close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Suburban: loopt niet op benzine en verbruikt 1 op 2 op LPG

Bouwjaar: 1980, Brandstof: LPG, Motorcode: 454

Mijn suburban loopt niet of nauwelijks op benzine.

Alleen tijdens het rijden overschakelen op benzine lukt maar als ik de gas een beetje aanraak slaat hij af en stinkt het naar benzine.
Voorheen reed hij 1 op 1 op benzine en 1 op 3,5 op LPG (stadsverkeer)

Ik wil met deze auto ook op vakantie en dan moet hij op benzine lopen, de laatste keer ben ik naar disneyland gegaan en niet overal is gas te verkrijgen. ik ben toen ook een stuk op benzine moeten gaan rijde en dit was helemaal problematisch, de dempers zijn toen ook uit elkaar geplofd
Om dit te voorkomen heb ik nu cherry boms er onder liggen waardoor dit niet meer kan.

Daarnaast is de carburateur vervangen door een edelbrock carburateur en hebben zowel degene die alle reparaties uitvoerd (USA Cars specialist) en een LPG specialist geprobeerd hem af te stellen maar zonder resultaat. De ene zegd dat hij nog steeds lekt en de andere zegt dat dit altijd wel is, dus ik weet het niet meer.

Het volgende is er nog aan de hand:
Op LPG rijdt hij 1 op 2,5 (1 op 3 op de snelweg 90 km/uur)
Op benzine rijdt hij niet
hij loopt iets te hoog toeren maar als ik dit naar beneden haal dan slaat hij af als hij in z'n D of R staat
Door het hoge toerental klonkt hij wanneer je hem in z'n D of R zet
Het eerste stukje gas geven dan ploft het, bij gas terug nemen het zelfde.

Is er iemand in de omgeving van Kaatsheuvel die me hierbij kan helpen of iemand weet die me kan helpen.
Want ik ben nu al enkele duizende euro's verder maar nog steeds geen resultaat.

Groet Gerard

Geplaatst door

HultermansP (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nou, hier moet een beetje amerikanen mens wel uit kunnen komen.
het eerste wat je moet checken is of de auto niet 2 brandstoffen tegelijk krijgt, 1 op 1 op benzine...dat deugt niet, geen wonder dat je ori uitlaten met kat zijn ontploft..
Is je ontsteking wel goed, Zitten er toevallig champion bougies in? staat de ontsteking goed? is er voldoende vacuum?
Liep de auto met de originele rochester carburateur wel goed?
Wat voor gasinstallatie zit erin? hoeveel pk is de verdamper?
schakelt de auto normaal? of blijft ie lang in de versnellingen hangen?
zit er een originele benzinepomp op? of een electrische?
Sluit alle benzine echt goed af, zodat de auto alleen op gas loopt (benzine afsluiter controleren), zet je bougies (liefst ac-delco's) op 0,8 mm, zet de ontsteking op zo'n 10 a 12 graden voorontsteking, zet de mixer goed voor gas (indien deze via een kabel te bedien is) en stel nu het gas af, de auto moet zo'n 600 toeren stationair draaien.
zo'n 454 moet toch wel 1op 3 a4 op gas willen lopen en zo'n 1op 5 op benzine.
Loopt ie goed op gas, dan gas afsluiten en op benzine afstellen, beter nog om 'm eerst goed op benzine te laten lopen, dus gas afsluiter controleren, stroomdraad van de afsluiter afhalen, mixer eraf, origineel of passend filter plaatsen en afstellen totdat ie fatsoenlijk op 600 toeren blijft draaien. Dan rijden en kijken wat z'n verbruik doet. hierna zou ik het gas terugplaatsen en weer afstellen.
ik ben benieuwd..

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

Dat is het probleem, ik vind het leuk om in te rijden maar heb er zelf geen verstand van. Er zit nu een elektronische ontsteking in omdat de oude het begeven had. ik denk niet dat er gas en benzine in 1 keer verbruikt worden omdat hij op gas opzich goed loopt, Met de orginele carburateur was het ongeveer het zelfde, iets beter in verbruik (1 op 3,5 lpg) en liep toen op benzine.
Ik kan de mixer middels een kabel open of dicht zetten en het afstellen via een schroefje in het midden van het luchtfilter (en aan de zijkant open en dicht zetten) voor benzine weet ik niet waar dit moet.
Weet jij toevallig iemand in de buurt van Kaatsheuvel die dit kan?

Groet Gerard

HultermansP 0

15 jaar

ik vind dit toch wel raar dat die usa specialist deze motor niet lekker krijgt,deze motoren kun je wel zo lekker rustig laten lopen,is er ooit de manifold afgeweest??de inlaat pakking kapot of voetpakking carburateur,dat schroefje bovenop stel je hem gewoon stationaar mee af op de kraan die er langszit daar waar de gasslang aanzit kun je hem wat knijpen zodat het verbruik wat minder wordt maar niet te krap zetten dan trekt ie niet meer zo'n beer heeft veel brandstof nodig,die edelbrock carburateur kun je maar op een manier afstellen aan de zijkant zit een schroefje met koperen ringetje erachter(op de vlotterkamer) dat schroefje draai je eruit dan moet de motor lopen en moet de benzine daar net uit druppelen dit niveau moet je verstellen door die schroef die bovenop de carburateur zit wat los te draaien en die bout die eronder zit wat in of uit te draaien,daarna die grote borgschroef weer vastzetten en klein schroefje weer terug zetten jij hebt 2 vlotterkamers dus dit zit voor en achter allebij op dezelfde manier afstellen dan kun je aan de onderkant nog even lucht benzine mengsel armer of rijker zetten met die schroef met veer erachter

maak eens een fotootje van je carburateur of ik wel de goeie carburateur in mijn gedachten heb

Robby, je hebt gelijk wat betreft die edelbrock carburateur, maar goed iedereen die maar iets van auto's afweet (hoeven nog niet eens amerikanen te zijn) kan dit afstellen, 1 op 4 op benzine en 1 op 3 op gas moet kunnen, ik ga je mailen met een paar adressen bij jou in de buurt, dit gaaat zo niet goed komen.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

[quote=Mercury]Robby, je hebt gelijk wat betreft die edelbrock carburateur, maar goed iedereen die maar iets van auto's afweet (hoeven nog niet eens amerikanen te zijn) kan dit afstellen, 1 op 4 op benzine en 1 op 3 op gas moet kunnen, ik ga je mailen met een paar adressen bij jou in de buurt, dit gaaat zo niet goed komen.

[url=http://img14.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img14.imageshack.us/img14/6774/45...[/img][/url]
[url=http://img14.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img14.imageshack.us/img14/2771/45...[/img][/url]
[url=http://img14.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img14.imageshack.us/img14/7265/45...[/img][/url]
[url=http://img14.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img14.imageshack.us/img14/1897/45...[/img][/url]
[url=http://img14.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img14.imageshack.us/img14/5156/45...[/img][/url]

Hier wat foto's.
Daarom heb ik ook een chevy gekocht omdat er eigenlijk weinig aan kapot zou kunnen en hij altijd loopt. Die van mij is een uitzondering.

gr

Peco Power[/quote]

HultermansP 0

15 jaar

ik zie op deze niet die stelmogelijkheid met de vlotterkamers weer een ander type(ik heb een holly carburateur in m'n gedachten) wel voorop 2 schroeven met veertje erachter om lucht mensel verhouding te stellen en die gaskraan staat al naar links dat is dichter even de slang eraf pakken kun je erin kijken en zie je wat ik bedoel dan zie je gewoon een klep zitten die je kunt verdraaien

de vacuum slang van de ontsteking zit die wel goed aangesloten op het juiste ventiel?? je pakt die slang eraf dan zet je hem op tijd dan zet je die slang er weer op dan moet hij harder gaan lopen, dan vervroeg je hem namenlijk

heeft deze auto niet gewoon een lekke cruise control ? loopt voorkant midden carb naar cruise control links achter op intake niet een te dikke slang waardoor hij blijft zuigen" ? gewoon even afdoppen

zie ook geen kabel aan (handmatige) choke(rechts) , hebben ze deze vastgezet ,is helaas niet te zien ??

op thermostaathuis/voorkant spruitstuk is een vacuumverdeelstuk te zien met 2 openingen,zie maar 1 slang ?
denk dat deze motor toch wel heel hard "zuigend"geluid maakt !!

Frank3137 0
badge

15 jaar

xxxxxxxx in Kaatsheuvel lijkt me prima geschikt.

Het maken van reclame is niet de bedoeling van dit forum, iemand ergens heen verwijzen kan wel via de mail (dit adres heeft de topicstarter ook al via de mail gekregen.
Wil je iemand tippen voor adressen noem er dan meerdere, er zitten er in Brabant zat

Mercury, moderator Problemcar

de middelste voorste slang zal naar je pc valve gaan oftewel carterdampafzuiging,is dat ventiel nog wel goed,zit in je kleppendeksel,en die andere rechtsvoor(als je er voor staat) naar je benzinedamp filter die grote zwarte pot (als je ervoor staat) rechts bij je koplamp als dit klopt gewoon afdoppen

Ik ben al een stuk verder dan een paar weken geleden.
Het vervroegen is nu afgekoppeld. Zou 5 grade moeten zijn maar deed er 20.
Het niet lopen op benzine had (heeft) er mee te maken dat door een kleine backfire de vlotters inploderen. De backfire zou een probleempje zijn van een impco installatie.
Dus moeilijk te voorkomen, heb het nu 2x meegemaakt (dus loopt weer niet op benziene) klapt niet harrd maar toch voldoende om de vloter te laten inploderen. De holly carburateur heeft volle vlotters dus deuken niet in.
Heb nu 2 set vlotters vol met pur gedaan en dicht gesoldeerd en kijken of dat helpt.
Als iemand nog andere ideeen heeft hoor ik dit graag moet over een paar weken naar Spanje met deze auto.

HultermansP 0

15 jaar

Backfire is geen probleem van een impco installatie maar van een verkeerd(te arm meestal) mengsel of een lege gastank....

en kurken vlotter implodert niet, een vlotter vol pur, is te zwaar en zal dus de carburateur laten overstromen... ben ik bang voor.
vervroeging is toch wel handig, zeker als je straks de bergen in moet... je krijgt nu een wel heel erg luie auto...

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

Ik heb ook aan Kurk gedacht maar hoe maak je de verbinding, of zijn er andere want standaard is het een hol messing bakje (1469).
Is de vervroeging ook te nijpen zodat hij 5 doet ipv 20?
a.s. maandag laat ik hem in iedergeval weer op gas goed afstellen.

HultermansP 0

15 jaar

maar die ontsteking begrijp ik niet als dat origineel is kan dat niet fout en dat is ook 20 graden jij stelt de ontsteking af zonder vacuum,dan druk jij die slang erop en spring ie echt een heel stuk vroeger, 5 graden is niks dit is veel meer.ik denk dat je je tijdstip nog niet meer ziet met een scoop zodra die vacuum erop gedrukt wordt

dat is toch allemaal klote wat je gaat doen gewoon origineel en zorgen dat die backfire eruit is er lopen honderden van die bakken op gas zonder problemen[quote=HultermansP]Ik heb ook aan Kurk gedacht maar hoe maak je de verbinding, of zijn er andere want standaard is het een hol messing bakje (1469).
Is de vervroeging ook te nijpen zodat hij 5 doet ipv 20?
a.s. maandag laat ik hem in iedergeval weer op gas goed afstellen.[/quote]

[quote=robby10030]dat is toch allemaal klote wat je gaat doen gewoon origineel en zorgen dat die backfire eruit is er lopen honderden van die bakken op gas zonder problemen[quote=HultermansP]Ik heb ook aan Kurk gedacht maar hoe maak je de verbinding, of zijn er andere want standaard is het een hol messing bakje (1469).
Is de vervroeging ook te nijpen zodat hij 5 doet ipv 20?
a.s. maandag laat ik hem in iedergeval weer op gas goed afstellen.[/quote]
[/quote]
Ik begrijp het ook niet robby, als jij of ik een uurtje met deze auto bezig zijn zou ie goed moeten lopen, tenzij de nokkenas versleten is of er een klep uitligt. Iemand met een beetje sjoege van een amerikaan (zeker met deze motor) moet dit zo kunnen, fluitje van een cent....

gr

Peter

Mercury 0
badge

15 jaar

ja ,ik vind die aanpassingen alleen onnodig veel werk en vragen om problemen ik heb hier ook wel meegemaakt dat die vlotters implodeerden daar pik je dan een gaatje in met priem of met het kleinste boortje dan luchtpistool voorzichtig erop en plop ze zijn weer in model dan miniscuul klein beetje soldeertin erop en klaar,dan laat je die vlotters eruit en ga je zorgen dat hij goed op gas loopt en geen backfire meer heeft en dan weer die vlotters erin,nu ga je andere vlotters maken moet die carburateur 100 keer uitelkaar alle schroeven dadelijk rond,ik bedoel maar anders koop je effe een manual over ontsteking staat alles in

en die ontsteking afstelling daar moet je een beetje mee spelen die waarde's is mooi bij nieuwe motoren maar niet als ze wat ouder zijn en slijtage hebben op vanalles en nog wat als je maar zeker weet dat die vacuum slang van die vacuumdoos op je juiste ventiel zit als je de slang eraf trekt tijdens het lopen moet hij echt terugzakken in toeren zo stel je hem op 8 tot 10 graden (in die buurt) dan druk je de slang erop en verspringt hij echt een heel stuk vroeger en gaat harder lopen(hij gaat dan het spoeltje van halgever naar links trekken) tegen de klok in is vroeger in dit geval (ligt eraaan of je ontsteking voor of achter op het blok zit en links of rechts van je nokkenas en of de doos links of rechts zit zoals bij pontiac)ik stel die motoren af zonder scoop gewoon laten lopen ontsteking lingsom totdat hij het hardste loopt dan weer stukje terug rechtsom en proberen als je hem te vroeg zou zetten is er niets aan de hand maar heb je kans dat je hem niet gestart krijgt omdat je hem niet door de compressie heen krijgt dan krijg je tjoek tjoek tjoek zet je hem te laat trekt hij voor geen meter en is niet gezond dan vongt de bougie boven op de bodem van de zuiger en heb je kans op verbranding van de zuiger,gewoon zorgen dat hij goed trekt en niet pingelt linksom totdat hij het harste loopt dan stukje terug en proberen,maar kontroleer de aansluiting vacuumdoos

juist, deze stel je gewoon ff op het gevoel/gehoor. met de lamp zonder vacuum op 10 graden (doe ik altijd zo tenminste) dan de slang er weer op en ff heen en weer met de ontsteking tot ie "mooi " loopt, dan ff paar keer gasgeven, nog ff pielen en dan vastzetten. ding uit, starten, draait ie te zwaar, dan staat ie nog iets te vroeg. het is zo simpel als wat.
Met de vlotters heb je gelijk, gewoon zo laten is de beste manier, ff het model terug blazen, solderen en klaar.
Het grootste probleem wat ik met deze auto eigenlijk heb is dat er een dikke edelbrock opgezet is, terwijl de standaard rochester in mijn optiek veel beter af te stellen was, zeker op gas. In dit geval zal er dus ergens in het inlaattraject wel wat fout zitten, en de vacuumhandel zal ook wel in de war gegooid zijn.
Hierdoor dus een slechtlopende auto, met daardoor backfires, die de zaak nog weer erger maken...
Mijn advies: Laat iemand die ECHT verstand heeft van USA automobielen en impco gasinstallaties hier naar kijken en de zaak afstellen/vervangen.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

Ik zit nog even de foto's te bekijken en vraag mij af of er ook een nieuw inlaatspruitstuk is geplaatst? zo lijkt het wel in elk geval. Zit die wel helemaal goed aangedraaide en lekt ie niet?
Valt mij op dat de ontstekingvervroeger alleen vacuum krijgt vanaf de carburateur, en niet vanuit het spruitstuk
hier ff link naar een ori diagram.
http://images.google.nl/imgres?imgurl=ht...
en zo hoort het volgens mij.
verklaart het rare vervroegen .

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

zo dat is nog eens info,hoi peco dat hij vacuum krijgt via de carb ,is geen probleem maar dan moet er ook wel vacuum zijn jij weet ook wel als je vacuum van de doos lostrekt loopt ie meteen langzamer dus vacuum moet er zijn en anders een ander ventiel van je carb op zoeken wel niet te grote doorlaat anders gaat het vacuum er niet af met gas meer of minder als je gas gaat geven wordt het vacuum wat minder en verdraait je ontsteking wat en op een gegeven moment bij constant gas wordt het vacuum weer wat meer en ontsteking verdraait weer dan bij meer toeren gaan je gewichtjes nog een rol spelen

[quote=robby10030]zo dat is nog eens info,hoi peco dat hij vacuum krijgt via de carb ,is geen probleem maar dan moet er ook wel vacuum zijn jij weet ook wel als je vacuum van de doos lostrekt loopt ie meteen langzamer dus vacuum moet er zijn en anders een ander ventiel van je carb op zoeken wel niet te grote doorlaat anders gaat het vacuum er niet af met gas meer of minder als je gas gaat geven wordt het vacuum wat minder en verdraait je ontsteking wat en op een gegeven moment bij constant gas wordt het vacuum weer wat meer en ontsteking verdraait weer dan bij meer toeren gaan je gewichtjes nog een rol spelen[/quote]
juist,
ik doel ook op een verkeerde vacuumaansluiting voor de ontsteking...., even wat pielen en zoeken, maar het moet daar ergens in zitten, vacuum naar de verdamper wel goed?

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

Hoi ben net bij de LPG specialist geweest in oirschot en hij zag een probleem in de rechter bank, HCC op 4500 en in de linker 50. Hierdoor elke keer de back fire.
Dus waarschijnlijk ook iets met een bougie want de elektronische onsteking werkt. Wat ik wel raar vindt is dat de specialisten op de testbank niets hebben kunnen vinden. Jammer dat hij allen gas doet.

HultermansP 0

15 jaar

Nog een update, Bougies 6 was helemaal aangekoekt en 4 zat een breuk in. Heb daarna de megverhouding afgesteld zodat het HCC op 100 zat bij benzine en 15 bij gas. Resultaat was 1:3,5 op LPG en 1:6,5 op benzine. Toch is er nog iets mis met de ontsteking.
Ik heb ge probeerd hem aftestellen, vaccuum er af en naar links gedraaid (naar rechts dan ging hij langzamer lopen). Loopt iets harder maar trilt wat meer. Heb het vaccuum gecontroleerd, links(iets hoger) is voor de carburateur maar zuigt heel weinig (maar moet meer zuigen als hij harder loopt staat in de manual) rechts is afgedopt en is voor een schakelbak. Heb hem er wel even opgehad en dan merk je wel verschil (gaat harder lopen en bij de linkse nauwelijks merkbaar) De dikke slang in het midden gevolgd en aansluiting in de kleppen deksel met ventiel gecontroleerd.
Dan zit er links achter nog een dubbele aansluiting deze 1 voor 1 afgedopt en ook geen verschil. Dan zit er een vast aansluiting achtein welke naar de remcilinder gaat, deze kon ik niet afdoppen maar zit volgens mij wel dicht. Toch hoor ik een zuigend geluid.
Kortom hij doet het al een stuk beter maar nog niet optimaal

HultermansP 0

15 jaar

Misschien een domme vraag maar kan het zijn dat de ontsteking niet bij mijn motor past?

HultermansP 0

15 jaar

die ontsteking hoort wel bij deze auto,maar nu lees ik iets anders je bougies namenlijk,heb je er wel nieuwe ingezet en wel ac delco's??zoniet zou ik dat nu toch maar doen als ze aaangekoekt zijn zitten ze er al een tijdje in,dat dat niet eerder aan bod is gekomen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Suburban of stel zelf een nieuwe vraag.