Chevrolet US Trans Sport: temperatuur loopt op van Chevrolet Transport

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 3.6

Wij hebben eind november 2012 een Chevrolet Transport gekocht uit 2001 op LPG met 225.000 kilomter.
Op 1ste kerstdag liep ineens de temperatuur op en stonden we langs de kant van de weg.
Toen zijn de volgende werkzaamheden aan de auto uitgevoerd:

- koelsysteem gecontroleerd op lekkage (geen spraken van)
- speciale vloeistof toegevoegd om eventuele scheurtjes in het koelsysteem te dichten.
- gesnuffeld voor lekkende koppakking (niet geconstateerd)
- gaatje geboord in de thermostaat ivm ontluchting

Na deze werkzaamheden is het 6 weken goed gegaan maar daarna ging het weer mis.

Toen zijn de volgende werkzaamheden gedaan:
- bougies vervangen
- oliefilter, luchtfilter, automaatfilter vervangen
- nieuwe waterpomp
- nieuwe radiateur
- nieuwe thermostaat
- weer gesnuffeld

Wij hebben nu geen idee meer wat we nog meer zouden kunnen bekijken of doen, hebben jullie nog ideeën?

chev. transport

Geplaatst door chev. transport (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Trans Sport? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 10 jaar geleden

Ontluchten.

dannymdouma (0), 10 jaar geleden

Aimee,
Ik zou zeer zeker ook ontluchten. Het systeem heeft mede door verwarming achterin veel plekken voor luchtophoping.
Methode staat bij diverse problemen al eens beschreven door Mercury (peco power)
Lukt het best door de voorzijde auto wat op te laten krikken (garagekrik!) of de voorwielen op een hogere stoep te zetten en daarna de ontluchterventielen los te draaien.
Motor starten en rustig deze ontluchters open en dicht draaien.
Vraag je hebt het koelvloeistofpeil niet gerefereerd aan die van de expansietank?
Radiateurdop losdraaien en controleren of de radiateur goed gevuld is hierna de aangegeven vloeistofhoogte van expansietankje afvullen1
Indien je problemen blijft houden mail me dan, zit voor mijn werk vaak in Amsterdam
gr oet Danny

chev. transport (0), 10 jaar geleden

Beste Kaleido 1,


Ontluchten hebben we steeds gedaan.
Dannymdouma, de auto staat op dit moment in brabant, bij een kennis die onze auto's onderhoud. We hebben de auto steeds ontlucht, en idd ook met de voorkant hoog gezet, motor aan, ventielen los en bijgevuld.
En ook op de manier volgens mij met expansietank etc...

groetjes Aimee

Mercury (0) PRO, 10 jaar geleden

Een transsport uit 2001 met deze kilometerstand op lpg en warmloopproblemen, is in mijn ogen gewon een lekke koppakking, ook het bijgevoegde middeltje... geeft vaak veel ellende omdat er allerlei kanaaltjes dicht gaan zitten... verdwijnt er koelvloeistof? is de radiateurdop nog te openen zonder dat de koelvloeistof er uitspuit als ie eventjes loopt? Ik zou de auto gewoon vullen en de radiateur op druk zetten, kijken wat er gebeurt, maar ik denk dat er 1 bougie (de eerste cilinder en dat is die aan de achterkant van het blok bij de distributiekant) nat gaat worden. anders kan ik niet verklaren dat ie blijft heet lopen...... of je V-pakking moet al lekken, maar als ie op de brug staat zie je dan al vaak een druipsteengrot stalagtiet bij de startmotor in de buurt....
Gr

Peco Power.

(laat je garagist anders ff contact met mij opnemen... via de mail, dan bel ik hem of mail ik hem met eventueel extra info.)

chev. transport (0), 10 jaar geleden

beste peco en dannydouma,

het is toch inderdaad een lekke koppaking. De druktest gedaan en het werd idd nat. Weten jullie misschien een goede garage voor het oplossen van dit probleem? en nog heel erg bedankt voor de reacties!

groetjes Aimee

Mercury (0) PRO, 10 jaar geleden

Hallo Aimee, het vragen naar adressen dan wel aanbieden van diensten is 'not done' op Problemcar. Je zult er dus weinig reactie op krijgen. Kan jullie eigen garage het niet? Het is veel sleutelwerk' maar wel te doen. In jullie geval zou ik ook sowieso de kleppen en klepzittingen laten vervangen want deze zullen bij een kmstand van 250duizend km op gas ook een eind heen zijn. En omdat de zaak nu toch bereikbaar is reviseer ik ook altijd de dynamo mee. Gr Peco Power

chev. transport (0), 10 jaar geleden

Hoi peco power,

Excuses voor de vraag van adressen. Ik was me er niet van bewust dat dat "not done" was... Nogmaals heel veel dank voor alle info en tips!

Groetjes aimee

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.