Gisteren hebben wij de koelvloeistof laten vervangen. Voor we naar de garage reden ging de motor inhouden op lpg hij stottert en slaat uiteindelijk af.
Zodra we op de weg rijden kan je gas geven maar opeens lijkt het erop dat die geen vermogen meer heeft of lijkt er op dat de gastank nagenoeg leeg is
Naar het tankstation gereden gas getankt maar de tank was niet leeg en bij een volle tank blijft het probleem bestaan.
Nou denken wij aan de verdamper maar afgelopen week ook met de vorst waren er geen problemen.
Nu zit de verdamper ook achter de bumper waar je niet makkelijk bij kan. Maar is dit wel het probleem? Hij doet het opeens sinds gisteren toen we zagen dat het koelwater was bevroren we de auto alleen stationair warm hebben laten draaien en voor we naar de garage gingen eerst zelf 2 ltr koelvloeistof erin hebben gedaan. Het vreemde is sdat die stationair wel goed loopt maar zodra je gaat rijden niet meer. Graag reacties
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zodra je gaat rijden zal je verdamper dus bevriezen, (meer gas nodig, dus meer verdampen, kost meer warmte) als ie afslaat en je kijkt onder de kap, is ie dan ook mooi wit bevroren? Het was gisteren natuurlijk wel de koudste dag, en koelvloeistof bijvullen is 1, maar is ie ook ontlucht? deze motoren willen heel erg slecht ontluchten namelijk. zitt een ontluchtings nippel bij de waterpomp en 1 bij het thermostaathuis (koperen boutje maat 7 of 8) wel uitkijken dat ie je er niet uitspuit, want ze zijn moeilijk als vervanging te krijgen. en de vloeistof die uit het ontluchtingsgaatje komt is ook heet!!!
Hoe loopt ie op benzine, dan geen problemen?
gr
Peco Power
Benzine loopt die goed
Die ontluchtingsnippel als je die wat los draait komt er hete koelvloeistof uit. de verdamper kunnen we niet zien dan zal die eigenlijk op een brug moeten
13 jaar
Nou, dan is het duidelijk, op benzine loopt ie goed. verdamper heeft een probleem, is of verkeerd gemonteerd, of lek en gebruikt zo te veel vermogen (warmte) waardoor ie bevriest.
Je garage heeft geen brug??? of te druk met andere dingen? Kan, maar ff snel kijken moet toch lukken? Vaak wordt er een fout gemaakt in het toevoeren van de warmte naar de verdamper. eigenlijk moet de warmte vanaf de motor, eerst naar de verdamper en dan naar de kachel, andersom gaat meestal wel goed, behalve bij extreme kou... zoals nu.
gr
Peco power
Hallo we gaan straks naar de garage en dan gaat die de brug op.
Wat wel apart is dat fe koelvloeistof in het reservoir
Koud blijft als de motor op themperatuur
Is En als de verdamper kapot is wt gaat zoiets kosten
13 jaar
kan ik niks over zeggen, is afhankelijk van je installatie, maar al gauw een 300 euri maar waarom was je kvs bevroren? In het expansievat? Dat het koud blijft in het expansievat betekent dat er geen kvs op druk uit de radiateur naar je reservoir gaat, dit werkt op druk, tegen een veer in, en is met dit weer heel goed mogelijk op benzine wel alles goed en de kachels goed warm? Het bevroren zijn geweest baart mij vooral zorgen, meestal worden motoren daar niet beter van..............
Gr
Peco
En ? al weer klaar?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar