Chevrolet Matiz 2005: lambdasonde

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: F8CV, Motorinhoud (cc): 800, Vermogen (kw): 38

lampje motorstoring brandt en dus de 2-polige sonde vervangen in het uitlaatspruitstuk. Opnieuw uitgelezen en storing verwijderd. Ik kom thuis en het lampje gaat weer branden. Opnieuw uitlezen en hij geeft aan iets met verwarming,maar dat is 4-polig. Wat kan ik nog doen en wat kan het nog meer zijn. Mvg

corgresel

Geplaatst door corgresel (0) , lid sinds 2 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Matiz? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Wat is de exacte tekst en het nummer van die foutcode?

corgresel (0), 2 jaar geleden

T 0141

Moderator Problemcar (75) PRO, 2 jaar geleden

corgresel,
1x antwoorden volstaat.
Jou andere topic met dezelfde antwoorden is vervallen.

Moderator Problemcar

corgresel (0), 2 jaar geleden

of P 141. Anders moet ik de garage f bellen

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

P0141 is een fout op de verwarming van de 2e lambdasonde (die NA de katalysator).
Dat is een ander onderdeel dan de sonde die je vervangen hebt.

corgresel (0), 2 jaar geleden

passe deze sonde'sop beide plekken, of zijn het 2 verschillende

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Zullen wel 2 verschillende sondes zijn, aangezien de 2e verwarming heeft (en dus 4 draden).

corgresel (0), 2 jaar geleden

dus bij het spruitstuk 2 draden en bij de katalysator 4. daar ging ik het schip in. Bedankt vast. ge der morgen mee verder

corgresel (0), 2 jaar geleden

Nu komt het mooiste vh verhaal. Er zit bij de katalysator helemaal geen sensor. De hele uitlaat is nieuw en hij leest uit, dat de 2e sensor uit staat. Misschien hebben ze de verkeerde uitlaat eronder gezet.

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Verkeerde middendemper of katalysator. Dat ligt er maar net aan waar normaal de 2e sonde zit.
En dan heb je ook nog een nieuwe 2e lambdasonde nodig, want die is kennelijk "verdwenen".
Ik proef wat verbazing dat er een nieuwe uitlaat onder zit.
Auto pas gekocht? Van een particulier of bij een bedrijf?
Want in het laatste geval heb je recht op de "wettelijke" garantie.

corgresel (0), 2 jaar geleden

Ingeruild bij een handelaar en dus garantie tot de stoep. Zaterdag gaat die op de brug en f kijken maar of ik die 2e stekker kan vinden

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Nee hoor, de "wettelijke" garantie zorgt ervoor dat je ook bij dit soort gasten gewoon garantie kunt claimen. En dat gaat vrij ver als je de rechterlijke uitspraken hierover leest.
Gewoon terug naar de handelaar en een nieuwe uitlaat + lambdasonde + vergoeding kosten eisen.
Geven ze daar geen gehoor aan, dan kun je de koop ongedaan laten maken + wat schade vergoedingen eisen bij de rechter (zoals kosten 1e lambdasonde, verzekering, MRB, juridische en incasso kosten).
Zie: https://mijn.bovag.nl/dossiers/non-confo...
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien...

corgresel (0), 2 jaar geleden

Het probleem is gevonden. Eén of andere prutser heeft 2 draden doorgeknipt bij de sonde bij de katalysator. Deze draad gaat het chassis in en we hebben geprobeerd om de stekker naar buiten te trekken,maar dat ging niet. Wij denken dat we stekker vinden, als we de tunnelbak bij de versnellingspook weghalen. Dus nu op zoek naar de juiste sonde.

corgresel (0), 2 jaar geleden

of weet jij nog wat

Moderator Problemcar (75) PRO, 2 jaar geleden

Door moderator verplaatst, tweede topic vervallen


harry4203 PRO, 2 uur geleden ik dacht dat de bestuurdersstoel eruit moest en dat daar de stekker ergens onder de bekleding zat. waarom plaatst je een nieuw topic?

corgresel (0), 2 jaar geleden

Angst. Ik word er niet goed van

corgresel (0), 2 jaar geleden

Het probleem is opgelost met lambdasonde. De stekker zat achter de versnellingspook, samen met de ecu. Inderdaad de stoel eruit en de midden-console weg halen. Allemaal hartelijk bedankt, voor de hulp.

corgresel (0), 2 jaar geleden

Het probleem is opgelost met lambdasonde. De stekker zat achter de versnellingspook, samen met de ecu. Inderdaad de stoel eruit en de midden-console weg halen. Allemaal hartelijk bedankt, voor de hulp.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.