👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Tijdens het rijden heb ik wel eens dat het lampje van het motorregelsysteem aangaat.
Het vreemde is echter dat dit pas begint bij snelheden van rond de 90 km/u en deze na verloop van tijd weer uitgaat.
Nu is het wel zo dat bij snelheden van 100 km/u en hoger het lampje continue aanblijft en ook niet uitgaat voor ik weer rond de 80 km/u zit.
Ik kan ook niet echt zeggen dat de auto inhoudt tijdens het optrekken, hij gaat vrij vlot door zonder horten of stoten ook als ik van bijvoorbeeld 80km/u naar 120km/u optrek in zijn 5
Ik had hier al gelezen dat het de katalysator kon zijn of de speedsensor, maar wat is het waarschijnlijkst?
zoals ik (logischerwijs) mag aannemen dat de speedsensor te maken heeft met de snelheid en het komt bij mij voor boven een bepaalde snelheid, maar ik had ook iets gelezen over de catalysator dat deze bij hogere motortemperaturen deze storing ook kan gaan geven.
"Als de motor nog niet op bedrijfs temp is dan is weinig merkbaar
wordt de motor warm dan word door de defecte kat. de gasdoorstroming minder en gaat de motor smooren.
Een storing als deze (mechanisch) kan door de motorelectronica als een electrische storing worden vertaalt. "
Maar dat zou dat op elke snelheid moeten gebeuren lijkt mij of is dat verkeerd gedacht?
In het onderhoudsboekje staat ook nog:
"Blijf niet gedurende een langere tijd met de auto rijden terwijl het waarschuwingslampje van het motorregelsysteem brandt, aangezien het brandstofverbruik hierdoor kan toenemen en de rijeigenschappen negatief beïnvloed worden."
Maar als ik kijk naar de dagteller en de stand van de benzinemeter is het eigenlijk helemaal niet anders dan normaal en kan ik nu ook (zoals het er naar uitziet) de 450/ 500 km halen op een volle tank (doorgaans 450 km op 40 liter) dus een verbruik van ongeveer 1:11 (dacht dat het iets van 1:12 is doorgaans maar ik rij wat onzuiniger)
En nog een tweede vraag.
Tijdens het remmen van hogere snelheden hoor ik de remmen een geluid maken net alsof er maar een deel van de rem geraakt wordt door de remschoen, er zit geen ABS of dit model dus ik denk dat ik er vanuit mag gaan dat mijn remblokjes een heel eind opzijn?
Hij remt overigens nog redelijk goed en de wielen kunnen ook nog blokkeren als ik echt hard rem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wil je weten wat het brandende lampje betekend ? laat `m ff uitlezen !
van een kapote kat. gaat je lampje niet branden huub , zo modern is een nexia nog niet !
gr.r.
Ik ben net klaar met de remmen vervangen, die waren toch een heel eind versleten bleek.
Ik laat hem binnenkort ook uitlezen dan moet hij toch weg voor schadeherstel, dus dan kan dat ook meteen.
Ik vermoed dat het die speedmeter is maar dat zie ik dan wel
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nexia of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar