Het probleem doet zich voor als je optrekt en net voordat je het koppelingspedaal loslaat begint de motor te sputteren (rond de 2000-2100 toeren), doorschakelen naar de 2 (rond de 1500 toeren), pruttelt nog ff en rijdt daarna prima..doet het zowel bij op bedrijfstemperatuur komende motor als warme motor. Weet niet waar ik het moet zoeken. Iemand een soortgelijk probleem gehad?
Tevens hoor ik een hele lichte tik bij het stationair draaien van de motor, vooral als je naast de voorwielen staat hoor je het, onder de motorkap is niets te horen. Volgens de dealer is het een ketting die meeloopt en waarschijnlijk wat meer speling heeft gekregen, heeft iemand hier ervaring mee?
Auto heeft 207.000 kilometer gelopen. Voor de rest een superauto..!
Mvgr.
Hans Roding
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bougiekabels en bobine vervangen. Probleem over.
Gr.
Ok..begrijp ik, maar deze zijn reeds bij een kilometerstand van 180.000 vervangen en behoefden volgens de dealer niet vervangen te worden. Tevens is het zo dat het een probleem is dat niet altijd voordoet..!! Dat is juist ook het vage. Mijns inziens, als het de bougiekabels en/of de bobine zijn, zou je daar continu last van moeten hebben..toch..?
17 jaar
Mmmm....Ik kan je redenatie wel volgen maar toch zou ik 'ns beginnen met nieuwe kabels. Auto's zijn soms rare dingen en (nog bijna) nieuwe onderdelen ook.
Je hebt te maken met hoge spanningen en af en toe doorslaan is zo gepiept. Ik weet bijna zeker dat de dealer meerdere sets op voorraad heeft en dat is niet alleen om het magazijn vol te hebben.........
Als je deze vraag aan de dealer voorlegt roepen ze in koor hetzelfde antwoord. Het is zeker de moeite waard om in overleg met de dealer dit te proberen. Mocht het dan opgelost zijn, krijg je wellicht nog 'n stukje vergoeding.
Gr.
Ik zal als ik ff tijd heb morgen gelijk naar de dealer gaan om een setje te halen..zijn deze makkelijk zelf te vervangen? Of kan ik het beter door hun laten doen..?
17 jaar
Vrij simpel. Kan eigenlijk niet missen als je ze 1 voor 1 vervangt. Het zijn 2 korte en 2 langere. 'n Beetje met beleid de kabels lostrekken. Probeer eventueel met 'n spiegeltje te kijken of er geen vocht of water in de bougiegaten zit.
Gr.
Heb nog wat navraag gedaan..aangezien, voor zover ik na kan gaan, dit probleem zich voor het eerst voordeed toen de tank bijna leeg was, adviseerde een kennis van mij (heeft ook een garage) om Forte Fuel System Cleaner te proberen, het kan namelijk ook zijn dat de injectoren vervuild zijn door vervuilde benzine! Dit klinkt ook heel aannemelijk, omdat, indien het de bougiekabels zijn, je er erg veel last van moet hebben tijdens vochtig weer/lucht, goeie test vandaag..niet dus..niet meer of minder dan anders..indien het de bobine is, zou het probleem konstant moeten optreden..dus baat het niet..schaad het niet..!! Kan nooit kwaad het systeem te reinigen, misschien zoeken we het te ver..! Hou je op de hoogte..!
Gr.
Hans
17 jaar
We wachten af. Ben benieuwd.
Gr.
Heb de cleaner gebruikt en een halve tank met 2 flessen leeggereden..wereld van verschil..!! Heeft het tot dusver niet meer gedaan..!! Ik heb voor de zekerheid wel setje bougiekabels gehaald, just in case. Nemen we in ieder geval mee naar Oostenrijk..!
Ik hou je nogmaals op de hoogte hoe het gaat..thanx 4 support..!
Gr.
Hans
17 jaar
Blij dat ik rij..het was een doorgeslagen bougie..met het blote oog niet te zien, maar toen ie bij het vervangen van de bougies op de grond viel van zeer geringe hoogte barstte de bougie uit elkaar..!! Voor de zekerheid ook maar ff de bougiekabels vervangen en rijdt weer als een nieuwe..!!
Thanks voor alle geleverde support..!!
Gr.
Hans
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler 300M of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar