Hebben een Matiz ingeruild met volgens de klant een lekke koppakking.Hele blok zat onder de bruine koelvloeistof die via de dop er overheen was gespoten.Motor liep verder netjes, maar had wel wat overdruk.Kop gedemonteerd en nieuwe koppakking gemonteerd, maar nu houd hij veeel overdruk en ook de kachel wordt niet echt warm.Koelvloeistof was zeer vies en drabbig.Las (nu pas) een item over deze Matiz-kwaal op deze site.Wat is hiervoor de oplossing? Nieuwe kachelradiateur en kop?Zat in de koelwaterkanalen wel veel troep en dat hebben we zo veel mogelijk schoongeblazen, maar blijkbaar niet voldoende.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lijkt mij de waterpomp. het schoepenrad is van staal en zal wel compleet weggerot zijn. dit heb ik ook met zon ding gehad. veel sleutelwerk omdat de steun (twee delig) lekker in de weg zit. ook zat bij mij aan alle bouten borgmiddel en met zo weinig ruimte kun je bijna geen slag maken met een sleutel. waardeloze kwaliteit koelvloeistof (type renault).
succes
Vervang ook gelijk de dop van het expansievat
Heb inderdaad de waterpomp ook al bij twee verschillende wagentjes ( matiz) mogen vervangen voor hetzelfde probleem , zeker nakijken dus ,
Groeten, Eric
Even een update.Waterpomp ziet er prima uit en we gaan nu eerst maar weer eens alles proberen door te spoelen en de dop vervangen.Wordt vervolgd.
Hoi Siem,
Schoonmaken van die bruinedrab wil wel eens lukken door een beetje in heet water opgeloste soda in het koelsysteem te knikkeren, motor goed heet laten worden en dan aftappen en alles goed spoelen met water. Uiteindelijk met koelvloeistof vullen.
Bedankt Harry, had ik hier eerder gelezen en waren we van plan te gaan doen.Is een inruiler,en is even druk, dus hoop volgende week te berichten.
Hoi, ik heb hetzelfde probleem met mijn Matiz. Waterpomp is al vernieuwd, maar nog heeft hij overdruk. Laat je ff weten welk euvel je eventueel gevonden hebt, Siem?
Bvd, Alberdina
19 jaar
Bij mij is het probleem ook bekend (rot schoepenwiel waterpomp)
verder koppakking vernieuwd.
retour slangetje radiateur dicht geslipt.
toen kop eraf was,blok via kanalen goed gespoeld.
thermostaat dicht geslipt.
als laatste radiateur vervangen,deze was niet open te krijgen.
overdruk is nu weg,kachel goed,temp.meter goed.
succes met dat ho.... sorry,is een jaar geleden en wordt nog
kwaad als ik er aan denk Gr.Hub Hannemann
niet vergeten het expansievat heeft een overdrukdop die door de dikke drap kan vervuilen.De vervuiling van de overdrukdop kan zorgen voor overdruk in het systeem.
De dop vervangen zullen de kosten niet zijn dus vervangen goed spoelen (evtueel een koelsysteemreininger gebruiken).
Daarna probleem ......
gr
wilfred
19 jaar
Ach Hub...wees blij dat je het aangepakt hebt. Bij de mijne is het met de waterpomp begonnen...en volgens mij is het eind van reparaties nog lang niet in zich... Ik heb net de rekening van de reparatie van de stroomverdeler betaald. Maar toch ben ik (nog) blij met dat ho.... :-) Af en toe is het rijden met samengeknepen billen...maar toch... haha
Bedankt voor jullie tips, ik ga er zeker wat mee (lees: aan laten) doen.
Gr, Alberdina
19 jaar
Ik heb laats een matiz gekocht met krommecilinder kop deze laten vlakken en afpersen bleek ook nog de vriesstop in de kop te lekken dus deze ook vernieuwd inlaatspruitstuk ook vernieuwd een vernieuwde versie komt ook veel voor bij matiz en natuurlijk nieuwe koelvloeistof erin (roze)de oude koelvloeistof vreet de vriesstoppen op en worden zo dun als een vloeite.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar