Hallo,
zelfs als ik een half uur in mijn auto heb gereden (100km p.u.) blijft de temperatuurmeter onder het tweede streepje (zie foto). Is dat normaal bij een Lanos of kan het gevolgen hebben?
Groet,
Mert
[img]http://i43.tinypic.com/sxd5y1.jpg[/img]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt mij heel normaal in deze tijd van het jaar, waarbij de koellucht kouder is dan in de zomer :)
Wordt de kachel goed heet? dan de temperatuur-sensor vervangen, kachel niet goed warm, dan de thermostaat vervangen.
Kachel wordt goed heet ja.. :) Voor de rest ook geen problemen....
15 jaar
[quote=Eric van Beek]Lijkt mij heel normaal in deze tijd van het jaar, waarbij de koellucht kouder is dan in de zomer :)[/quote]
Zomer of winter maakt niet uit.
De thermostaat bepaalt de koelvloeistoftemperatuur en niet de buitenluchttemperatuur.
Je kunt laten testen of de meterstand daadwerkelijk overeenkomt met een te lage temp.
In dat geval zal een nieuwe thermostaat de oplossing zijn.
15 jaar
Ik zou er helmaal niks aan doen, is gewoon goed.
15 jaar
[quote=E.T.Wiersum][quote=Eric van Beek]Lijkt mij heel normaal in deze tijd van het jaar, waarbij de koellucht kouder is dan in de zomer :)[/quote]
Zomer of winter maakt niet uit.
De thermostaat bepaalt de koelvloeistoftemperatuur en niet de buitenluchttemperatuur.
Je kunt laten testen of de meterstand daadwerkelijk overeenkomt met een te lage temp.
In dat geval zal een nieuwe thermostaat de oplossing zijn.[/quote]
Wat ik wil zeggen is dat in mijn vorige wagen in de winter de temperatuurmeter haast helemaal niet uit het
blauwe vlakje kwam, maar wel in de zomer en bij file rijden. Dus buiten lucht temperatuur heeft wel degelijk
invloed op de uiteindelijke temperatuur aanduiding.
15 jaar
Als je thermostaat niet dicht gaat heeft de buitentemperatuur WEL een grote invloed op de temperatuurmeter.
Normaal gaat de temperatuurmeter naar een bepaalde stand (meestal ongeveer midden in de schaalverdeling) en blijft daar ongeveer staan. Als het koud is, zal het langer duren voordat die bepaalde stand is bereikt (logisch, want er moet een groter temperatuurverschil overbrugd worden (dus meer energie nodig))
Ik ben het dus met Tjaart eens, de thermostaat bepaalt de motortemperatuur.
Bij file-rijden kan door het ontbreken van voldoende rijwind de temp zo'n 10 gr. hoger worden alvorens de koelventilator inschakelt en terug gaat koelen.
Als de temp in de zomer duidelijk hoger komt, dan in de winter dan deugt er iets niet.
B.v. thermostaat opent niet volledig of zit vast in een bepaalde stand, radiateur in slechte staat, waterpomp niet goed.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Lanos of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar