In November 2004 heb ik voor 3600 euro een 3.0I SE 1994 gekocht, de eerste 1000 km waren probleemloos, einde december schakelde de automaat niet meer naar 3/4
Bij uitlezen krijg ik de volgende foutmelding:
53 Gear Ratio error in 3rd 36: fault immediatly after shift en gaat de automaat in het noodprogramma
Het advies van de garage ruilbak.............
Bij navraag bleek in 1999 al een ruilbak er onder te zijn gekomen! bIj Koenen in Echt, deze hebben bij Chrysler Nederland om een coulanceregeling gevraagd die werd afgewezen.
De wagen is dus technisch total loss, een kat in de zak zogezegd!
Ik heb overwogen het filter te vervangen echter deskundige laten weten dat dit geen optie is ?
Ik heb navraag gedaan bij diverse bedrijven, heeft er iemand nog een advies of weet wellicht een automaat te koop???
Ik wil graag inventariseren hoeveel Chryslers met dit type automaat kapot zijn gegaan mail mij op tvdven@home.nl
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
foutcode 36 wordt nooit alleen opgeslagen
dit is het gevolg van of een mechanische of hydraulisch probleem in automaat(is dus geen electrisch probleem)
Deze treed op binnen 1,3 seconden na opschakelen
Daar deze code dus niet alleen opgeslagen wordt komt er altijd een code achteraan bij deze 53
bij code 53 is een verschil in toerental opgetreden onmiddelijk na opschakelen van 2 naar 3de gang,hier wordt dus een probleem gezien tussen in en uitgaand toerental in bak
kan div oorzaken hebben,van normale slijtage aan lamellen en frictieplaten tot en met vastzittende plunjer door zeer verontreinigde olie enz enz.
Vergeet niet dat als je de olie wisselt je eigenlijk nooit alle olie kunt wisselen door je pan los te draaien Bij een gehele lege bak en koppelomvormer gaat er wel 8 liter in terijl je bij wisselen misschien maar 4 ltr vervangt
en koelers kunnen veel vuil/slijpsel bevatten
spoel koeler en leidingen dan ook altijd door teneinde deze troep ook uit je systeem te krijgen
wat ik mij afvraag:is de ECHTE km stand en hoeveel KM er daadwerkelijk gereden zijn na inbouw van bak ook achterhaald?
1 indien met zware aanhanger werdt/wordt gereden is zowel de koeler aan te passen als ook dit kenbaar te maken bij revisie/vervanging .is dit geschied?
2 bij welke km standen zijn filter en olie vervangen laatste 70000 km ?? Bij zware omstandigheden moet dit vaker dan standaard gebeuren
3 verteld oude eigenaar ook daadwerkelijk HOE hij is omgegaan met auto algemeen
4 hoe zag online filter eruit ?mits gemonteerd !!
ben benieuwd naar de antwoorden in dezes
frank bedankt voor je bijdrage, ik kan nog niet alle vragen volledig beantwoorden
ad 1 extra koeler, kan er nog geen ontdekken
ad 2 dit moet elke jaar of xx kilometer gebeuren ik neem aan dat G + H venlo dat gedaan heeft ik heb het onderhoudsoverzicht opgevraagd. de olie ziet er kraakhelder uit
ad 3 De auto ziet er werkelijk zeer netjes en verzorgd uit, ik heb al 30 jaar ervaring met 2e hands auto's en deze auto geeft een hele betrouwbare indruk aan de buiten en binnenkant! ik heb verschillende eigenaars benaderd die aangeven op de juiste manier te hebben gereden en geen abnormale zware aanhangers
ad 4 ik zie geen online filter zitten, werden deze modificaties bij reparatie automatisch uitgevoerd ?
De coulance van chrysler bestond uit een aangetekende brief met bezwaren tegen mijn protestwebsite, derhalve verwijderd
prijzen voor reparatie varieren van 1500 euro tot 3400
19 jaar
De kogel is door de kerk, ik laat de auto aanstaande dinsdag repareren bij de
in Rosmalen, het is wat ver weg van Venlo, maar tot nu toe klonk deze het meeste betrouwbaar met enigszins redelijk prijs/prestatie, ik houd jullie op de hoogte.19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar