Bij het uitlezen van de ecu met de originel daewoo scanner 100 krijg ik de melding code 44(OXYGEN SENSOR CIRCUIT (LEAN EXHAUST))
Ik heb al van alles onderzocht van mogelijke inlaat lekken ,pakkingen,slangetjes e.d maar ik krijg dit niet opgelost.
Wie kan mij hier mee helpen?
Tevens is de inlaat lucht temperatuur te hoog maar ik kan deze sensor nergens vinden(zit wel een sensor tussen filter en gasklephuis ) maar dat is geen temp,.sensor.Volgens vivid zit deze aan de rechterkant van inlaatspruitstuk maar is niet te vinden.
Graag een oplossing/reactie hierop.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De sensor die tussen luchtfilter en gasklephuis zit, is de inlaatlucht temperatuursensor.
[url=http://img7.imageshack.us/my.php?image=i...][img]http://img7.imageshack.us/img7/5576/inlt...[/img][/url]
Vreemd, waneer ik deze loshaal (de connector)dan zie ik in de scanner niks van waarde veranderen.
Hij blijft rond de 27 graden staan terwijl buiten lucht rond de 10 zit
Alvast bedankt voor de info.
15 jaar
Sensor defect? Dit zijn de waardes:
[url=http://img2.imageshack.us/my.php?image=a...][img]http://img2.imageshack.us/img2/9105/airt...[/img][/url]
Ik kan kijken of ik hier iets mee kan,alvast bedankt.
Ik houd je op de hoogte
15 jaar
Probleem opgelost,lag aan een slechte verbinding.
Nu nog error code 44 en ben dan helemaal het mannetje.
Bedankt voor het meedenken.
15 jaar
Code 44 duidt op een arm mengsel, gemeten door de lambdasensor.
Mogelijke oorzaken: bedrading, injector(s) geblokkeerd, vuile brandstof, lage brandstofdruk, uitlaat lek, of de ECM zelf.
Het gekke hiervan met deze code is dat alleen waneer de motor zwaar wordt belast(snelweg en met 4 personen) deze code optreed boven de 130 km/h.En alleen na 3-5 minuten.(b.v. bij inhalen ander voertuig)
Verder loopt de auto altijd zonder problemen.En als een zonnetje.
Zou de lambda zelf defect zijn?
Hoe dit te testen?
Philipstech
15 jaar
Lambdasensor kan je testen; sensorstekker losnemen,
motor op normale bedrijfstemperatuur en stationair draaiend, meten tussen de paars/witte draad en aarde, moet tussen 0,1 en 0,9 volt geven (fluctuerend)
Ga ik proberen,alvast bedankt.
Ik houd je op de hoogte
Philipstech
15 jaar
Ook even testen of hij snel genoeg pendelt ( fluctueert), hou het toerental iets verhoogd ( 1250/1500 toeren, dan zou elke pendeling ongeveer 1 seconde moeten duren, dus van hoog naar laag 0,5 sec, en weer terug ook 0,5 sec. Dus de tijd tussen twee hoge pieken moet ongeveer 1 sec zijn.
Indien deze tijd te langzaam gaat, is de sonde vervuild, en kan ook jouw problemen veroorzaken.
Groeten Marcel
Na het vervangen van de lambda sonde is er geen error code meer geconstateerd.
Dus weer wat geleerd.Ondanks de juiste spanniningen bij diverse toerentallen was deze toch niet goed.
Ik had hem toch maar vervangen
Thanks voor het meedenken allen.
Philipstech
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nubira of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar