👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Ik heb sinds kort een nieuwe wagen gekocht; en Chevrolet Caprice sedan uit '78.
Alleen er is 1 probleem: de eerste dag dat ik de wagen had startte hij prima.
De tweede dag wou ik starten, maar hoorde alleen maar een schreeuwend hard geluid.
Net of de tandwieltjes elkaar niet goed aanraakte.
De startmotor deed voor de rest dus niks, alleen maar een super hard geluid, zonder dat de motor werd rond geslagen.
Meestal kreeg ik de auto de 2e keer gewoon wel weer gestart.
Maar ik stond en paar dagen terug bij een tankstation, ik wilde starten, weer dat rotgeluid, dus ik nog een keer proberen, maar het probleem bleef deze keer.
Ik wilde een mep geven op de startmotor, maar die bleek ergens helemaal onderin de motor te zitten.
Ik heb toen de ANWB gebeld, die man draaide iets door met een sleutel (ergens voor in de motor, bij de v-snaren) hier heb ik allemaal geen verstand van :)
Toen startte hij dus wel. Hij zei dat er misschien een tandje was in de starterkrans die niet goed meer was, hij beweerde dat de startmotor nog wel goed was.
Iemand anders zegt weer dat het onmogelijk is dat het de starterkrans is. Hij zegt dat het iets te maken had met de bendix??
Ook zei hij dat het te maken had, omdat de auto veel stil stond voordat ik 'm kocht, en ik 'm nu dagelijks gebruik.
Het gekke is, dat het probleem in het begin bijna iedere dag was, en nu bijna nooit meer, is dat mogelijk??
lijkt me heel raar? kan het zijn dat zo'n auto gewend raakt aan vaker starten??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de anwb heeft denk ik de moter gedraaid waardoor de startmoter de starter krans op een andere plek pakt ik denk dat je met de auto op de brug moet en de starterkrans controleren of die beschadigt is ik denk van wel als je op de brug staat kan zijn dat je het zo kan zien of dat de startmoter even eraf moet geen grote ingreep in zijn totaal max 30 minuten
Bart iedere zuigermotor stop in een paar standen van de krukas. Je zal zien na het weg halen van de spatplaat dat op een aantal punten de tanden een stuk missen en op andere plaatsen bijna niet. Bij het vervangen van het vliegwiel moet wel de bak er af. Ze / Je kan ook met CO2 lassen de tanden bijwerken, Het is maar wat je uit wilt geven. Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Caprice of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar