Hallo,
Ik heb hier een Daewoo Nubira staan uit 1998 (1.6 16v) en loopt de laatste tijd niet goed.
Hij start niet echt vlot en reageert vaag op het gaspedaal.
Ook is er een benzinelucht aanwezig en klinkt de uitlaat anders dan normaal (zwaarder)
Bougies zijn als het goed is niet kapot want zijn voor tijdje terug (maandje ong.) vervangen.
Stappenmotor + gasklephuis heb ik gereinigd.
Bougiekabels getest en werken goed.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Filmpje
[yt]http://www.youtube.com/watch?v=OInqzz2sw...[/yt]
Bij de 27 sec geef ik gas en je merkt dat dat het lang duurt..
Met vriendelijke groet,
Frank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou ik heb geluisterd en likt of er een cilinder niet goed mee doet.
eerst kijken of er geen vacuumleiding lek t waardoor hij valse lucht trekt.
daarna denk ik dat het wijs is om eerst compresie temeten.
groetjes jan.
Inderdaad er loopt een cilinder niet mee. Ik denk aan een verbrande klep. Compressiemeten en/of lektest.
Zo te zien brand het storing lampje ook, heb je hem überhaupt al eens laten uitlezen?
net als mij voorgangers lijkt op een missende poot,
staat de D-riem ook op tijd?
bobine is een zeer zwak punt. Heb 2 daewoo nubira`s en heb recent voor de 3de keer een bobine aangeschaft (1 nubira 2,5 jaar in bezit op gas en een ton erbij gezet, staat nu op 300.000km en de andere vanaf okt 2010 in bezit en slechts 800km mee gereden sindsdien en staat nu op 144000km).
13 jaar
Bedankt voor de reacties
Ik ben weer iets wijzer..
Heb er 4 nieuwe bougiekabels op gedaan en loopt wel iets beter maar nog niet helemaal goed.
1 bougiekabel had een lek dus.
Wanneer ik bougiekabel 2 of 3 eraf haalt gaat de auto niet slechter lopen.
Deze 2 kabels zitten op het linker gedeelte van de bobine. de andere is 1-4.
Dus wanneer ik de onderste 2 bougiekabels (zie foto) van de bougies haal gaat de auto niet slechter lopen.
Ook heb ik even gekeken naar de bougies en deze zijn behoorlijk zwart bij het contactpunt, weet niet wat hier de oorzaak van is?
Zo ziet de bougie eruit
Dit kan toch komen doordat de het mengsel te rijk staat afgesteld? of de vonk is niet goed?
Bedankt!!
13 jaar
als ik de bougie bekijk dan is daar een slechte of geen vonk, maar als je de bougie er uit hebt gehaald na de start kan het er ook zo uit zien.
heb je alle bougies bekeken?
Ik vond dat de bougies vochtig waren de één was erg vochtig en de ander wat minder.
Ook stonk er 1 heel erg naar benzine en de anderen wat minder.
13 jaar
Heb ik op het filmpje het goed gezien dat er bougies bij zijn die nauwelijks of niet vonken. Dan zou ik een andere bobine proberen.
[quote=Highway]Heb ik op het filmpje het goed gezien dat er bougies bij zijn die nauwelijks of niet vonken. Dan zou ik een andere bobine proberen.[/quote]
Bougies vonken wel goed!
Hij loopt al een stukje anders he sinds dat ik de bougiekabels vervangen heb..
Hier een filmpje van hoe ie nu loopt:
https://www.youtube.com/watch?v=I3JM1Y__...
Het zal me ook niets verbazen als er iets met de koppakking is. Aangezien hij rond de kop ook vrij vies van olie is.
Paar foto's van waar er olie zit rond de kop:
(dit is de kant waar de bobine ook zit)
13 jaar
Toch maar een lektest gaan doen, ik denk namelijk (al eerder gezegd)toch dat er iets mis is met de kleppen. De motor loopt niet mooi rond vooral te zien bij de uitlaat en aan de motor.
Denk meer dat de kleppendeksel lekt maar dat is voor latere zorg.
branden er GEEN storingslampjes op het dashbaord? als ik het eerste filmpje zie, lijkt het wel dat het check engine light blijft branden!
[quote=Renaultmonteurtje]branden er GEEN storingslampjes op het dashbaord? als ik het eerste filmpje zie, lijkt het wel dat het check engine light blijft branden![/quote]
Bij het eerste filmpje zie ik het ook ja, was me nog niet opgevallen!
Maar ik heb het nog even gecontroleerd maar dat doet hij nu niet meer.. Kan dit ook komen doordat ik de bougiekabels vernieuwd heb, want er was er sowieso 1tje duidelijk lek.
Wil hem best laten uitlezen maar dan moet ik er alweer mee naar een garage, wil eerst zo proberen er iets verder mee te komen.. Ben al heel wat wijzer na reacties van beide forums. en ook loopt hij al wat beter!
Bedankt voor de snelle reacties
13 jaar
wel even laten uitlezen voor de zekerheid
klinkt mij toch (zoals eerder aangegeven) als een kapotte bobine maar ook de koppakking is een zwak punt, er word zelfs gezegd dat deze er om de 60.000km vaak weer uitliggen (doorgeslagen zijn) tussen 2 cilinders. Misschien dat je ergens even een compressiemeter kunt lenen?
13 jaar
Klopt, men denkt dat het de koppaking is.
Op het andere forum denk ze dat, buurman (automonteur) denkt het..
is er nog een andere manier om te controleren of het de koppakking is? kan zo niet aan een compressiemter komen..
13 jaar
Je moet de distributieriem controleren. De krukaspolie is vergaan. De cal die er in steekt is uitgesleten. (zelfde probleem als de Golf TD motoren)
Grts,
Benny
Heb nog geen tijd gehad maar ik zal is even de distributieriem controleren en krukaspoelie ook..
Maar vindt het zo raar want de auto loopt bijna helemaal goed dus neem toch aan dat de auto dan niet op 2 cilinders loopt, want dan zou ie toch veel beroerder moeten lopen?
Als de auto niet op tijd staat loopt ie normaal ook beroerd en dat doet ie nie dus
13 jaar
Mijn excuses dat ik hier niemand op de hoogte heb gehouden..
Inmiddels is de koppakking vervangen en loopt de auto al een stuk beter.
Het enigste probleem wat ik nu nog heb is wanneer ik de auto stationair laat rijden dan bokt hij heel erg.
En ook zakt het toerental heel langzaam als ik bijvoorbeeld overschakel..
iemand een idee wat dit kan zijn?
https://www.youtube.com/watch?v=0hYEckvF...
13 jaar
Weet iemand hier ook wat ik nodig heb om de auto uit te lezen via de laptop?
Ik beschik over het programma autodata.
er zit een 12 pins aansluiting in het zekeringkastje.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar