Met koude start slaat ie perfect aan en loopt stationair goed,
maar slaat naar een poosje spontaan uit en wil vervolgens zeer slecht starten.
als hij afslaat en je laat hem op contact staan hoor je zo nu en dan brandstof pomp inslaan en tikt bij de injectors en koelvin slaat een paar seconden in is dit normaal.
als hij eenmaal loopt en je houd wat gas komt er veel water/condens
uit de uitlaat???
Lijkt mij lekke cil kop.
Maar voor ik cil kop demonteer zou ik graag willen of iemand dit probleem vaker heeft mee gemaakt en of de storing mischien heel ergens anders zit.
Gr klaas
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
klaas voordat je de kop eraf haalt laat de koppakking eerst testen dan weet je of je dat moet doen of niet.
dat testen doe je met warme motor en dan hou je er een speciale vloeistof boven je exspancievat en als die vloeistof verkleurt dan weet dat de koppakking lekt.
groetjes jan.
Hoi Jan,
Probleem is motor loopt maar een paar minuten en slaat dan af.
Dus kan hem niet op bedrijfstemperatuur krijgen.
Als je dan opnieuw gaat starten zit er zo nu en dan een zwaar punt in ( net of heeft hij dan te veel voor ontsteking)
Mijn conclusie was toen veel condens/water uit uitlaat mischien maakt hij wel een waterslag??
Bougies nat en dan de geest geeft!!
maar ja mischien zit ik er wel compleet naast.
gr klaas
klaas zet dan je koelsysteem onderdruk en haal je bougies eruit en kijk of je dan wat ziet misschien dat er vocht in de cilinder zichtbaar is desnoods laat je het een poosje stand.
zit er water bij de olie?
groetjes jan.
Hoi Jan,
Zit geen water bij de olie.
Goed idee zal ik morgen even proberen.
heb bougies er uit gehaald dan kan je vaak wel zien als cil kop lekt dat een zuiger schoner is dan de rest
maar lijkt er ook niet op.
dat met die vloeistof wat voor spul is dat?, heb wel een druk meter.
Kun je ook verklaren van dat hij op contact staat zo nu en dan de vin enkele sec inslaat.
Vreemde is check engine lampje brand ook niet als hij loopt.
Dus zou je zeggen er is ook geen electronische storing
gr klaas
klaas dat spul is special gereedschap dat is blauwe vloeistof die verkleurd als er co bij komt de kleur wordt dan groen of geel en dan weet je dus als dat verkleurt dat je zeker een koppakking hebt.
groetjes jan.
probleem opgelost binnenwerk ontsteking kapot
bedankt voor je advies
groet klaas
mooi klaas en dan maar lekker tuffen.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar