Goedendag,
onze Grand Voyager van 2006 start sinds de aankoop al slecht.kmstand is 182000.
Moeten meestal +/- 8 tot 9 sec starten voordat hij aanslaat dan hoop blauwe rook, daarna loopt de motor even onregelmatig je hoort hem dippen maar draait daarna goed.
Dit is bij - 5 maar ook bij +6 graden celcius.
Bij warme starts slaat hij soms af daarna start de motor weer goed.
Wat is er gecontroleerd/vervangen:
*Accu vervangen.
*Gloeispiralen gecontroleerd krijgen spanning, volgens gargage komt er een melding als 1 spiraal niet goed is? spiralen zijn niet individueel door gemeten.
*2 xBrandstoffilterhuis vervangen door 2e hands exemplaar.(euvel dat membraan scheurt na 5 tot 6 jaar)
*Retourleidingen verstuivers gecontroleerd d.m.v. transparante slangetjes niveau bleef overal gelijk.
Heeft iemand een idee waar we nog naar kunnen kijken c/q wat het probleem misschien is.
alvast bedankt Sebastiaan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit er geen (aanvoer)leiding tussen die lucht aanzuigt? Evt even een terugslagklepje monteren in de aanvoer.
Verder zijn gloeispiralen best individueel door te meten,nl met een óf weerstandsmeting óf een stroommeting... maar ja,dat moet de garage wel weten natuurlijk ;)
ik heb ook vergelijkbare startproblemen gehad met dezelfde auto. nadat ik het brandstoffilterhuis+filter door een nieuw exemplaar had vervangen was het probleem over.
11 jaar
auto is weer terug geweest naar garage, computer weer uit gelezen, ditmaal de melding dat luchtmassa meter defect was.
Luchtmassa meter is vervangen en auto starte weer normaal tijdens de warmere lente dagen van vorige week, echter afgelopen zondag werdt het kouder en de motor start weer slecht 8 tot 10 sec. met blauwe rook onregelmatig lopen en na paar sec. is alles weer goed.Starts daarna geen probleem.
Nieuwe afspraak gemaakt nu verzocht om van de gloeispiralen de weerstand te meten, dit is namelijk niet gebeurd.
wordt vervolgt.
11 jaar
Gunnar, ik heb dit bericht bij een mede Voyager rijder gezien ( geschreven door Brons: Brandstof regelklep is stuk deze zit op de hogedruk pomp.
Greetz br0ns)
Zelf begint mijn Voyager hier ook last van te krijgen, dus laat deze binnenkort vervangen gr. Aad
11 jaar
Aad,
bedankt voor de tip,zal dit zeker bespreken met mijn garage.
De auto is inmidels ook voorzien van 4 nieuwe gloeisspiralen, ook dit heeft niet geholpen.
Auto is naar een Bosch Dieselspecialist geweest om een diagnose te stellen, volgens alle metingen is alles goed echter de auto start nog steeds vreemd lager starten dan normaal dan even onregelmatig draaien en blauwe rook.
Auto gaat nu weer terug voor het vervangen van het brandstoffilterhuis ,nu wordt er een nieuwe gemonteerd.
Groet Sebastiaan
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar