De Matiz (1999) van mijn vrouw loopt niet meer. Ik kan hem starten en dan loopt hij een 5 minuutjes stationair en dan begint hij te stotteren en valt helemaal weg. Als ik probeer om gas bij te geven pakt hij dat niet. Als je hem (als hij is uitgevallen) weer probeert te starten gaat de Startmotor wel rond. Maar hij slaat niet aan. Als je hem vervolgens een tijdje met rust laat doet hij het weer 5 minuutjes als je hem start. Nou heb ik al een beetje rond gezocht en de nodige dingen geprobeerd. De volgende dingen zijn dus niet het probleem
Accu (heeft er niks mee te maken maar moest toch vervangen worden)
Verdelerkap
Ontsteking
Computer
Emobilisor
Alles geprobeerd en hij blijft hetzelfde probleem houden. Is er iemand die nog een idee heeft?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vermoed een brandstof gevalletje kijk eens of hij brandstof krijgt als hij uitvalt
Hij krijgt gewoon brandstof. Dat hebben we als allereerste getest.
11 jaar
even de basis controleren.
heeft de motor na afslaan een goede vonk (evt een test bougie tegen massa houden)
tikken de injectoren?
hij krijgt brandstof zeg je,maar is de druk ook genoeg?
Ook allemaal van de week geprobeerd. Is ook niet het probleem. Iemand vertelde nog over een brandstof relais. Heeft iemand nog een ander idee?
11 jaar
Auto heeft geen BDP sensor ?
inderdaad ferrie. zou best kunnen. Vandaar mijn vraag over het tikken van de injectoren. Tikken die,zal het geen bdp sensor zijn.
Hij geeft inderdaad geen BDP sensor. We denken het gevonden te hebben. Er zijn voor dit model blijkbaar 2 verschillende ontstekingen. Het verschil zit hem in de positie van de stekker. Morgen kan ik een juiste ophalen dus dan hopen we meer te weten.
11 jaar
Hij doet het weer. Het had inderdaad met de ontsteking te maken. Blijkbaar zijn er voor dit type Matiz 2 verschillende ontstekingen die bijna identiek zijn. Het verschil zit hem in de positie van de stekker. Bij degene die ik nodig heb zit de stekker een beetje aan de zijkant. De afstand tussen het bevestigingsoog en de stekker is ongeveer 65mm. Bij de andere zit hij bijna direct naast het oog.
11 jaar
Ik heb nog een oplossing voor een dergelijk probleem
Die van mij verdomde het helemaal en ik heb net (letterlijk vanmorgen) de oorzaak gevonden.
Heb je een ontstekingsprobleem met zo'n type auto, verdeler kap er eerst afhalen de rotor stevig beet pakken en proberen te draaien.
Normaal gesproken moet dit onmogelijk zijn zonder die rotor te vernielen.
Draait ie echter met een beetje moeite in een andere stand, is de "meenemer" aan het end van de nokkenas , die dus de ontsteking laat draaien los geraakt.
Daar kun je niks aan repareren omdat die meenemer er op zit geperst/gekrompen.
En geloof me een nokkenas vervangen is voor een handige jongen best te doen...
Ik heb er een middag werk van gehad en hij loopt nu weer als een zonnetje ...
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar