Daewoo-Chevrolet Nexia: Startproblemen Slecht aanslaan

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5 GTX

Goeden avond / morgen,

Ik heb sinds 2 weken problemen met starten althans aanslaan van de motor,
Ik heb toen de bougies nagekeken en gelijk maar vervangen, waren namelijk beetje zwart en buitenrand geroest.
Met het terug monteren kwam ik erachter dat de boougiekabels ook aan vervanging toe waren. De aansturing van de bobine naar de verdelerkap was gebroken. dus alles maar vervangen de verdelerkap en rotor nagekeken, en waren in topconditie. Morgen ga ik de injectoren reinigen. hopenlijk helpt dat.

Inmiddels ook het gasklephuis schoongemaakt inclusief de 2 sensoren, Stationairtoerentalsensor en gasklep positie sensor. Ook is de startmotor en dynamo al vervangen voor nieuwe exemplaren.

Wanneer ik de sleutel omdraai dan gaat de motor goed rond maakt goed toeren,
maar lijkt te veruipen. Heel erge benzine lucht uit de uitlaat,
maar soms heeft hij geen last en soms met veel pijn en moeite aan de praat te krijgen.
kou en vocht hebben eigenlijk geen effect want met mist of regen starte hij soms wel en soms niet.
De motor is wel koud als ik de problemen heb als hij warm is hoef ik nog maar naar de sleutel te kijken en hij slaat aan.

Wie heeft er nog ideeen?

Alvast bedankt.

Gr Kevin

Kevin1501

Geplaatst door Kevin1501 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Nexia? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Tja, misschien een sensor kapot (b.v. koelvloeistof temperatuur) of valse lucht (lek/gescheurd slangetje).
Dat moet de dealer kunnen uitlezen.
Kontroleer in ieder geval die slangetjes eens. Vooral die naar de map-sensor als je die hebt.

Hoe ga je de injectoren reinigen?
Wat is je benzineverbruik?

Kevin1501 (0), 12 jaar geleden

Ik heb er inmiddels weer mee zitten stoeien, en het starten gaat steeds beter, maar ik kan geen sensor tbv temperatuur vinden alleen de koel ventilator schakelaar. Weet iemand misschien waar deze zit? En de slangen heb ik na gelopen maar ik kan niets ondekken. zien er nog goed uit geen enkel droogte scheurtje.
Uitlezen heb ik helaas geen mogenlijkheid toe gehad, ben een beetje veel te druk met werken, en klussen in en om het jhuis daarom ook mijn late reactie terug,
benzine verbruik is 1:10 in de stad grotendeels, de injectoren helaas nog geen tijd voor gehad, maar ik ga er eerst een schoonmaak middel ingooien voor alles te cleanen, forte of wynn's.
gr kevin

Kevin1501 (0), 12 jaar geleden

Ben vanavond nog achter 1 ding gekomen, denk dat mijn koppakking er uit ligt... (lees: weet zeker)
Mijn olie is een mooie mayonaise lekkere vloeibare bijna schuimende substantie...
Koelwater lust hij ook graag... Dus waarschijnlijk is het slechte starten hieraan te verwijten. koelwater in de cylinder en dat schijn nogal slecht te ontbranden, maar dit is zodanig minimaal waarschijnlijk dat er bij 1 goede vonk al ontbranding is. (als hij inmiddels niet verzopen is, starten met gas pedaal onderin helpt wel veel)
want als hij loopt is de cilinderwand warm en zal water gelijk verdampen en deze dan niet meer in vloeibare vorm aanwezig zijn.
en kan de benzine gelijk ontbranden zoals het hoort. Ook als ik het koel water tot max vul komt hij echt langzaam op temperatuur.
En de uitlaat rookt soms wel heel wit. maar na 1 kilomter rijden is dit weg en ruik / zie je niets wat raar is, en ruikt hij zelfs "beter" als een nieuwe auto. (mijn pa heeft een nieuwe ford)
En die stinkt meer ;) Maar ik ga deze week op APK en hopen met veel duimen draaien dat het geen probleem gaat zijn met de uitstoot. Hij rijd namelijk heerlijk als hij gestart is, dan merk je namelijk helemaal niets meer. Alleen dat het koelvloeistof niveau daalt dan.

Gr kevin

C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden

Ha ha,

Sorry maar deze motor zal echt uit elkaar moeten.
Het ruiken van een auto zegt niks over de staat hoor, en als er witte rook aanwezig plus alle bovengenoemde klachten dan haal de kop er maar af en controleer wat er mis is.
Dit gaat je je blok kosten als je door blijft rijden.
Maar goed het is aan jou, de kosten vallen mee hoor, het zijn gewoon OHC blokjes van opel met iets andere cilinderinhoud.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nexia of stel zelf een nieuwe vraag.