close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet Kalos: Lampje motormanagement blijft branden

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1200

Na probleem met gaspomp, auto ging bokken omdat hij geen gas kreeg. Op benzine gezet en laten weer op gas reed weer goed. Echter ik ging tijdens het bokken het gele lampje motormanagement aan. Krijg het ook niet meer uit. Uitgelezen staat PO132 HO2S Bank 1 sensor 1 spanning te hoog.
Code gedelet, komt weer terug. Blijkt dat het de Lambdasensor is. Deze losgenomen, melding komt weer terug. Draden gecontroleerd, geen beschadigen of zo. Bij 2e Lambda sensor zelfde gedaan. Melding blijft terug komen.

Spanning gemeten op stekker, welke uit auto management komt. Spanning : 0 V ( or/bl draad), op GR/WT draad 7,79 V, op br draad, 14 V, op br/wt draad 3,38 V. Ik weet niet of dit goed is maar misschien is er iemand die hier wat over kan zeggen.

Lambda sensor Ohms gemeten. 1 contact heeft 0 OHM met een andere, De rest is Hoog OHMig.
Mijn conclusie is de bovenste Lambda sensor vervangen. Wie heeft er ervaring en/of advies

Geplaatst door

jurhildering (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lambdasonde defect , gaat de motor in de regel niet van bokken , loopt de motor wel op 4 cilinders ?

De motor ging bokken toen hij geen gas kreeg. Toen ging het mm lampje aan. En heb ik de storing t PO132 HO2S Bank 1 sensor 1 spanning te hoog.
De motor loopt op 4 poten, alleen in de noodloop. Waardoor hij niet zo mooie loopt en vooral als hij nog koud is, loopt hij onregelmatig

Een ander punt wat er aan de hand is.
Ik heb dus mijn gaspomp, vialle, vervangen. Echter kan ik nu niet op gas rijden. Want gas/benzine schakelaar is helemaal uit. Normaal branden er blauwe lampjes, ter indicatie hoeveel gas er in de tank zit en kun je overschakelen naar gas/benzine.

Wat ik wel zie is dat de lampje bij aanzetten contact heel even oplichten en dan meteen weer uitgaan.
Ik heb de zekeringen van de gas installatie gecontroleerd: alle 4 heel en staat spanning op.
Bij de elektronica krijg ik ook spanning.
Gastank is vol.

Ik kan door indrukken knop gas/benzine schakelaar de EEprom van de gascomp. resetten. Maar nu omdat de gas installatie niet 'bij' komt kan ik niks.
Een lambdasensor besteld, Gelezen dat Lambda signaal ook gebruikt wordt door Gas comp. Dus ik heb goede hoop.
Ik hoor graag extra ideeën, suggesties .

Vandaag bovenste, volgens mij sensor 1, vervangen. Echter melding komt nu iets later terug. Is dit wel sensor 1?

Ook nog steeds geen oplossing gevonden voor gas probleem.
Gisteren ging de schakelaar/verlichting/niveau gastank even aan, knipperend en daarna weer uit. Toen weer aan/uit. Nu is hij weer uit.

Vandaag ontdekt wat het probleem was van de niet werkende autogas. Bleek dat de min op de fles van de brandstofpomp geen contact maakte. Goede min op aan gesloten. Gas draait weer.

Wel raar dat de min hier via de gastank komt. Terwijl de tank geen echte verbinding heeft met het chassis.
Dit heeft dus nooit goed gezeten.

Nu probleem van lambda-sensor oplossen.
Ik las dat probleem ook kan komen door slecht werkende bougies, ontsteking. Verwarming van de lambda-sensor.
Ga verder zoeken, heb je ideeën dan hoor ik het natuurlijk graag.
Zit je verlegen om schema's over lpe 7 dan heb ik ze voor je. Stuur even een berichtje als je het wilt hebben

Vandaag ontdekt wat het probleem was van de niet werkende autogas. Bleek dat de min op de fles van de brandstofpomp geen contact maakte. Goede min op aan gesloten. Gas draait weer.

Wel raar dat de min hier via de gastank komt. Terwijl de tank geen echte verbinding heeft met het chassis.
Dit heeft dus nooit goed gezeten.

Nu probleem van lambda-sensor oplossen.
Ik las dat probleem ook kan komen door slecht werkende bougies, ontsteking. Verwarming van de lambda-sensor.
Ga verder zoeken, heb je ideeën dan hoor ik het natuurlijk graag.
Zit je verlegen om schema's over lpe 7 dan heb ik ze voor je. Stuur even een berichtje als je het wilt hebben

Verder met Lambda sensormelding gegaan. Melding verwijderd, voor de tigste keer. Auto starten en lampje motormanagement gaat uit en blijft uit. Yes!! Probleem ook weg.

Ik vraag me alleen af wat het invloed van de niet werkende gas installatie is geweest.

Dus auto weer helemaal oke. Iedereen bedankt voor het meedenken en reageren.

Het enige wat ik nog kan zeggen is. Logisch denken en zoeken. Ik denk dat de lambda-sensor die ik er uitgehaald heb vermoedelijk nog goed is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Kalos of stel zelf een nieuwe vraag.