Ik heb sinds kort de kop pakking vervangen van onze MATIZ ,omdat ik gelezen had dat het mogelijk zou helpen om de verwarming beter op temperatuur te krijgen ,want dit blijft een probleem na het vervangen van de kachel radiateur en thermostaat en water pomp en thermostaat en goed door spoelen van het koelsysteem waar allemaal van die roode drab in zat,zoals ik wel meer gelezen heb .
Nu heb ik het probleem dat hij verschrikkellijk olie gebruikt ,en hij rookt en stinkt . de kop is goed geriviseerd , daar ligt het niet aan . Heeft iemand dit vaker mee gemaakt en hoe is dit mogelijk ,want voorzover ik het kan bekijken moet het blok vervangen worden ,zijn de zuigers ruim ,echt ongeloofelijk ,hij gebruikte nooit geen olie ,alleen zo nu en dan wat koelvloeistof,,maar dat ging er via de dop uit,en is nu weer over
de MATIZ is van 2000 en een 3 cilinder
gr.Jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit topic is door moderator in de juiste rubriek gezet.
Bij een matiz moet je de kopbouten stapje voor stapje losdraaien en vast zetten. Doe je dit niet trekt de cilinders ovaal met olie verbruik tot gevolg. Komt zeer vaak voor bij de 3 cilinder 0.8. Blijft niks anders over dan er een andere motor te monteren.
Groet Cubyrace
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar