Chrysler Voyager SE: Airbag lampje, toeter en cruise controle doen het niet

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: VM Turbo Diesel

Beste mensen,

Ik heb een probleem met een van mijn airbags (lampje brand), toeter en cruise controle. Geen van deze dingen werkt. Ik dacht eerst dat het aan een van de zekeringen lag maar die zijn allemaal intact. Nu zit ik te denken aan het sleepcontact in het stuur. Mede doordat al deze functies op het stuur zitten.

Het volgende probleem is is dat mijn Voyager nogal zwarte rook blaast. Zowel als de motor koud is of warm is. Het is zelfs in mijn binnenspiegel te zien. Auto trekt verder als een lier en starten is ook geen enkel probleem. Ik trek er wel aanhangers mee zoals mijn caravan (1600kg tandemasser) maar ook dan trekt ie goed. Olie en koelvloeistof verbruikt mijn auto ook prakties niet. Mijn auto zit nu over de 300.000km en altijd goed onderhouden.

Wie kan mij hier meer over vertellen?

Alvast vriendelijk bedankt,
kermisklant.

Kermisklant

Geplaatst door Kermisklant (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler 300M? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

jvr (0), 17 jaar geleden

Waarschijnlijk is de clockspring (in het stuur) defect. Kijk eens bij de volgende links:

http://www.allpar.com/fix/clockspring.ht... (over: hoe zelf op te lossen)

http://rnn9ny.tripod.com/chryslerminivan... (over: info clockspring)

http://www.chrysler.com/webselfservice/c... (over: of er een Recall is geweest voor jou auto)

Suc6,
Jvr

Kermisklant (0), 17 jaar geleden

De Clockspring...lijkt mij het meest logische als ik die linken zie. Bedankt JVR voor uw reactie en de 3 linken :)
Ik laat zowiezo ff weten hoe het afgelopen is.

En als iemand weet hoe het kan dat mijn wagen zo walmt....hoor ik het graag.

Groet,
Kermisklant

Kermisklant (0), 17 jaar geleden

Nou...ik heb contact gehad met het garagebedrijf waar mijn auto (vorige eigenaar) altijd in onderhoud is geweest. De clockspring wordt over twee weken gratisvervangen. Dat was dus in het verleden niet gebeurd ongeacht die recall en stond dus nog open.

jvr (0), 17 jaar geleden

Kijk dat is mooi. 99,9 % dat het daarna is opgelost.

Voor die rook kun je hem misschien uitlezen:

http://www.allpar.com/fix/codes.html en http://www.allpar.com/fix/80s-codes.html

Anders kan de garage dat wel als hij toch heen gaat voor de clockspring.

Mvg,
Jvr

Kermisklant (0), 17 jaar geleden

99,9 procent is een cijfer waar ik al heel blij mee ben whahaha! Dus dat moet wel goed komen!
Ik heb het met de garage (telefonisch) ook ff gehad over dat roken. Hij vroeg me naar het olieverbruik en aangezien dat dat goed is hoefde ik me niet al te veel zorgen te maken zei hij. Maar ik las op deze site ook iets over de Intercooler. Dat heb ik ook tegen hem gezegd waarop hij zei dat dat ook een mogelijkheid is.

Kort om...als ik daar ben voor die clockspring, lezen ze mijn auto ook ff uit en dan zien we het wel. En ze kijken meteen ff of ik een distributieketting heb of tandwielen. Daar ben ik zelf ook nog niet uit. De een zegt een ketting en de ander tandwielen. Het is een '98er.

Hoe dan ook laat ik ff weten wat de oorzaak is!
Eerst bedankt voor alles :)

Groet,
Kermisklant.

jvr (0), 17 jaar geleden

Was het nog gelukt met de clockspring?

Gr,
Jvr

Kermisklant (0), 17 jaar geleden

Ja...met de clockspring is het gelukt. Alles werkt weer zoals het hoort.
Ze hebben mijn auto ook ff uitgelezen en een fout ontdekt in de brandstofpomp. Iets met een temperatuursensor in de pomp. Moet het nog laten maken maar daar schijnt een nogal kostbaar plaatje aan te kleven.

Groet,
Kermisklant.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler 300M of stel zelf een nieuwe vraag.