Hallo recent een epica aangeschaft bijna 150 000 km en lpg laten plaatsen, rijdt fantastisch enkel stationair draait vind ik te hoog.
De toerentellermeter gaat tegen 900 toeren +- 850 t/min en het klinkt ook zo.
Naar garage gegaan die zegt dat op diagnose toestel (doet dat niet met een laptop!?) het toerental op 650 staat, geeft de teller hoger dan?
Bij warme motor gaat hij steeds naar 2000 tpm met starten en blijft daar soms effe hangen, is dat normaal?
Van koud naar warm schommeld stationair soms tussen ongeveer 600 en 850 tpm
Heb eerder klep gereingd (toe was het schommelen extremer) en nadien ook nog de twee bovenste lambda sondes vervangen...
nog steeds hetzelfde, iemand ervaringen hiermee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Diagnose toestellen heb je in soorten en maten.
Van een telefoon, via een dedicated apparaat (al dan niet handheld) tot laptop.
De vorm van het apparaat zegt verder niets. Het is de software die erop draait die bepaalt hoe goed het ding is.
Als het toerental dat te zien is op het diagnose apparaat 650 is, dan is de logische conclusie dat de toerenteller te veel aangeeft.
Had je voor het plaatsen van de LPG installatie ook dezelfde klachten?
Hallo goeiemiddag bedankt om reactie, ja benzine of lpg maakt geen verschil, ben bij installateur langs gegaan -ik heb de klep na de installatie gereinigd, daarna ging hij boven 900 tpm- de lpg werkplaats heeft me het adres van de chevrolet/deawoo garagist gegeven die nu verdeler van ander merk geworden is... maar hij draaide daarna wel lager.
Het kan dat ik dat gewoon denk dat hij te hoog draait het mijn eerste 6 cylinder.
Heeft het met de emissie verband dat de motor warm naar 2000 tpm gaat? beste groeten Patrick
5 jaar
Dat er geen verschil is op benzine of lpg is leuk om te weten, maar dat vroeg ik niet.
Ik vroeg of je de klachten ook had VOORDAT de lpg installatie geplaatst werd.
Dat het een V6 is moesten we maar naar raden, aangezien je zegt dat de motor 2 cc groot is.
Zelfs modelbouw motoren hebben meer inhoud.
Kun je de gegevens aanpassen?
N.B.: Welke klep heb je schoon gemaakt? EGR klep of Stationair regelklep?
De lamdasondes die je gebruikt hebt: zijn dat nieuwe originele lambdasondes of wat anders?
Hallo het is een 2.5 benzine ik had wat moeite met de gegevens, begreep niet goed het was 2 of 3 in te vullen... maar het is geen v6, het is een 6 lijn motor
Eerst draaide de motor steeds fél schommelend (op toerenteller meter van de wagen) tussen ongeveer 600 en 850 tpm.
Na de gas installatie was het even fél maar ging na het reinigen van de elektrisch gestuurde gasklep met heel warme motor stationair zelfs hoger als voordien, ongeveer 950 tpm,
Ik had niet de tijd om de elektrische gasklep te reinigen VOOR de installatie van de lpg...
De lamda sondes heb ik besteld op internet Autodoc. merk ngk,
5 jaar
Is de gasklep na het reinigen opnieuw ingeleerd met een diagnose apparaat?
Waarom zijn de 2 lambdasondes vervangen? Was de uitstoot niet goed of waren er foutcodes?
Weet je ook het merk van de lambdasondes die er in zaten?
Soms kun je foutcodes krijgen met nieuwe lambdasondes van een ander merk omdat de weerstand van de verwarming anders is.
Ja de gas installateur heeft me doorgestuurd en is afgesteld / ingelezen waarna het stationair toerental was zoals nu, op het diagnosetoestel 650 tpm te lezen, op de teller van de wagen ongeveer 850 tpm dus veel beter, hij gaat niet meer boven de 900tpm.
Er was geen foutcode van de lambdas maar ik vond het toerental nog steeds te hoog klinken, en met warm starten gaat hij steeds naar 2000 tpm, vind ik ook niet normaal of het zou misschien in verband met de emissie regeling zo hoog gaan , ik weet het niet heb geen ervaring met deze motor.
Betreft de lambda's; daarom heb ik ze vervangen, mijn vorige wagen een deawoo leganza, deed ook een schommelend stationair draaien zonder foutmelding van de lambda, toch was deze de oorzaak...
De chevrolet / deawoo technieker heeft me gezegd dat ngk de origineel geplaatste lambda sondes betreffen.
Nu het is mogelijk dat het toerental me te hoog klinkt omdat ik niet gewend ben aan de 6 cylinder maar naar 2000 tpm met warme motor als ik start? ik weet het niet
heb jij ook een epica?
p.s de epica heeft 2 lambda's VOOR de catalysator, 1 per 3 cylinders
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Epica of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar