lampje motorstoring brandt en dus de 2-polige sonde vervangen in het uitlaatspruitstuk. Opnieuw uitgelezen en storing verwijderd. Ik kom thuis en het lampje gaat weer branden. Opnieuw uitlezen en hij geeft aan iets met verwarming,maar dat is 4-polig. Wat kan ik nog doen en wat kan het nog meer zijn. Mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is de exacte tekst en het nummer van die foutcode?
T 0141
2 jaar
corgresel,
1x antwoorden volstaat.
Jou andere topic met dezelfde antwoorden is vervallen.
Moderator Problemcar
of P 141. Anders moet ik de garage f bellen
2 jaar
P0141 is een fout op de verwarming van de 2e lambdasonde (die NA de katalysator).
Dat is een ander onderdeel dan de sonde die je vervangen hebt.
passe deze sonde'sop beide plekken, of zijn het 2 verschillende
2 jaar
Zullen wel 2 verschillende sondes zijn, aangezien de 2e verwarming heeft (en dus 4 draden).
dus bij het spruitstuk 2 draden en bij de katalysator 4. daar ging ik het schip in. Bedankt vast. ge der morgen mee verder
2 jaar
Nu komt het mooiste vh verhaal. Er zit bij de katalysator helemaal geen sensor. De hele uitlaat is nieuw en hij leest uit, dat de 2e sensor uit staat. Misschien hebben ze de verkeerde uitlaat eronder gezet.
2 jaar
Verkeerde middendemper of katalysator. Dat ligt er maar net aan waar normaal de 2e sonde zit.
En dan heb je ook nog een nieuwe 2e lambdasonde nodig, want die is kennelijk "verdwenen".
Ik proef wat verbazing dat er een nieuwe uitlaat onder zit.
Auto pas gekocht? Van een particulier of bij een bedrijf?
Want in het laatste geval heb je recht op de "wettelijke" garantie.
Ingeruild bij een handelaar en dus garantie tot de stoep. Zaterdag gaat die op de brug en f kijken maar of ik die 2e stekker kan vinden
2 jaar
Nee hoor, de "wettelijke" garantie zorgt ervoor dat je ook bij dit soort gasten gewoon garantie kunt claimen. En dat gaat vrij ver als je de rechterlijke uitspraken hierover leest.
Gewoon terug naar de handelaar en een nieuwe uitlaat + lambdasonde + vergoeding kosten eisen.
Geven ze daar geen gehoor aan, dan kun je de koop ongedaan laten maken + wat schade vergoedingen eisen bij de rechter (zoals kosten 1e lambdasonde, verzekering, MRB, juridische en incasso kosten).
Zie: https://mijn.bovag.nl/dossiers/non-confo...
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien...
Het probleem is gevonden. Eén of andere prutser heeft 2 draden doorgeknipt bij de sonde bij de katalysator. Deze draad gaat het chassis in en we hebben geprobeerd om de stekker naar buiten te trekken,maar dat ging niet. Wij denken dat we stekker vinden, als we de tunnelbak bij de versnellingspook weghalen. Dus nu op zoek naar de juiste sonde.
2 jaar
of weet jij nog wat
2 jaar
Door moderator verplaatst, tweede topic vervallen
harry4203 PRO, 2 uur geleden ik dacht dat de bestuurdersstoel eruit moest en dat daar de stekker ergens onder de bekleding zat. waarom plaatst je een nieuw topic?
Angst. Ik word er niet goed van
2 jaar
Het probleem is opgelost met lambdasonde. De stekker zat achter de versnellingspook, samen met de ecu. Inderdaad de stoel eruit en de midden-console weg halen. Allemaal hartelijk bedankt, voor de hulp.
2 jaar
Het probleem is opgelost met lambdasonde. De stekker zat achter de versnellingspook, samen met de ecu. Inderdaad de stoel eruit en de midden-console weg halen. Allemaal hartelijk bedankt, voor de hulp.
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar