Daewoo-Chevrolet Matiz: slechte verwarming kachelradiateur

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 800cc

Mijn probleem is als zovelen hebben. De kachel is niet echt warm.
ik heb op dit forum al veel gelezen over deze problemen, en ook al wat gedaan.
Het koelsysteem gespoeld, gevuld met water en soda en warm laten draaien (kwam best wel wat troep uit) het systeem leeg laten lopen, doorgeblazen en weer gevuld met verse koelvloeistof.
Het probleem is: de kachel wordt wel warm maar bij stationair daalt de temperatuur, wat hoger in toerental en er komt meer warmte (waarschijnlijk kachel radiateur of waterpomp) maar als ik naar het expansie vat kijk zie ik toch een behoorlijk straaltje koelvloeistof lopen. Maar kan ik er dan van uit gaan dat de pomp goed is? Een tijd geleden al de slangen (van een andere Matiz) van het motorblok naar de kachel vervangen ( wat een *&%$*!!! werk)
Mijn vraag dus. Als ik de straal zie die in het expansie vat terug komt lijkt mij de pomp in orde moet ik nu dus toch de radiateur vervangen??

Ik heb eigenlijk geen zin om dit zelf te doen maar heeft iemand een idee hoeveel dit ongeveer mag gaan kosten?

Edwyn

Geplaatst door Edwyn (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Matiz? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Cor1822 (0) PRO, 16 jaar geleden

Normaal regelt de thermostaat je temperatuur, en deze moet de verschillen in temperatuur opvangen door meer of minder te openen, en zo de temperatuur constant te houden.

Deze al gecontroleerd?
Als de temperatuurmeter van je motor constant blijft en toch de temperatuur van de kachel varieert is er iets met de kachel radiator.

Vergeet niet dat stationair minder warmte wordt gegenereerd, en de doorstroom is beperkt in het blok, dus ook de kachel radiator minder doorstroomt.

Edwyn (0), 16 jaar geleden

[quote=Cor1822]Normaal regelt de thermostaat je temperatuur, en deze moet de verschillen in temperatuur opvangen door meer of minder te openen, en zo de temperatuur constant te houden.

Deze al gecontroleerd?
Als de temperatuurmeter van je motor constant blijft en toch de temperatuur van de kachel varieert is er iets met de kachel radiator.

Vergeet niet dat stationair minder warmte wordt gegenereerd, en de doorstroom is beperkt in het blok, dus ook de kachel radiator minder doorstroomt.[/quote]
Bedankt voor je antwoord. De temperatuurmeter van de motor blijft mooi constant.
Ik denk zelf ook dat het de kachel radiateur is, zo te zien in de expansie tank (het stromen van de koelvloeistof) werkt de pomp ok. Ook bij een andere Matiz gevoeld en deze geeft ook bij stationair toerental veel meer warmte.

Ik denk dat de vorige eigenaar een keer met een radiateur pil bezig is geweest, gezien de oude koelvloeistof.

Kan iemand mij vertellen wat het verwisselen van de kachel radiateur ongeveer mag kosten want ik heb echt geen zin om dit zelf te doen. Ik heb al ervaring met het verwisselen van de slangen motorblok/kachel radiateur.

Mvrgr. Edwyn

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.