close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet Matiz: Motor valt uit bij koude motor

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: klein

Goeden dag allemaal,

Ik heb een klein probleempje met de Matiz.
Als ik wegrijd met een koude motor en ik rem en trap de koppeling in dan slaat de motor vaak af.
De motor wil niet stationair blijven lopen lijkt het wel. Opnieuw starten doet hij gelijk en zonder problemen.
Dit heeft hij soms wel 5 of 6 keer achterelkaar, zodra ik rem en de koppeling intrap valt de motor uit (blijft niet stationair lopen) Zodra de motor warm is doet het probleem zich niet meer voor.
Ook heeft hij de klacht niet altijd.
Ik las in dit forum dat de bougie kabels veel problemen kunnen geven, zou dat in mijn geval ook het probleem kunnen zijn?
Ik hoop dat iemand hier mij snel een goed idee kan aanbrengen.

Alvast hartelijk dank,

Edwyn

Geplaatst door

edwyn11 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik denk niet dat het je bougiekabels zijn,dan heb je meestal ook met warme motor problemen.
zou eerder aan een temperatuursenor denken,die koud geen goede waarde doorgeeft.

maarten4874 0
badge

14 jaar

Hoi Maarten4874,

Kun je mij vertellen waar de temperatuur sensor zit? en hoe ik deze evt. kan doormeten?

Groet Edwyn

edwyn11 0

14 jaar

de senor zal waarschijnlijk op je motorblok geschroefd zitten. waar precies weet ik niet,heb niet alle documentatie over deze auto. even wachten tot er iemand anders reageerd,die misschien een plaatje/foto hebben.

maarten4874 0
badge

14 jaar

Even een update:
De bougie en kabels vervangen en ook het luchtfilter. (voor de zekerheid)
Probleem is er nog steeds.
Vanmorgen had hij ook nog een ander probleem..... Als de motor koud is dan blijft het toerental fluctueren in stationair. Het is dus net of ik de hele tijd gas geef en weer los laat, gas geef en weer los laat. Als de motor warm is loopt hij weer zoals hij zou moeten lopen.
Ik heb alle stekkers nagekeken voor corrosie, niets gevonden. De massa punten achter de koplampen schoongemaakt, zagen er ook goed uit.

Iemand een brainwave?
Groet Edwyn.

edwyn11 0

14 jaar

Hans 4040,

Dank voor de tekening.
Maar ik denk dat ik de sensor moet hebben die in het koelwater thermostaat huis zit. Er zitten er twee. een met een enkel dradige schuif stekker (de zender). en een (meer naar de motor) een twee dradige sensor.
En volgens mij moet ik deze hebben.
Maar ik kan het fout hebben.

Thanks, Edwyn

edwyn11 0

14 jaar

Weer een update,
Beide temp sensors vervangen.
1e........ de temp zender ( dit is de sensor met een enkele draad met schuif stekker) locatie thermostaat huis.
2e.........de temp sensor ( dit is de sensor met stekker en twee draden) locatie naast de zender op thermostaat huis.

Klacht zit er nog steeds in....... ik begin nu bang te worden dat er iets mis is in het inlaat/gas klep huis.

Iemand nog suggesties?

Groet Edwyn

edwyn11 0

13 jaar

In dit forum iets gelezen over het schoonmaken van de stationaire stappen motor en het gas klep huis.

Heeft iemand een werkwijze hoe het een en ander te doen?

Misschien dat hier de oplossing van de problemen ligt.

Grtz. Edwyn

edwyn11 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.