Chevrolet Espero 1992: Stotteren, afslaan, paar minuten wachten en hij rijd weer....HEL

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine

Mijn auto stottert geregeld, het motorregelsysteem gaat meestal ook branden op zo'n moment. Als hij begint te stotteren en ik geef gas houdt de motor in. Als ik geluk heb kan ik nog net even naar de kant rollen maar vaak lukt dat zelfs niet eens meer doordat hij ook in de vrij stottert wanneer ik geen gas meer geef. De auto slaat dan af. Als hij stottert en ik sta bijvoorbeeld bij een stoplicht dan hoor ik de motor geluid maken alsof ik een beetje gas geef en ook de toerenteller beweegt dan een beetje heen en weer wat hij normaal niet doet. Het gebeurt nooit op de snelweg, alleen maar binnen de bebouwde kom en vaak op een moment dat ik een redelijke constante snelheid heb. Hij doet het ook alleen maar als het warm weer is. Bij koud weer heeft hij nergens last van ( de meter die de temperatuur aangeeft staat altijd goed, hij geeft nooit een hoge temperatuur aan) Af en toe ruik ik ook een vreemde geur als de motor dit doet...ik kan deze geur niet thuis brengen (geen bezine, olie of brandlucht). Wie (her)kent dit probleem of heeft enig idee waar ik moet zoeken? BvD

Gina79

Geplaatst door Gina79 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Espero? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

verrace (0) PRO, 16 jaar geleden

bougie kabels ?

gerrit&bagger (0), 16 jaar geleden

laat uw auto eens bij de garage een CO test doen.....
ik vermoed dat hij teveel brandstof krijgt .....lijkt erop dat hij verzuipt

henk kroezenga (0) PRO, 16 jaar geleden

bdp-gever in stroomverdeler?toch maar even laten uitlezen.

gerrit&bagger (0), 16 jaar geleden

ik ga u iets raars vertellen ik had eergisteren plots hetzelfde probleem als u.
inhouden stotteren en stationair perfect lopen.
alles nagelopen kwam er niet uit.
naar de garage gegaan probleem uitgelegd die is gaan uitlezen co waarde 10 .......schrikken.
toen de kat verwijdert (dachten die zit verstopt) weer ellende en afslaan.....om gek van te worden ....en toen de uitlaat verwijdert en jahoor de achterste pot stijf dicht met bagger.
nieuwe uitlaat en ...opgelost.....garagehouder al meer dan 35 jaar ervaring nog nooit meegemaakt .....al met al ook door de garage 3 dagen wezen zoeken niet continu maar toch steeds prikken in het achterhoofd .
de inspuit computer is dus overgegaan op een noodprogramma en probleem werd erger en erger .....en jij maar kabels vervangen verdeelkap bougie's alle massa kabels brandstoffilter enz enz ......
hoop dat het u verder helpt
gerrit

Toet_Toet (0), 16 jaar geleden

ik heb dergelijke problemen ook gehad met mijn Espero en na lang zoeken en veel onderdelen vervangen te hebben kwam ik uit bij het spoeltje in de verdeler.
Bij het demonteren bleek dat vrijwel alle isolatie rondom de spoel weg was en dat één van de draden die uit de spoel kwam een beschadiging had in de isolatie.
Wellicht heb je er iets aan...spoeltje kost een euro of 10.

Micha

Gina79 (0), 16 jaar geleden

Nou, inmiddels de bougies en de bougiekabels vervangen. De problemen worden alleen maar erger. Het doet zich alleen voor bij warm weer binnen de bebouwde kom, over de autobaan rijden is geen probleem. als het probleem zich voordoet loopt de auto (volgens de toerenteller) stationair een stuk hoger dan normaal. Als ik dan gas geef zakt de toerenteller omlaag ??!! Ook heb ik sinds mei al twee keer koelvloeistof bij moeten vullen, volgens mij ook meer dan normaal. De uitlaat is nagekeken en de co waardes zijn ook ok. Nog iemand suggesties... BVD

streetkiller (0), 16 jaar geleden

ga even na of je luchtmassameter nog goed is

Gina79 (0), 16 jaar geleden

Nu alweer een paar maanden verder. De auto is inmiddels alweer verschillende keren naar de garage geweest. De brandstoffilter is gereinigd, de ontsteking is vervangen, de luchtkleppen zaten vol met stof en zijn schoongemaakt en de luchtfilter is vervangen. Na de laatste "reparatie", het schoonmaken van de luchtkleppen deed de auto het 3 weken goed, en nu begint hij weer met de kuren met dit verschil dat hij nu sneller weer aan de praat te krijgen is, en in plaats van de zwavel lucht die ik eerst rook, ruik ik nu een benzinelucht. Ook gaat soms het motorregelsysteemlapje branden als ik in een te hoge versnelling rijd....nog tips wat een en ander kan zijn? LMM = ook ok

Cor1822 (0) PRO, 16 jaar geleden

Storing uit laten lezen, als het motor regel lampje brand slaat hij de storing wel op in de computer.
De zwavellucht die je eerst rook is dat de katalisator niet meer goed werkte, lambda sonde stuk geweest?
Nu benzinelucht, waarschijnlijk te veel benzine in het blok waardoor hij niet goed loopt.

gerrit&bagger (0), 16 jaar geleden

ik lees het weer en blijf bij mijn conclusie van een verstopte uitlaat ik herken helaas ook de benzinegeur als de kachelfan aanstaat,
het co gehalte heeft niets te maken met het dicht zitten van de pot waardoor de gassen niet goed kunnen uitstromen.
uw probleem word alleen maar erger tot het moment daar is dat hij niet eens meer start.
ik zou dit nogmaals vertelen aan de garage niet het co maar het verstopt zitten van de achterste pot waardoor u een ongelooflijke tegendruk krijgt.
ik kan u vertellen dat mijn probleem na vervangen van de uitlaat een verademing was en de wagen in de lagere toeren nu weer ongelooflijk trekt.
al met al is het gewoon een lekkere auto om mee te rijden, en ach de rammels en uitvallen van lampjes en loslaten van deurbekledingen enz enz maakt niet uit is een jap wist dat je hem kocht als het maar rijdt en goed en dat doet hij!!!!

verrace (0) PRO, 16 jaar geleden

koreaan gerrit . . . . . ,)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Espero of stel zelf een nieuwe vraag.