Ik heb de eer gekregen om een gedemonteerde motor terug te monteren.
De eigenaar zag het niet meer zitten dus.....
Nu heb ik de volgende vraag.
Op het centerpunt van het nokkesastandwiel zijn 2 schijne uitfrezingen gemaakt.
Ze worden aangegeven met de letters "EX" en "IN" die achter de rondel van de centrale schroef zit.
Op de nokkenas staat een vast punt dat perfect in die groef past.
WELKE GROEF MOET IK GEBRUIKEN OM GEEN PROBLEMEN TE KRIJGEN ALS IK DE DISTRIBUTIERIEM OPLEG?
Als ik logisch nadenk vermoed ik dat het te maken heeft met de in- en uitlaat kleppen, maar ik ben neit zeker.
Mijn vermoeden is dat er maar 1 tandwiel wordt gemaakt voor de 2 nokkenassen.
Dan is er nog het opleggen van de getande riem.
Ook aan de zichtbare kant hebben de tandwielen van de nokkenas 2 inkepingen.
Een inkeping voor de INLAAT en 1 inkeping voor de UITLAAT.
Moet ik deze punten aanhouden als ik de getande riem opleg, met de inkeping van inlaat voor de inlaatkleppen en de inkeping uitlaat voor de uitlaatkleppen.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je geeft zelf het goede antwoord al, int=inlaat exh=uitlaat .
monteerd ze zo dat de pen op de nokkenas bij de hier bij horende sleuf past
de nokkenas tandwielen zijn net zoals de nokkenassen het zelfde van in en uit laat.
merktekens wijzen naar boven en corresponderen met de inkepingen.
succes.r.
Een beetje logisch nadenken helpt dan toch.
Het is niet simpel op de rotte karweitjes van iemand anders op te lossen.
Bedankt voor de reactie.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Leganza of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar