auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Daewoo-Chevrolet Nubira: Hoe krijg ik alle koelvloeistof uit de motor?

Bouwjaar: 1997

Beste mensen,

Een tijdje terug had ik problemen met de verwarming van mijn Nubira 2.0 '97. Na het doorspoelen van de kachelradiator, waar toen een dikke roestbruine drap uit kwam, was het probleem opgelost.

Nu is de kachelradiator weer verstopt. Daarom wilde ik het hele blok doorspoelen. Nadat ik de koelvloeistof via het kraantje onder aan de grote radiator had afgelaten, bleef er echter nog steeds water in de motor zitten.

Mijn vraag is: ZIT ER SOMS NOG ERGENS EEN AFTAPPUNT OF KRAANTJE AAN DE MOTOR, ZODAT IK ER ALLE WATER UIT KAN KRIJGEN ???

Verder is het vervelend dat er een thermostaathuis op zit, waar de thermostaat niet los uit te halen is. Dus als ik wil spoelen moet de motor eerst warm gedraaid worden ander blijft die dicht zitten. Past er trouwens geen thermostaathuis met losse thermostaat van een Opel op dat blok?

Alvast bedankt voor een eventueel advies.

Met vriendelijke groet,

Ger

Geplaatst door

Ger Esenkbrink (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

laat motor zonder drukdop warmlopen 90gr. haal dunne slang van expansie vat (hier loopt warm water uit!!!)en vul het water met bijv een tuinslang via expansievat aan en laat zo doorlopen totdat alle vervuiling uit het koelsysteem is,als de temp zover daalt dat thermostaat dicht gaat stoppen met toevoer water slang op expansie vat weer aansluiten en zo laten draaien tot motor weer op temp is hierna water aftappen en vervangen door koelvloeistof

kees6216 0

19 jaar

Beste Kees,

De volgende week zaterdag kan ik op de brug en dan zal ik jouw aanbeveling toepassen. Ik neem aan dat de kachelradiator dan toch ook doorgespoeld wordt als die op warm staat. Is het trouwens niet beter als ik het twee keer doorspoel?

Er is spul op de markt waarmee alle troep in het blok wordt opgelost. Zou dat goed zijn? Misschien dat dan de thermostaat dicht gaat zitten?

Weet je misschien of er een thermostaathuis van een Opelmotor op past? Dat zou voor de toekomst een stuk makkelijker zijn, omdat dan alleen maar de thermostaat er uit gehaald hoeft te worden.

Alvast bedankt,

Groetjes,

Ger



Helaas is het advies van Kees niet gelukt. Dus zal de kachelradiator vervangen moeten worden. Dat lijkt mij nogal een klus. Wie kan mij vertellen hoe dat moet?

Verder krijg ik met koelstof of water aflaten onder aan de radiateur steeds opnieuw slechts 4 liter uit het blok. Hoe krijg ik het restant er uit? Zit er toch nog ergens een aftappunt?

Met vriendelijke groet,

Ger

Heb ik ook gehad. Onderweg met vakantie lekkage. Wat toegevoegd om lekkage te stoppen. Dat ging goed totdat ik de verwarming in het najaar nodig had, Uiteindelijk kachelradiateur vervangen door dealer. Gehele dashbord verwijderd.

rstok 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nubira of stel zelf een nieuwe vraag.