close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet Spark 2010: Noodloop

Bouwjaar: 2010, Brandstof: LPG, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: B10D1, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 48

Chevrolet spark 2010.
217000km
Regelmatig terugkerend probleem (lees 1 a 2x in de maand)
Auto start slecht, lang moet de startmotor draaien alvorens de auto aanslaat. De auto schiet dan gelijk in een noodloopprogramma, maar het motormanagementlampje brand niet. Max 3000 toeren. Uitzetten en aanzetten wil nog weleens helpen.
Ik heb de auto laten uitlezen, 0 storingen. Ik heb de auto laten uitlezen terwijl hij noodloop staat, 0 storingen.
Reeds vervangen, accu, bougies, - kabels, egr klep, thermostaat, stappenmotor. Daarnaast heb ik het luchtfilterhuis gereinigd.
Weet echt niet meer wat te doen ermee...

Geplaatst door

Trucker1511 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gebeurde het uitlezen door een Chevrolet/Daewoo dealer of bij een universeel?

Toen er werd uitgelezen terwijl de motor in noodloop stond, is er toen ook naar de waardes van sensoren en de lambda regeling gekeken?

oldford 0
badge

4 jaar

Uitgelezen door universeel. Meerdere keren, onder verschillende omstandigheden. Chevrolet/daewoo dealer bestaat niet(meer)
Motorhuis valt het nu onder. Niet geweest ivm eerdere slechte ervaringen.
Wel geweest bij een hobbyists die professioneel apparatuur heeft, speciaal voor auto's uit de gm groep. Ook hij heeft diep in de systemen kunnen kijken en niks aangetroffen. Ook de waardes waren in orde

Trucker1511 0

4 jaar

Tja, veel houvast is er dan niet.
Probeer het volgende eens met starten als dat te lang duurt:
Zet het contact uit (stop de lange startpoging), zet contact aan, wacht 2 seconden, contact uit (eventueel nog een keer herhalen), start de motor.
Slaat de motor dan sneller aan? Dan is het weglopen van benzinedruk een mogelijke oorzaak.

oldford 0
badge

4 jaar

Dat zal ws helpen doordat ik dan de boel reset. Het gekke is dat dit zowrl op gas als benzine zich voordoet

Trucker1511 0

4 jaar

Het LPG systeem is een G3 installatie. Die starten Altijd op benzine, ongeacht de stand van de schakelaar.
Dus dat is helemaal niet gek, dat is normaal.

oldford 0
badge

4 jaar

I know, maar ik bedoel dat hij wel gewoon tijdens de noodloop overschakelt naar lpg als de temperatuur is bereikt

Trucker1511 0

4 jaar

De besliising om over te schakelen naar LPG wordt genomen door het LPG-computer.
Die weet niets van problemen of noodloop af bij de benzine-computer.
De noodloop (max. 3000 toeren) is dan weer een beslissing van de benzine-computer waar de LPG-computer geen invloed (of zelfs weet) van heeft.

oldford 0
badge

4 jaar

Ah dat wist ik niet

Trucker1511 0

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Spark of stel zelf een nieuwe vraag.