Chrysler Grand-Voyager: Startprobleem bij hoge buitentemperaturen.

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.3

Mijn 2007 Voyager 70000km heeft het volgende probleem;
Afgelopen zomer, nadat de wagen in de hete zon had gestaan, liep de motor bij het opstarten zeer onregelmatig, het leek of er een drie cylinder onder de motorkap stond te reutelen, één keer hoorde ik zelfs een knal in de uitlaat.
Enkele maanden geleden na een bezoek aan een supermarkt bij het starten van de nog warme motor, gebeurde hetzelfde.
Toen wij in September in Spanje verbleven was het dagelijks hetzelfde liedje. het lijkt of de wagen last heeft van een zonnesteek...

Het rare is dat er geen enkele melding van storing op het motor managment lampje gaat branden, na enkele minuten wanner de auto overschakelt naar Lpg loopt de motor als een zonnetje.
Dit is met regelmaat gebeurd gedurende het afgelopen seizoen.
Nu, in de winterperiode is er geen enkel probleem, de Voyager gedraagt zich voorbeeldig.

Eerst dacht ik dat het Lpg systeem (Prins) de schuldige was, en dat de wagen misschien gelijktijdig op gas en benzine startte, maar zelfs nadat ik het Lpg systeem enkele dagen volledig uitgeschakeld had bleef het probleem zich voordoen.

Nu is mijn plan om de Auto bij de volgende beurt te laten onderzoeken voor een mogelijk oorzaak, maar voordat ik hem binnen breng hoor ik graag van de specialisten hier of er iemand mij kan adviseren voor mogelijk aanknopingspunten die ik aan de garage kan doorgeven.

Ook heb ik opgemerkt dat tijdens grote warmte, soms de ruitensproeier en richtingaanwijzer tijdelijk niet werken, mijn vrouw denkt zelfs aan spoken..

Ton

gamgra

Geplaatst door gamgra (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Grand Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

kaleido 1 (1755) PRO, 11 jaar geleden

Het probleem zit dus in het benzine gedeelte .
Om dit te vinden , vermoed namelijk een breuk/slecht contact in een module/besturings eenheid , die door de warmte zover uitzet , dat er een slechte verbinding ontstaat, zal een toer worden.
Je kunt met een fohn , voorzichtig , de diverse besturingen eens lekker warm maken , en kijken wat er gebeurt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.