cilinderkop pakking vervangen wegens slechte CO (apk) 8bar compressie in cilinder 2 en waterverbruik.
Kop met oude bouten vastgezet aanhaal moment 80nm klopt dit?
Distributie timing:
[url=http://postimg.org/image/7nw2hacqh/][img]http://s4.postimg.org/7nw2hacqh/image.jp...[/img][/url]
[url=http://postimg.org/image/hjx5gxiih/][img]http://s4.postimg.org/hjx5gxiih/image.jp...[/img][/url]
Eigenlijk was er weinig te zien aan de pakking kleppen sloten goed.
[url=http://postimg.org/image/yus7fe5zn/][img]http://s21.postimg.org/yus7fe5zn/image.j...[/img][/url]
[url=http://postimg.org/image/62lfvwyc3/][img]http://s21.postimg.org/62lfvwyc3/image.j...[/img][/url]
Na montage nogsteeds 8 bar compressie i.p.v 11 bar, wat kan het nog zijn? Kan een kromme kop voor slechte CO zorgen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik vrees dat hier een verkeerde werkvolgorde is gehanteerd met waarschijnlijk onnodige kosten.
Waar is dit advies vandaan gekomen ?
Compressie verlies in deze mate is meestal niet het gevolg van een slechte koppakking.
De oorzaak zit vaker in versleten zuigerveren of kleppen die niet goed afdichten.
Is er een lektest/druktest uitgevoerd voorafgaand aan de diagnose ?
Waterlekkage kan inderdaad via een koppakking gebeuren , maar dan is niet alleen de CO waarde verkeerd.
Waterlekkage kan ook via andere wegen ontstaan , waterslang-waterpomp-kachelradiateur enz.
Is het koelsysteem afgeperst om dit te controleren?
Toen de kop er af was , is er toen gecontroleerd of er radiale speling zat op de zuigers in de cilinder net voor bdp ?
Is er een test gedaan , door vloeistof bovenop de zuigers te doen en te kijken of dit weg lekt ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar