Ik heb grote problemen met een elektronische automaatbak,als de motor warm is gaat het toerental van de motor naar zo,n 3000 toeren, schakelen wil die dan niet meer.
er zijn 2 fouten die we niet kunnen achterhalen. t.w. H-P1607 en H-P0700, die hebben alle 2 met de automaat , WIE KAN MIJ HELPEN?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste,
Alle klachten duiden op een noodloop van de AT, wat betreft de DTC die gaan je niet verder helpen de H1607 in de ECM ??? of in de AT is een LOWER POWER COUNTER RESET houd in dat de accu is los geweest, dus de DTC zijn gewist. DE DTC P1607 in de AT ken ik niet.
P0700 geeft aan dat de AT een verzoek heeft gedaan om de het lampje aan te sturen.
Kan dus je lekker veel mee.
wat ik zou doen is controleren of de motor naar behoren loopt (op gas en benzine), alle data in de AT aankomt.
Vergeet ook bv het olieniveau van de AT niet.
Weet niet of dat je mogelijkheid heb om de AT uit te lezen?
S6
volgens het daewoo-werkplaatshandboek is de p0700 een fout van de sensor die de slip op de convertor meet (te veel slip).
evt door oude olie, maar kan ook een slecht contact zijn.
die andere code is inderdaad die van een losgenomen accu kabel of een lage accuspanning.
succes
[quote=turbozh]volgens het daewoo-werkplaatshandboek is de p0700 een fout van de sensor die de slip op de convertor meet (te veel slip).
evt door oude olie, maar kan ook een slecht contact zijn.
die andere code is inderdaad die van een losgenomen accu kabel of een lage accuspanning.
succes[/quote]
Beste dat goed mogelijk alleen ik kan de DTC P0700 in de AT niet vinden, heb gekeken in de digitale versie MY 03 heb de boeken niet.
Heb dus aangenomen dat de ECM de P0700 had/heeft opgeslagen.
Bedank voor de aanvulling
S6
17 jaar
Sorry RTS, mijn reactie was niet om jou te verbeteren, maar zeker bedankt voor je reactie.
Ik zit hier om zelf ook wat ervaring op te doen (leren), en door mee te denken ben je zelf ook met de klus bezig. (als collega's)
Ik zeg ook niet wat de oplossing is, dat weet ik ook niet altijd, ik geef info en hoop dat een ander daar weer mee verder kan en zijn ervaring terugmeld.
De ontwikkelingen gaan steeds sneller op auto gebied.
Behalve investeren en leren is het volgen van bv dit forum een manier om niet steeds het wiel te moeten uitvinden.
Bedankt voor je reactie maar laten ajb van elkaar leren (volgens mij zitten we daarvoor hier)
Groeten Willem
Bedankt, Ik ben naar een automatenrevisiebedrijf geweest, die wil de bak wel helemaal revideren maar niet even de elektriche aansluitingen controleren, we hebben pas nieuwe olie in de bakgedaan(d3) maar kunnen geen filter vinden.
Kan er ook een mogelijk wezen dat de motor niet rond loopt, we hebben nieuwe kabels en bogie,s gemonteerd, maar volgens mij slaat hij iets over, moeten er speciale bogie kabels gemonteerd worden?
Vandaar dat de gas instalatie ook iedere keer terug slaat naar benzine.
Jan.
waarschijnlijk is er een lpg injector defect als het een coltec lpi instalatie is.
komt meer voor je kan ze nu ook per stuk vervangen.
kleur code en numer op kabel aan dealer door geven en deze kan bij koltec
een nieuwe bestellen
groeten Teun
Beste Teun.
Er zijn al 6 x over nieuwe injektoren geplaats, nu bij de vervangbare injektoren, is het probleem opgelost, want als er een kapot is loopt de auto op 3 cil. dat is nu het geval niet, het is net of er een los contact in zit, die ,als je over een bultje heen rijdt of een slechte weg ,terug schakelt naar benzine, als ik de motor afzet en weer start loopt hij gewoon weer op lpg.
jan.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Evanda of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar