1 week geleden radiateur vervangen door een gebruikte radiateur (sloop).
(oude zo lek als een mandje).
Alles gemonteerd en gevuld, stationair en korte afstanden geen probleem.
Tot 3 keer toe problemen op de snelweg.
Temperatuur loopt op, alle koelvloeistof wordt "teruggeduwd" in reservoir.
Temperatuur tot in het rood, na enkele minuten wachten loopt de koelvloeistof terug.
Na starten kan ik ontluchten en is alle weer "normaal".
Koelfan komt dan in, wel schommelt de temperatuurmeter.
De verwarming achter werkt niet, blaast alleen koude lucht.
Kan iemand mij vertellen hoe ik het systeem goed kan ontluchten?
Of zijn dit toch duidelijk tekenen van lekke koppakking?
Kan iemand mij vertellen of dit "klusje" door een handige doe het zelver te doen is of beter niet aan beginnen?
Wat zijn de kosten waar je op moet rekenen? (Ter indicatie, wellicht kan ik m'n geld beter aan een andere auto besteden).
Groeten Wilbert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is de km stand?? vooral door het in rood laten lopen van de motor heb je nu kans op een lekke "v-pakking"
dat is een redelijk dure klus. checken kun je door met een schroevendraaier onder het inlaatspruitstuk te kijken of daar water(koelvloeistof) staat, indien ja, dan lekke v-pakking. Ontluchting zit trouwens op het blok, 2 kleine messing ontluchtingsnippels.
beste manier om de kachel achter ontlucht te krijgen is voorzijde van de wagen een paar graden op krikken en dan inderdaad de ontluchtingsnippels gebruiken om de lucht er voledig uit te krijgen (zit er 1 op de zwarte waterbuis voorop het blok en 1 op het thermostaathuis)
gebruik ook de juiste koelvloeistof!!!!
gebruik ook de juiste koelvloeistof!!!! en @knuckles bedankt voor het geven van de locatie, hoef ik nu om deze tijd niet meer onder de kap van mijn Trans sport te kijken waar die nippels zitten.
[quote=wilbert1003]Wat zijn de kosten waar je op moet rekenen? (Ter indicatie, wellicht kan ik m'n geld beter aan een andere auto besteden).[/quote]
als je met een transport van die leeftijd op lpg rijd kan je altijd beter je geld aan een andere wagen besteden
[quote=Mercury]Gebruik ook de juiste koelvloeistof[/quote]
ook wel dexcool genoemd wordt bij de dealer verkocht in kannen van 1 gallon mengeverhouding met water is als ik me niet vergis 1 op 1
Kilometerstand 235.000 km, maar waarschijnlijk meer (niet controleerbaar). [quote=Mercury]Wat is de km stand?? vooral door het in rood laten lopen van de motor heb je nu kans op een lekke "v-pakking"
dat is een redelijk dure klus. checken kun je door met een schroevendraaier onder het inlaatspruitstuk te kijken of daar water(koelvloeistof) staat, indien ja, dan lekke v-pakking. Ontluchting zit trouwens op het blok, 2 kleine messing ontluchtingsnippels.[/quote]
17 jaar
auto moet wel in een hele goede conditie verkeren verder om een koppakking en dergelijke nog te gaan laten repareren, ik verkocht laatst 1 van 98 met 220000km en lekke v-pakking en rondom beschadigt voor 2200 euro en die verdween dan naar het oostblok om daar als taxi dienst te gaan doen. miss dat er bij jou in de buurt iemand is die het voor een redelijke prijs wil doen, in eindhoven zit een bedrijf dat gespecialiseerd is in TSén check ff de andere topics onder pontiac.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
mail brammer ff voor het adres
suc6
peter
Als je een beetje handig bent kan je de v-pakking in een uur of 4 doen en de cillinderkoppen de- en monteren in 1 dag(indien ze vlak zijn) je hoeft ook niet zoals sommige zeggen de motor eruit te halen maar gewoon de p-stand en parkeerpendaal gebruiken om de motor te kantelen zodat je ook makkelijk bij de achterkant kan
in principe hoeft de wagen zelfs alleen omhoog om de voorpijp los te halen , de aircopomp bouten los te halen en na de reparatie de olie te verversen
[quote=Knuckles]Als je een beetje handig bent kan je de v-pakking in een uur of 4 doen en de cillinderkoppen de- en monteren in 1 dag(indien ze vlak zijn) je hoeft ook niet zoals sommige zeggen de motor eruit te halen maar gewoon de p-stand en parkeerpendaal gebruiken om de motor te kantelen zodat je ook makkelijk bij de achterkant kan
in principe hoeft de wagen zelfs alleen omhoog om de voorpijp los te halen , de aircopomp bouten los te halen en na de reparatie de olie te verversen[/quote]
als ik d'r weer aan toe ben neem ik ff contact met je op!!
bij m'n vorige werk hebben we ze aan de lopende band gedaan om de cillinderkoppen aan te passen voor lpg
zou toch een te duur geintje worden om dan continue de motoren eruit te halen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar