Heb een Chevrolet Spark gekocht, welke de volgende dag gelijk kuren begon te vertonen. Dat zijn:
-Stotterende motor, bij gas geven en bij stationair draaien.
-Langzaam optrekken, haalt met moeite 100km/u.
-Uitlaat lijkt in verhouding veel water damp te bevatten.
-Oranje lampje waarschuwt voor motor problemen
-Problemen zijn zowel bij benzine als LPG.
-Aan de onderkant van de auto zit een olie vlek
Ik vermoed een lekke koppakking. Heb al het koelvloeistof reservoir gecheckt voor bubbels bij een draaiende motor, maar die heb ik daar niet kunnen waarnemen. Ook geen problemen gezien bij de motor olie. Heeft iemand nog een ander idee wat je zou kunnen checken om er zeker van te zijn of de koppakking lekt? En heeft iemand ervaring en/of tips voor het zelf vervangen van een koppakking (van een Spark)? Komt dit vaker voor bij deze auto? De mijne heeft 148.000km gereden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Simpele testen zijn: compressie meten en een Co-snuffelaar gebruiken om te zien of er uitlaatgas in de koelvloeistof zit. Ik zou ook eerst de foutcode(s) laten uitlezen. Dat kan een hoop gezoek, ergenis, tijd en geld besparen.
Mogelijk is je katalysator/uitlaat verstopt als gevolg van doorrijden met deze storing (door de vorige eigenaar).
zou eerst uitlezen motor-lampje gaat niet zomaar branden.
2 jaar
Ben met de auto terug geweest naar de dealer, uitlezen lukte niet. Een bobine aansluitingen bleek gesmolten te zijn. Heb de bobine en de bougie kabel vervangen. Het probleem was even weg, maar kwam daarna weer terug. Voelt alsof 1 cilinder het niet doet. Auto ploft ook bij het optrekken. Ga binnen kort bougies vervangen.
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Spark of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar