close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet Matiz: koelvloeistof

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 899

Beste,

Ik merk dat de koelvloeistof snel verdwijnt.
2 weken geleden tank tot maximaal bijgevuld.
Nu vandaag zat er nog maar een beetje tot onder het minimum en deze weer bijgevuld tot ongeveer maximaal.
Geen lekkage waar te nemen bij de slangen, motor delen en radiateur.
Geen water bij de olie te zien.
Ik denk aan de koppakking.
Als er een scheurtje in de kop zit, zou dit te zien zijn aan de olie?
Iemand een idee?

Geplaatst door

maatje68 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nee hoor, het is niet gezegd dat er olie naar de kv gaat. Of andersom

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

Laat het systeem eens afpersen en controleren op verbrandingsgassen in de koelvloeistof.

Denk dat met het afpersen wel druk verlies op treed.
Maar hoe kan je verbrandingsgassen ontdekken in je koelvloeistof?

maatje68 0

9 jaar

4 gas meting,die sonde een paar centimeter boven het reservoir hangen en dan kijken of de co uitslaat
heb al 2x de koppakking moeten vervangen bij dit model,schijnt vaker voor te komen

loesje1982 0
badge

9 jaar

Er is ook een speciaal testsetje voor.

bekend probleem is lekkage inlaatspruitstuk en kachelradiator
inlaatspruitstuk zou je onder de auto moeten zien als hij al een tijdje staat en kachel is te merken aan een vette en natte mat in de auto

ster 0

9 jaar

vloer mat in de auto is goed droog.
Ik zal eens bij het spruitstuk kijken.
Als dat het probleem is scheelt het een behoorlijk bedrag.

maatje68 0

9 jaar

links achter als je voor de motor staat zit een pakking die koelvloeistof van uit de cylinderkop tegenhoud. het inlaatspruitstuk wil daar nog wel eens broos worden en gaan lekken.

ster 0

9 jaar

voel even aan de onderkant van het inlaatspruitstuk links onder als de motor koud is. bij warme motor verdampt het en is het niet nat

ster 0

9 jaar

Mijn co uitstoot is te hoog voor de apk!! Wie weet de oplossing voor dit probleem???In het verleden heb ik de koppakking+lampsonde al vervangen.

sadik5 0

9 jaar

[quote=sadik5]Mijn co uitstoot is te hoog voor de apk!! Wie weet de oplossing voor dit probleem???In het verleden heb ik de koppakking+lampsonde al vervangen.[/quote]
Lambda ff testen compressie meten.

ster 0

9 jaar

koppakking was stuk, deze heb ik vervangen.
Kop altijd vlakken anders kan je opnieuw beginnen.

maatje68 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.