auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Daewoo-Chevrolet Nubira: Kacheltemp. wordt minder

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Probleem bij deze auto (90000 km) is dat voor mijn gevoel de kacheltemp.
wat minder begint te worden. Zeker als de motor stationair draait koelt de
lucht snel af. Kachel blaast wel goed, alleen iets minder als de temp op max.
staat. Tijdens het rijden wordt hij wel redelijk warm. Systeem is goed ontlucht.
Thermostaat en waterpomp zijn recentelijk vervangen ivm een koppakking
reparatie. Motor temp. is normaal (87C). Graag zou ik het hele koelsysteem
eens goed intern willen reinigen. Heeft iemand ervaring met die chemische
'radiator flush' produkten en is het gebruik hiervan aan te raden?
En zo ja hoe voer ik dat praktisch uit. Ik heb hier thuis geen tuinslang tot mijn
beschikking. Dus hoe spoel je de boel weer door en hoe krijg je de laatste
restjes uit het systeem. Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken?

BVD , Sander.

Geplaatst door

Sander02 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik ben met dit probleem toch maar even naar een autotemp garage geweest.
Hier is de kachel doorgespoelt en de KVS ververst. Resultaat: 10 graden hogere
uitstroom temperatuur! 'Radiator flush' produkten werden trouwens door hun afgeraden omdat dan alle vervuiling in de kachel vast kan komen te zitten omdat hier de waterkanaaltjes het dunst zijn. Probleem voorlopig opgelost dus.

Sander02 0

16 jaar

Toch nog niet helemaal tevrede mede door een opmerking van de Autotemp monteur over vettige aanslag binnen in een van de koelslangen. Alhoewel de doorstroming al een stuk beter lijkt, zou ik toch een keer een flush met Forte Bio Degreaser willen proberen. Zijn er mensen hier die daar goede danwel slechte ervaringen mee hebben?
En is dit goed uit te voeren zonder alle slangen en thermostaat e.d. te demonteren?
Ik dacht zelf eerst 20 min flushen. Hierna KVS aflaten. Aanvullen met (gedemineraliseerd) water, warm draaien weer aflaten en dit herhalen tot het water helemaal helder is. Daarna weer zoveel mogelijk aflaten en het restant water aanvullen met anti-vries zodat weer een goed geconcentreerde KVS ontstaat. Goed idee zo of heeft iemand nog ander goede tips of opmerkingen?

Sander02 0

16 jaar

Het zelfde gehad in 2005, men zij dat dit een bekent probleem was, te kleine radiator doorvoer ribbels of zo iets, heb er een (dikkere ribbel) nieuwe in laten zetten.

WPW 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nubira of stel zelf een nieuwe vraag.