Beste mede sleutelaars en hobbyisten,
Na 34 blz van dit forum door gelopen te hebben en alle mogelijke aangedragen oplossingen op het internet te hebben geprobeerd blijf ik met het probleem zitten dat ik de centrale deurvergrendeling niet aan de loop krijg, zowel handmatig, dus met de sleutel aan de bestuurders kant als met de afstandbediening,niets reageert. (?)
Type auto : Daewoo Tacuma 2,0 BJ 2002 . Uitgevoerd i.v.m. Dit probleem, met een startonderbreker en alarm, origineel van Daewoo.
Wat heb ik zelf gedaan om het probleem te vinden :
Sleutel voorzien van een nieuwe batterij, led gaat aan wanneer één van de knoppen lock / unlock wordt ingedrukt, geen resultaat !
Zekeringen gecontroleerd en door gemeten in het motor ruim/kap (eF6 en eF15) en in het interieur (F7), alles werkt, niets door gebrand, geen resultaat !
Auto op contact van het contact en één van de knoppen lock / unlock van de afstandbediening 3x snel ingedrukt, geen resultaat !
Led van de klok in het interieur knippert als de sleutel van het contact is gedaan, op contact gaat de led uit en zonder problemen gestart kan worden.
Gemeten op de besturing connectoren module / ontvanger pin 11 en 24 staat spanning(12v) en massa (0)
Meet geen stuurspanning op pin 1 en of pin 2 van de besturing module / ontvanger (?).
Geen van de portieren heeft spanning op de automatische vergrendeling (?).
Na dit alles zoek ik nog het relais wat de deurvergrendeling zou moeten schakelen vanuit de besturing module om die door te meten, verbeter me als ik er naast zit. Ik heb begrepen dat dit relais vrij hoog / diep weg gewerkt is onder het dashboard aan de bestuurders kant samen met het relais van de richtingaanwijzer en de ruitenwisser, voor zover mogelijk het dashboard uitgebouwd(ook metalen plaat verwijderd) maar toch kom ik er niet uit waar deze dan mag zijn of welke draden of kleur van draden dit relais zou moeten aansturen vanuit de module.
Misschien zit ik er wel helemaal naast en zijn mijn inspanningen voor niets geweest en ligt de oplossing voor mijn probleem veel simpeler dan ik nu denk maar ik loop nu vast(HELP).
Alle aanwijzingen en of suggesties zijn welkom, alvast bedankt voor het mee denken.
Reutel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je hebt de batterij uit de sleutel gehad,dan zul je die w.s opnieuw moeten inleren.
De handleiding hiervoor heb ik ook ergens van een forum geleend.
Inleren sleutel AB
Contact aanzetten.
De 2 knopjes tegelijk indrukken tot het LEDJE blijft branden,dan 1x op 1 van de 2 knopjes drukken,dan gaat het LEDJE uit.
Contact uitzetten en dan is hij ingeleerd.
Bedankt voor je snelle reactie 👍 .
Ik heb je eerdere uitleg zoals je nu ook beschrijft ook gezien en geprobeerd maar mij lukt het niet om de led op de sleutel constant brandend te krijgen, niet naar 30 sec , 60 sec en ook niet na 3 min vasthouden en op contact houden , wel kramp in de vingers 😊. Nog een suggestie ?
Voor er wordt geopperd dat het misschien later is ingebouwd, nee , type /model nr : AK-700S .
9 jaar
Volgens Autodata moet je het als volgt doen:
Contact [b]aan en uit[/b] binnen 5 seconden. (programmeer modus ge-activeerd)
Druk open of sluiten knop 3x binnen 20 seconden.
Centrale vergrendeling werkt als programmeren gelukt is.
heeft je de bedrading in de deur al gecontroleerd links waar het de a stijl ingaat
is bij deze auto,s een veel voorkomend probleem
sukk6 wim
9 jaar
Probleem 1 GEVONDEN !!! Opzoek gegaan naar het relais wat de centrale deurvergrendeling zou moeten aansturen, voor iedereen die deze nog eens moet zoeken, ga NIET zoeken onder het dashboard aan de bestuurderskant, wat het meest logische zou zijn maar haal de kunststof afwerking onder het dashboardkastje, tegen de wielkast aan de bijrijders kant los (1 kunststof moer met zaagsnede en de rest is klik werk) en daar zit het relais, de mijne iets groen uitgeslagen aan de connector. Na het schoonmaken van de connector de bekabeling doorgemeten vanuit de connector van het relais naar de zekeringkast, besturingsmodule en deuren, kan geen kabelbreuk meetbaar vinden.
Relais open gemaakt, verbrand en geërodeerd van binnen(GRR, maar helaas). Dit wordt ff zoeken op het internet of er nog een goede tweedehandse ergens te krijgen is voor een leuke prijs.
Wordt vervolgt :-)
9 jaar
Het vervolg,
Relais vervangen !!! Met de sleutel aan de bestuurderskant is het mogelijk om de deuren automatisch te sluiten(al een hele vooruitgang, haha)maar met de afstandbediening krijg ik het niet werkende, welke methode ik ook probeer?(thei11316 of Hans4040), geen reactie.
Wat is nog een optie ?
9 jaar
Er moet ook nog een signaal ontvanger zitten in de auto,die vangt de sleutelsignalen op en geeft dit dan door aan het relais welke de deuren op of van slot zet,meestal is dit een geel relais.
9 jaar
Hallo thei11316 ik kan je even niet volgen met wat je bedoeld, hopelijk heeft met de volgende foto de moderator hier geen problemen mee maar het geeft misschien iets meer duidelijkheid :-) .
[url=http://postimg.org/image/5yo9jdpbl/][img]http://s24.postimg.org/5yo9jdpbl/central...[/img][/url]
[url=http://postimg.org/image/r71y0t3sh/][img]http://s24.postimg.org/r71y0t3sh/control...[/img][/url]
[url=http://postimg.org/image/a92xeyuep/][img]http://s24.postimg.org/a92xeyuep/schema....[/img][/url]
Op het schema heb ik aangegeven met rood en de foto's wat ik heb uitgebouwd, doorlock relais vernieuwd en de centrale deurvergrendeling werkt via de bestuurders portier met de sleutel maar niet via de afstandsbediening (?).
Ik heb helaas geen apparatuur om control unit uit te lezen, dus dat blijft voor nu even gis werk maar ik vermoed dat je daarmee bedoeld " signaal ontvanger, meestal een geel relais ".
Klopt mijn vermoeden en wat is dan nog een optie ?
Alvast bedankt.
9 jaar
[quote=reutel]hopelijk heeft met de volgende foto de moderator hier geen problemen mee...[/quote]
De bedoeling is dat het probleem wordt opgelost...foto`s en schema`s kunnen daarbij helpen.
mvg.
Moderator Problemcar
In het schema is de Keyless entry enz ook de signaal ontvanger,dan de eerste foto is wat in het schema wordt aangegeven het Central doorlock Relay.
De 2e foto is het antie diefstal relais.
Ik ben bang dat je dus de keyless enz moet vervangen,maar of je de orginele sleutels op je nieuwe unit kan inleren weet ik niet,zou je bij een Daewoo/Chevrolet service dealer moeten navragen( bv Van Laar in Maasbracht)
9 jaar
Sorry overheen gelezen,de signaal ontvanger is een unit die het signaal van de sleutel moet ontvangen en verwerken.
Heb je de evt 2e sleutel al eens geprobeert,kan zijn dat de huidige kapot is en wat ook nog kan is dat de minidrukknopjes in de sleutel kapot zijn,kun je op Ebay samen met een nieuwe sleutelbehuizing voor weinig kopen.
9 jaar
Aller eerst mijn dank aan Hans4040 voor de uitleg forum regel, top.
Thei, helaas heeft de tweede sleutel geen afstandbediening en ben ook bang dat het een klus wordt voor Van Laar als de kosten niet te gek zijn, bedankt voor de tip en mee denken.
Voor zover iedereen vriendelijk bedankt voor het mee denken, zou iemand nog iets invallen en een oplossing weten, alles is welkom.
9 jaar
Hallo iedereen en moderator,
Helaas zijn de kosten voor het repareren of vervangen voor mij te duur, daar speelt ook de leeftijd van mijn auto in mee.
iedereen bedankt voor het mee denken en de tips.
Moderator, sluit het maar af. Bedankt.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Tacuma of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar