan een uur bezig geweest met ontluchten.
Auto een 20tal cm omhoog gezet vooraan en de ventieltjes open gezet.
Afwisselend water/lucht kwam hieruit, aan de passagierskant kreeg ik een moment een mooie waterstraal.
Aan de chauffeurskant bleef het water/lucht afwisselend (puffend).
Lucht bleef en bleef maar komen, maar de vloeistof in het reservoir zakte niet.
Wat ook opvalt is dat hij, wanneer hij warm gelopen is, de vloeistof steeds het reservoir in stuurt en dat het reservoir pas weer terugloopt nadat de auto een 20tal minuten heeft stil gestaan.

Radiatordop is ook al vervangen.

Iemand enig idee?
Doe ik wat fout, ligt het probleem elders?
Moet ik beide ventielen gelijktijdig open laten staan om moet ik afwisselen tussen de 2?

Alvast bedankt!

nero987

Geplaatst door nero987 , lid sinds 11 jaar geleden

5 Reacties

Mercury PRO, 9 jaar geleden

Ga met de auto naar een usa specialist....

nero987, 9 jaar geleden

Ja... Thnx... :/
Ik heb de laatste maand 1000euro gespendeerd aan een auto die nog amper dat bedrag waard is, dat met al 330k op de teller.
Als het geld op mn rug groeide zou ik die poging nog ondernemen, en hier geen topic starten, maar dat is het hem niet waard...

In ieder geval, ik heb de ontluchtingsventielen er helemaal afgedraaid, en hij loopt niet meer heet... Dan ga ik zo maar verder tot hij helemaal naar het schroot kan...

Mercury PRO, 9 jaar geleden

tsja... wat moet ik daar op zeggen...

nero987, 9 jaar geleden

Ik weet niet, net zoals ik ook niet meer weet wat te doen met de auto...
Ik las hier overal over ontluchten ontluchten en nog eens ontluchten met die auto's.
Ik heb dat geprobeerd, maar er blijft lucht uitkomen, vandaar mijn vraag of ik wat verkeerd deed, of dat er wat anders aan de auto is.

Mercury PRO, 9 jaar geleden

als er lucht uit blijft komen. verdwijnt er ergens koelvloeistof en heb je dus een lekke v-pakking of een lekke kop. wat niet verwonderlijk is bij 330 000 op gas..... dan is ie waarde oud ijzer, en is je enigste optie... thermostaat eruit (minder drukopbouw) en je koelvin doorverbinden zodat je de temperatuur te laag houdt en zo nog doorrijden tot ie echt helemaal kapot is...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.