Vorige week is mijn matiz na een snelweg ritje gaan roken vanuit de motorkap.
De tempratuurmeter stond in het rood !!
Ben gelijk gestopt. ( was gelukkig om de hoek thuis )
Nou is de auto vorige week naar de garage gebracht en deze heeft gekeken en hebben gezegd dat de waterpomp kapot was.
Deze hebben ze de waterpomp vernieuwd tevens met een nieuwe distributieriem rollers en een nieuwe termostaat.
Nu belde ze vanmiddag dat ze alles dus venieuwd hebben, Maar dat de boel nog steeds lekt.
Ik heb ook aangegeven dat het een bekend probleem is met de inlaatspruitstuk dat deze het ook nog wel eens wil begeven.
Nu zei de man van de garage dat het dat niet kan zou zijn. want dan zou de auto moeten klinken alsof het een zware motor zou hebben.
Inmiddels in het motorblok gekeken en kon ik geen mayo drap vinden daarnaast was het koelvloeistof reservior ook netjes.
Oliepijlstok een aansteker onder gehouden.. en OOk geen geknetter van eventueel vocht.
OOk geen grote rookpluimen uit de auto.
De motor loopt goed stationair en geen problemen met het starten.
*update*
Het water loopt eruit tussen de distrubitieriem en het motorblok.
En druppelt langzaam eruit als de auto stil staat en niet gestart is.
Als hij start dan loopt het er sneller naar uit.
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bij een daewoo gespecialiseerd bedrijf toch je inlaatspruitstuk laten vervangen ? ? ?
of ze hebben de oude pakking van de waterpomp laten zitten ?
het is zeker het inlaatspruitstuk,lekt in de hoek bij de distributie,zit een waterkanaal,het spruitstuk is van kunststof en rot weg door verkeerde koelvloestof,is een bekend probleem bij matiz
Als je inlaatspruitstuk lekt, dan zou je dat moeten kunnen voelen door aan de linkerkant van de motor (distributiezijde) uiterst links onder het inlaatspruitstuk te voelen of daar koelvloeistof weglekt. Overigens hoef je niet persé een nieuw inlaatspruitstuk aan te schaffen. Het weggeteerde stuk kunststof gewoon afzagen en vervangen door een (zelfgemaakt) metalen plaatje en pakking. Werkt prima en scheelt je 110,- Euries voor een nieuw inlaatspruitstuk.
Als je koelvloestof écht weglekt tussen motorblok en distributiedeksel, en dan met name wat lager, dan denk ik dat de garage de pomp niet goed heeft gemonteerd.
Als de motor aan de kook is geweest moet je er niet van opkijken als je over een paar maanden alsnog een lekke koppakking krijgt. Je vindt op dit forum (helaas) meer dan genoeg info over lekke koppakkingen bij de Matiz en alle daaruitvoortvloeiende ellende.
Rob.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar