close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Grand Voyager: aircopomp Chrysler Voyager 3.3 Le

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3,3 i

Hallo
ik heb een voyager 3,3 uit 1998 met een airco probleem,er was een lekkage wat zoeken bleek de verdamper lek
hele dashboard eruit nieuwe erin,filter droger vervangen en vullen eerst stikstof alles dicht dus koudemiddel erin,pomp slaat niet aan
boel nagekeken pomp kapot! de koppeling verbrand en stond vast,een hele nieuwe pomp gekocht,gemonteerd en vullen,tijdens vullen airco aan
ging goed,maar naar een paar minuten roken we een branderige lucht bij de pomp vandaan en er kwam een beetje een rinkelend geluid uit,maar de airco deed het werd ijskoud en het geluid was weg,nu een 1,5 week verder onder het rijden weer die lucht,lampjes op het paneel knipperen weg airco,ik ben bij een benz pomp gestopt kap open motor laten starten een hoop herrie,pomp naar de kl....
bij de airco man is gespoeld ,toen stikstof vacuum getrokken en tenslotte gevuld.
wie weet wat er is fout gegaan?
gr.John.

Geplaatst door

sjong (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Jammer, na al dat werk en kosten.
Maar in je verhaal mis ik een belangrijk ding, of er wel of geen olie in het airco systeem gegaan is.

gamgra 0

15 jaar

Hey Ton
het is een gloednieuwe pomp er stond op de verpakking,oil included

sjong 0

15 jaar

In de pomp zit NOOIT de juiste hoeveelheid altijd meer dan dat de pomp nodig heeft.

Maar als je een systeem spoelt spoel je ook alle olie weg wat in het systeem aanwezig is. In alle componenten gaat olie uit me hoofd gaat er in een filter droger 30 ml olie en in een pomp 80 ml.

Maar wat is er nu stuk bij je ? Je pomp inwendig of je koppeling want je koppeling heeft niets te maken met de olie, kan zijn dat je koppelingsspeling niet goed was of dat er ergens iets in de bedradig niet goed zit.

Greetz br0ns

br0ns 0
badge

15 jaar

Hoi het probleem is opgelost,het lager van de poelie heeft waarschijnlik niet helemaal goed gezeten,dat verklaard ook het rare geluid wat we hoorden
de poelie lag nu helemaal los lager helemaal stuk,magneet schakellaar was ook helemaal weg
heb een andere pomp gemonteerd,zit nu in zuid Frankrijk en de airco is ijskoud!
in iederr geval dank voor de reacties
gr.John.

sjong 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.