close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet Lanos: Daewoo geeft gas bij indrukken koppeling

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Hallo,

Ik heb net een Daewoo Lanos 1.3 gekocht.

Nu heb ik nog niet echt veel kunnen rijden, maar wat me tot nu toe is opgevallen
onder het rijden is dat als ik ga schakelen en de koppeling indruk hij opeens gas geeft altijd, hij gaat even vroemmmm en dan langzaam weer zacht (normaal).

Dus ik rij en druk de koppeling in en het gas los en schakel naar 3 op het moment van het indrukken van de koppeling gaat ie even toeren maken... (heb geen toerenteller trouwens)

Echt heel apart... Als ik stil sta en ik geef een pompje gas dan hoor je dus ook vroemmmmmmm en langzaam weer rustig als ik me voet er af haal, de motor moet toch meteen rustig worden bij het loslaten van het gas, de kabel zit niet vast (nagekeken).

Ik heb kabels gecontroleerd ingespoten, alhoewel dit systeem best wel dicht is, heb ik maar een vraagbaak besteld dus die verwacht ik over enkele dagen.

Automatisch hield ik de koppeling al vast onder het rijden toen ik op de snelweg reed, en wachtte bij het schakelen dat ie weer rustig werd en dan liet ik de koppeling los,
maar zo hoort dit niet en ik stoor me er best wel aan.

Verder rijd ie heerlijk! en rustig..

Wel maakt hij een sissend geluid als ik stil sta, ik heb tijdje geluisterd boven de motor, en het kwam ergens achter de motor weg, misschien kent iemand dit?

Dus mijn vraag is als iemand iets weet? komt dit je bekend voor graag reageren?? Ik heb alle berichten nagekeken op deze site afgelopen 2 uur maar niks kunnen vinden.

Met vriendelijke groeten,

s

Geplaatst door

Jos1985 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat sissende geluid kan een losse slang zijn.
Dat stijgen van het toerental heeft te maken met de emissie eisen van die tijd.
Het zijn relatief ouderwetse motoren em om ze in die tijd aan de emissie eisen te laten voldoen werden er nogal eens wat kunstgrepen toegepast en daar is deze er van.
Soms helpt het om het gasklephuis te reinigen en in de basisstand te zetten.
ik had pas een corolla mee en die had precies hetzelfde,gas los en i.p.v. toerental zakken steeg deze licht en zakte toen rustig naar stationnair.

primera p11 0

14 jaar

controleer de cartter ventielatie slang
dezew loopt naar onder weg en die gaat vaak door olie aangetast lekken
nieuwe slang met plastic t dtukje

CARS&MOTORS 0
badge

14 jaar

Hallo bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik heb vorige week dus de gaskleppen huis schoon gemaakt, met de hand ging dit moeilijk, en zoals je weet ligt het hier vol met sneeuw en had ik geen zin om hem helemaal uit elkaar te halen, dus heb ik bij de AVA een busje gekocht die je er in kon spuiten op een pulserende manier met een lopende motor, ik moet zeggen dit reinigde hem echt goed, (ow hij was van binnen inderdaad flink vies, helemaal zwart! en aangekoekt) En hij kreeg er ook nog eens flink pit van ook.

Jammer genoeg is het probleem nog niet weg :(

Ik heb even snel gezocht naar een losse slang, maar tevergeefs niks gevonden, ik wacht nog op een handboekje, hopelijk vandaag zodat ik kan zien waar deze carter ventilatie slang zit, Ik had hier voor een Opel Corsa 1994 en die motor lijkt er op maar deze is toch ergens veel compacter en een boel meer slangen :P.

VRAAG: Emissie eisen wat zijn dit precies?

Ik ben ondanks het probleem afgelopen zaterdag naar Rhenen geweest :P (iets onder Arnhem) Ik heb een flesje van WYNZ toegevoegt Injector + Cleaner.
En 120 ging wel lekker op wat lege banden na :P dus opgepompt en verder gegaan, en opeens gingen allemaal mensen mij inhalen, nou sorry ik hou nie van slome mensen, en nu was ik er zelf 1 :P opeens reed er een matizje langs me heen met 2 oudere mensen, nou toen brak me de klomp, ik reed toch echt 120!!

Dus alle auto's achter mij waren in no time bij mij en de mensen voor mij waren foetsie, dus ik ging 140 rijden, en toen reed ik wel lekker met het verkeer mee :P dus ik heb het idee dat de toeren teller niet klopt ofzo of iets anders...

Ik heb een kwart tank gebruikt om naar Rhenen te komen! zuinige auto!

Ik ben naar RDW geweest om te vragen waar ik naar rollebank kan, maar die wist niet waar mischien ANWB ofzo, verder vertelde een technische man daar dat het simpeler als je met een chrono meter of dus gewoon een stopwatch de tijd gaat opmeten, over 10 kilometer, en dan iets met 2 kilometer op een minuut, kan iemand mij dit s goed uitleggen?? want hier ben ik totaal niet goed in :P.

En ja de koppeling is not steeds irrietant :P nog ideeen? :P

Groeten uit Groningen,

Jos

Jos1985 0

14 jaar

voor je smelheid
tom tom

CARS&MOTORS 0
badge

14 jaar

Haha owja vergeten te zeggen, hij zij dit inderdaad ook, maar ik heb geen tomtom meer :P verder ken ik zo ook even niemand met 1 meer :D, als je ze nodig hebt, zijn ze erniet...

Maar bedankt!

Jos

Jos1985 0

14 jaar

Jos, je hoeft niet op "citeren" te klikken als de tekst er pal boven staat.
Vul gewoon de tekst in, bij "Antwoord direct" en klik op verzenden...

mvg,
moderator.

Hans4040 1285
badge vip badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Lanos of stel zelf een nieuwe vraag.