Klant is gestrand met een Daewoo Nubira 1.6 bj 1997.Na een tijdje weer gestart en 500 m naar de garage gereden en toen weer afslaan en geen ontstekingsvonk. Vanmorgen koud weer geen probleem , maar na een tijdje warmdraaien valt de vonk weer weg.
Wie heeft ervaring, wij komen na meten tot de conclusie dat de bobine met daarin de ontstekingsmoduul stuk is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zelf ken deze type auto niet,maar als ik je verhaal zo hoor dan zit het probleem in de ontstekingsmoduul.
Opel heeft deze klacht wel vaker,koud geen probleem maar als de motor op temp. begint te raken slaat ie af en heeft geen vonk meer.
Dit komt doordat in de ontstekingsmoduul de printplaat uitzet en mogelijk bij een soldeerpunt geen contact meer maakt,waardoor de motor uitvalt.Als de motor weer af is gekoeld,is de printplaat ook weer gekrompen en maakt weer contact.
Ik zou dus het ontstekingsmoduul verv!
groetjes Alexander
Inderdaad is het ontstekingsmoduul de oorzaak.Nadeel van de Nubira is dat het een complete Dis-bobine met module is en dus nogal prijzig.Maar wat telt is dat de oorzaak is gevonden en het is opgelost.
Bedankt voor je reaktie.
Heb dit probleem nu zelf bij een espero 1.8i 8v echt precies hetzelde.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nubira of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar