Auto rijd op LPG/G3 en start op benzine. Als ik start wil hij soms kort aanslaan (enkele slagen). Als hij wel aanslaat dan zakt het toerental weer in elkaar. Na veel pogingen slaat hij aan. Loopt tijdens het wachten op omschakelen op LPG soms onregelmatig. Als hij eenmaal op LPG loopt dan gaat alles goed. Ook het starten. Enkele malen na het aanslaan op benzine bleef het toerental korte tijd hoog (ca. 2000 rpm). Weet iemand waar ik het zoeken moet?
Rob Ebbeler
Harderwijk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt mij een benzine injector probleem.
Ontsteking hoef je het niet in te zoeken,dan zou hij op LPG slecht lopen.
Beste thei11316 bedankt voor je reactie. Ik ga deze nazien en laat je weten of het geholpen heeft.
Groet, Rob
11 jaar
Hou rijdt hij als je constant op benzine rijdt,dus ook bij een warme motor?
11 jaar
[quote=thei11316]Hou rijdt hij als je constant op benzine rijdt,dus ook bij een warme motor?[/quote]
Hallo Thei,
Als hij warm is en op benzine rijdt dan rijdt hij stotterend en trekt minder.
Als ik 's-morgens start dan gebeurt het volgende.
1. Eerst korte startpogingen waarbij je hoort dat hij wel wil maar niet aanslaat.
2. Bij een klein beetje gas en doorstarten wil hij na verloop van tijd aanslaan.
3. Als hij aanslaat dan loopt hij even redelijk maar dan hoor ik volgens mij de brandstofpomp aanslaan waardoor hij dan ineens op denk ik twee poten gaat lopen en instort en stopt.
4. Met enkele keren doorstarten met het voorgaand resultaat, krijg ik hem dan aan en gaat minder op twee poten lopen.
5. Als hij eenmaal omgeschakeld is op gas loopt hij goed.
Weet jij of het tijdens het zoeken naar een oplossing mogelijk is iets aan de bedrading te wijzigen zodat hij direct op gas te start en loopt. Het is een Vialle G3 installatie die volgens mij direct door de fabriek of in ieder geval professioneel ingebouwd. Met de oude gasinstallaties kon je veel wijzigen. Tevens heb ik geen bedradingsschema van een G3 installatie.
Weet jij war ik een bedradingsschema en/of reparatie manual van deze auto kan kopen?
Groet,
Rob
11 jaar
Zet hem op contact en de omschakelaar op benzine,eerst de conectoren van alle benzine injectoren losmaken.
Dan de spanning op de injectoren conectoren meten,dus die kant welke van de ECU afkomt,meet je geen spanning dan even iemand anders laten starten.
Als er totaal geen spanning op die conectoren komt of maar op 2 zul je het in de ECU moeten zoeken,daar zitten 2 eindtrappen in,één voor elk paar injectoren(deze worden paars gewijs aangestuurd)
Lijkt erop dat het omschakel relais voor de benzine/gasinjectoren injectoren niet goed werkt,vraag me niet waar hij zit want dat weet ik niet,heb hetzelfde probleem gehad met een Deawoo Nubira en alle 4 de injectoren tegelijk aangestuurd en dat werkte,het MM-Lampje brande dan wel op benzine,op LPG was hij uit maar had daar wel de tempvoeler voor de gasinstallatie vervangen voor een vaste weerstand,zodat de ecu dacht dat de koelvloeistod meteen op de overschakel temperatuur was.
Google eens voor die manuel.
Onze Spark Bifuell (BRC)kan ik wel direct op gas starten,maar mijn Tacuma met Vialle niet.
In het ergste geval zul je bij een goede en betrouwbare gas inbouwer langs moeten gaan.
11 jaar
De procedure is vrij simpel, bij een koude start wordt enkel benzine ingespoten en pas als de computer denkt dat de motor voldoende opgewarmd is wordt de benzine aanvoer afgesloten en het gasventiel gaat open. Wat veel voor komt is een overgangsweerstand in de aansluitingen van de ventielen omdat ze dan in serie komen te staan en allebei een beetje aangestuurd worden. Maak de aansluitingen goed schoon en leg eventueel een nieuwe massa verbinding aan beide ventielen,
11 jaar
Hallo Ronny,
Dit was niet het probleem. Toch bedankt voor je inbreng.
Groet,
Rob.
11 jaar
Pompdruk viel na het starten terug van 3 naar 2 bar. Brandstofpompunit uit elkaar gehaald. Klein gaatje in de pomppersslang in de unit. Daarna is de druk naar 4 bar gegaan en startte hij beter. In de benzine een flesje inspuitstukreiniger gedaan. Nog betere resultaten. Momenteel redelijk te starten.
De mensen die gereageerd hebben worden bedankt voor de info.
Met vriendelijke groet.
Rob Ebbeler
10 jaar
Pompdruk viel na het starten terug van 3 naar 2 bar. Brandstofpompunit uit elkaar gehaald. Klein gaatje in de pomppersslang in de unit. Daarna is de druk naar 4 bar gegaan en startte hij beter. In de benzine een flesje inspuitstukreiniger gedaan. Nog betere resultaten. Momenteel redelijk te starten.
De mensen die gereageerd hebben worden bedankt voor de info.
Met vriendelijke groet.
Rob Ebbeler
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nubira of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar