close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet Nexia: Geen compressie in 2 cilinders....

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.5i

Eigenlijk in vrij korte tijd (500 km ) is de motor slecht gaan lopen. Na meten blijkt de compressie in cilinders 3 en 4 nagenoeg nihil te zijn.

Heb de kop eraf gehaald en had verwacht wel iets te kunnen zien aan de koppakking. Maar .. zie eigenlijk niks. Zou je na losnemen moeten kunnen zien dat je ergens een lek had?

De kop en de kleppen zien er goed uit. [ bij nader inzien stukje klep afgebroken! ]

Weet iemand waar ik op moet letten of moet ik gewoon een nwe koppakking monteren? Weet iemand toevallig ook de aanhaalmomenten? Kan ik dezelfde bouten weer gebruiken?

Geplaatst door

Egbert2640 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

neem aan dat je weet wat je doet

kleijn 0

16 jaar

eh .. ja denk t wel .. vanwaar deze vraag?

heb net na goed kijken gezien dat er stukje van de klep is afgebroken.....
dat verklaart compressieverlies in ieder geval in 1 cilinder.

Egbert2640 0

16 jaar

Bij deze een foto ...

ook erg veel koolaanslag in het blok. Hoe komt dat? Is lpg ... zou ik schonere verbranding bij verwachten ...

Egbert2640 0

16 jaar

alle kleppen vervangen + afpersen

je hebt al div antwoorden ik zou de kop laten reviseren je zegt in je aanhef alles is goed nu blijkt er een klep kapot waarom ?? oorzaak breng die kop weg weet je zeker dat die goed is maar ik zou toch even uitzoeken waarom er een stuk is afgebroken en is het zuiger niet beschadigd ??veel succes willem4711 > en nee je moet nieuwe cilinder kop bouten gebruiken <

kleijn 0

16 jaar

en neem de distributie ook maar meteen mee

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Ja, dat riempje kost maar 15 euro. Dus die gaat zeker mee. Ik ga er wel een kop opzetten van een sloper die niet op LPG gelopen heeft. Is dit blok nou het oude blok van Opel ??

Egbert2640 0

16 jaar

net niet

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Ik hoor overal dat Daewoo slecht zou zijn qua motor .. maar ja .. als dit voor groot deel Opel is zou t mee moeten vallen. Wellicht is de 16 klepper een Daewoo produkt en dat die slecht is??

Egbert2640 0

16 jaar

nee dit heeft niets met opel te maken is een product van gm heeft vingers in de pap wereld wijd.Maar het is wel wat jerrij zegt alles vernieuwen ook distributie .Trouwens deawoo heet nu chevrolet nu verkoopt het wel gewoon marketing groet willem2

kleijn 0

16 jaar

Wellicht is de 16 klepper een Daewoo produkt en dat die slecht is??

antw. JA.

cilinder kop is een zwak punt

wat waren de meetresultaten.?

bij heel lage compressiewaardes kan t ook nog s in het onderblok kunnen zitten. (andere motor word dan voordeliger...)

320 0

16 jaar

Het stukje klep is heel waarschijnlijk niet afgebroken, maar verbrand. Dat ziet er een beetje uit alsof het afgebroken is. Misschien laat je beter je LPG instalatie ook eens controleren, als ie te arm staat kan dit deze gevolgen hebben.

Ok .. dat is interessant om te weten. Dacht dat een verbrande klep er echt beetje versleten (egaal ) of gehavend uit zou zien, maar dan niet alsof er een klein stukje vanaf was gebarsten...

Hmm.... dus nu ik net ben thuisgekomen met een compleet blok is t advies om het hele blok om te zetten en
niet alleen de kop .... Er is tenslotte nog een cil.nr 4 met compressie 4 ....en niet 10 zoals bij 1 en 2.

Alleen de kop doen of dan maar alles?

Egbert2640 0

16 jaar

Moet er opeens aan denken: ik had ooit een VW scirocco op LPG en daarvan raakten de kleppen uitgesteld.
Gewoon verslijten is dus wat anders dan snel verbranden???

Egbert2640 0

16 jaar

[quote=Egbert2640]Ok .. dat is interessant om te weten. Dacht dat een verbrande klep er echt beetje versleten (egaal ) of gehavend uit zou zien, maar dan niet alsof er een klein stukje vanaf was gebarsten...

Hmm.... dus nu ik net ben thuisgekomen met een compleet blok is t advies om het hele blok om te zetten en
niet alleen de kop .... Er is tenslotte nog een cil.nr 4 met compressie 4 ....en niet 10 zoals bij 1 en 2.

Alleen de kop doen of dan maar alles?[/quote]
wat weet je v d motor.? ik zou m gewoon gelijk omzetten..

320 0

16 jaar

Moet ik als ik alleen de kop zou doen ook de cilinderkop gaan vlakken? Wanneer dient zoiets te gebeuren eigenlijk?

Egbert2640 0

16 jaar

ja de kop gaat eraf moet die gevlakt worden
als je hem laat reviseren wordt dat gelijk gedaan
groet willem2

kleijn 0

16 jaar

hallo ik heb het zelfde probleem maar ik heb een cilinderlek test gedaan. bij was het zo het aangkoekte zwarte roet zag het zelfe eruit als bij u op de foto's en bij mij zijn de zuigerveren vast gaan zitten door het roet dus 4 nieuwe zuigerveer setjes gehaalt en gemonteerd.

ik heb ook de kleppen opnieuw ingescheurt en nieuwe klepsieltjes gemonteerd en nieuwe zuigerveren dus olieverbruik probleem moet opgelost zijn wel goeie olie in de motor gooien.

motor loop weer als een nieuwe en veel goedkoper en bedrijfszeker dan een sloopmotor want die zal wel het zelfde probleem hebben.

doe maar eens een cilinderlektest dan weet je genoeg.

wat je ook kan proberen is dit kijk maar op deze sit dit spul wordt ook bij de dealer gebruikt

Ok ... dat die blokken zo vies zijn is dus blijkbaar vaker het geval. Zal inderdaad zo'n flesje Forte er aan investeren! Las ik elders ook al iets over. Op zich gebruikte dit blok geen olie. Probleem van verbrande klep is ontstaan nadat voor APK het mengsel armer was gezet....

Weet iemand nog wat aanhaalmomenten zijn van de kopbouten? En hoe vast moeten de bouten van het inlaatspruitstuk?

Egbert2640 0

16 jaar

ja ronnie is de enige goede manier

mariani 0

16 jaar

Gisteren de andere kop van de ruilmotor gemonteerd op het oude blok. Alles teruggezet en ....... het duurde eng lang voordat er compressie kwam .. maar ..... GELUKT. Alle cilinders identiek en de auto rijdt weer als vanouds.

Duidelijk kon je zien dat de kleppen ( uitlaat ) bij de oude kop dunner waren dan bij de "nieuwe" kop. Rijden op LPG is toch wel degelijk extra slijtage voor de kleppen .. ook al zijn ze zelfstellend die kleppen.

Egbert2640 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nexia of stel zelf een nieuwe vraag.