close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet Matiz 2006: Accu leeg/kapot?

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: A08S3, Motorinhoud (cc): 800, Vermogen (kw): 38

Afgelopen zaterdag was de accu spontaan leeg. Ik was wezen rijden, boodschappen gedaan in een paar winkels, kwam weer in mijn auto en wilde starten maar ging niet omdat de accu volledig leeg was. Tijdens rijden was er geen lampje gaan branden, had ook geen lampen of radio aan gelaten.
Vervolgens door wegenwacht naar huis gesleept, eerst wel een starter eraan gehad maar zodra die eraf was sloeg de motor weer uit dus accu werd niet bijgeladen.
Nu heb ik thuis er een druppellader op aangesloten en die blijft telkens error aangeven. Lader is wel in orde want hij werkt ook op mijn scooter accu (uiteraard ander voltage maar hij schakelt automatisch naar de juiste, als ik hem op de accu van auto aansluit brandt het lampje bij 12V).
Betekent dit dat mijn accu gewoon "dood" is of is die nog te redden? Iemand zei me misschien dynamo kapot maar als die kapot zou zijn dan zou de druppellader volgens mij geen error aan mogen geven.

Geplaatst door

Seicentootje (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het lijkt er inderdaad op dat je accu is overleden, probeer eventueel even een andere te lenen om dat te bevestigen, kan je ook even de accuspanning meten als de motor loopt en weet dan tevens of de dynamo goed laadt.
Meet je met lopende motor minder dan 13V , dan is w.s. de dynamo defect.

Als je een echte acculader aansluit, zal je toch vrij snel weer startstroom moeten hebben, met een druppellader gaat dat te langzaam.

Beunhaas 1085
badge vip badge

1 jaar

Met een echte acculader start die meteen, dat was al gecheckt door de man van de pechhulpservice afgelopen zaterdag, maar nadat hij die afkoppelde sloeg de motor meteen af. Verder heeft die ook niks bekeken, heeft me meteen naar huis gesleept gezien ik al 3,5u op hem had moeten wachten in de hitte.

Je bedoelt een starthulp die wel 100 A kan leveren, een acculader is geen starthulp...
Je weet nu eigenlijk nog steeds niet WAT er aan de knikker is..
Begin met ofwel een accu te lenen of een acculader (4 tot 8A of zoiets). om dingen uit te sluiten

Beunhaas 1085
badge vip badge

1 jaar

Accu laten checken en die was gewoon "dood". Nu nieuwe accu erin, gisteren eerste 20 minuten dat ik reed geen problemen maar opeens begonnen acculampje en ook het handremlampje tijdens het rijden zwak te branden. Accu laadt wel gewoon normaal tijdens het rijden dus geen idee wat er nu aan de hand kan zijn. Voor aanstaande zaterdag een afspraak bij een familielied die automonteur is om het een en ander te laten checken. Durf nu dus nog steeds niet met de auto te rijden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.