Heb je deze klachten zowel op benzine als op LPG?
Ik zou beginnen met laten uitlezen.
Als er geen foutcodes zijn, dan de signalen van de diverse sensoren maar eens goed bekijken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Allemaal,
ik heb probleem met mijn chevrolet spark 1.0 bi-fuel. auto heeft weinig vermogen/trekkracht en hoge brandstof verbruik, slechte koude start ( warm is beter ).
gasklephuis schoongemaakt, nieuwe bougies , werd er niet beter van.
ik kan de motor ook niet op een bepaalde toerental vast houden, bijvoorbeeld als ik heel klein beetje gas geeft toeren teller gaat zelf naar 4000-5000 toeren. als ik de stuur helemaal naar links of rechts draait ( tot de laatste stand ) dan kan ik hem wel op een bepaalde toeren houden. tijdens stationair lopen trek ik de stekker van map sensor los, motor blijft goed lopen, gaat niet slechter lopen !!
ik heb map sensor doorgemeten,, contact aan , motor stil heb ik 4.7 volt..stationair heb ik 1.35 volt,,bij gasklep vol open schommelt tussen 1.30 - 1.75 volt ,,
heeft iemand tips voor mij ?
bedankt
Hallo Oldford
geen verschil op benzine en op LPG , ik heb hem uitgelezen, geen foutcodes,
welk sensoren kunnen in mijn situatie verdacht zijn ?
ik heb een andere topic gevonden op forum, met exact dezelfde klachten, maar helaas zonder oplossing.
https://www.problemcar.nl/nl/professiona...
5 jaar
Interessante sensoren zijn lambdasonde voor de kat, koelvloeistof en inlaat lucht temperatuur om mee te beginnen.
Het probleem dat de motor naar 4000 rpm gaat bij een klein beetje gas, schijnt inderdaad vaker voor te komen.
Belast je de motor (stuur volledig draaien) dan gaat het beter.
Probeer het eens met elektrische verbruikers aan (licht, kachel ventilator, achterruit verwarming).
Dat is een toegelaten manier om bij de APK het toerental te kunnen regelen binnen het gewenste gebied.
Hoe hoog is je verbruik eigenlijk?
ik zal de sensoren even doormeten,
ik kan inderdaad de toerental in de gewenste gebied houden als ik stuur volledig draai en motor belast, waar kan dit aan liggen ? heeft de dynamo of spanningsregelaar hier mee te maken denk je ?
verbruik was eerst 1 op 14 ~ 14,5 ( LPG ) nu 1 op +- 11 ( op snelweg )
5 jaar
De dynamo heeft geen probleem, maar als die moet gaan laden geeft dat weerstand aan de motor.
En zoals gezegd: Dat is een toegelaten manier om bij de APK het toerental te kunnen regelen binnen het gewenste gebied.
Die regel is er niet zomaar ingekomen. Er zijn meer motoren (en merken) die kennelijk dit probleem hebben.
prima, ik dacht dat het misschien relatie met mijn andere probleem had, ik ga dan eerst even de sensoren doormeten
bedankt Oldford
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Spark of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar