auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chrysler Voyager: Automaat werkt niet meer goed

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0i

Hoi,


ik heb een chrysler voyager 3.0 bj 1991 automaat, ik had de auto laten schorsen 2jaar geleden trug maar afentoe ging ik wel de auto starten en rijden op een bedrijfsterrein, tijdens het rondrijden schakelde hij nog prima, van 1 naar 2, van 2 naar 3.. maar nu schakelt hij dus niet meer naar 3,
ik heb de olie vervangen maar het is nog steeds hetzelfde, kan het aan een sensor ofso liggen, de garage waar ik de olie had vervangen zei dat de automaat kapot was, ( ik hoop het van niet :D ) weet iemand een raad??

MvG

Geplaatst door

Speed2006 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

bijna vergeten, het boardcomputer doet het ook niet meer, er staat "DO" een storing ofso...
weet iemand ook waaraan dit zou liggen?

Speed2006 0

16 jaar

Hallo,

Wat de automaat betreft;
Vermoedelijk is het een sensor, zelf heb ik dit probleem ook gehad, bak schakelde niet hoger dan tweede versnelling, na onderzoek bij de dealer bleek dat de sensor van de inkomende as niet meer werkte.

Op de automaat heb je EEN sensor aan de inkomende as, aan de uitgaande as zit er nog EEN, deze twee sensoren meten de inkomende en uitgaande toeren van de automaat, deze informatie samen met de stand van het gaspedaal en enkele ander parameters bepaalt naar welke versnelling geschakeld wordt.

Aangezien je wagen geruime tijd stil gestaan heeft kan het ook corossie van een kabelverbinding zijn.
Ik zou beginnen met elke kabelverbinding naar de bak even te kontroleren.

Ton

gamgra 0

16 jaar

hartelijk bedankt voor je advies, zodra ik vrijetijd heb ga ik weer naar de garage

Speed2006 0

16 jaar

ik heb de sensoren vervangen maar het wil nog steeds niet naar z'n 3e schakelen..
any suggestions???

Speed2006 0

16 jaar

wat ik ook heb gemerkt is als ik em start loopt ie keurig in z'n 1e, dan moet ik tot 3500rpm gaan dan schakelt ie naar z'n 2e daarna blijft ie maar haken in z'n 2e, maar....... hij schakelt dan ook niet meer trug naar z'n 1e, als ik de motor dan uitzet en gelijk weer start pakt ie z'n 1e wel, please help me out

Speed2006 0

16 jaar

Hoi,
Die bak van mijn Voyager deed precies hetzelfde, zette zich ook vast in z'n tweede, dit is een beveiliging en laat je toe om verder te rijden voor onderzoek.. bij de DEALER.

Volgens mij is het toch electronica, het feit dat de bak goed schakelde voordat je hem 2 jaar geleden geschorst hebt wijst er op dat het mogelijk niet ernstig is.

Je kan toch beter even naar een Chrysler dealer gaan voor het uitlezen van de computer.

Ton

gamgra 0

16 jaar

PRNDL-switch vervangen, zit vooraan. Als het goed is heb je deze bak (meer info): http://dodgedynasty.50megs.com/a604/basi...

De sensoren die je het beste kunt controleren zijn: Turbine Speed Sensor (input speed sensor), Output Speed Sensor en PRNDL-swtich.

Ze moeten natuurlijk allemaal goed werken, maar bij mij heb ik eens de PRNDL vervangen omdat hij soms even weigerde achteruit te gaan en in limp-mode ging (alleen 2e versnelling). Was eerst naar de dealer geweest en vertelde dat de bak gereviseerd moest worden a 2000,- Was nu voor 35 euro klaar.

De storing op je boardcomputer zegt me niets, je kunt met de turn-key methode eventueel een aantal storingen van de motor opvragen. Begin met contact uit: aan-uit-aan-uit-aan en dan aan laten. Check Engine gaat dan knipperen, zie hier voor meer info: http://www.allpar.com/fix/80s-codes.html

Gr,
Jvr

jvr 0

16 jaar

eergistere ff langs geweest voor het uitlezen maar lukte niet omdat ze niet in de automaat computer in konden, wel vaag..
ze zeiden dat het met kabels kan zijn, ik heb alle kabels met contactspray ingespoten, ging ff een rondje rijden, hij ging keurig van z'n 1 naar 2 en ja hoor toen naar z'n 3e, toen ging ik stoppen weer verder rijden maar dan blijft ie weer in z'n 2e versnelling.. wel iri want het verbruike is daardoor wel hoger dan normaal, met 10liter rij ik nu 100km.. kickdown doet ie ook heel soms, niet altijd, als er geen andere oplossingen zijn doe ik gewoon een kompleet andere motor erin, begin wel langzamerhand spuugzat te worde..

Speed2006 0

16 jaar

Het kan idd met de bedrading te maken hebben, connector op de bak even losmaken en die op de computer en inspuiten. Eventueel ook die van de sensoren even loshalen.

Dan kun je beter alleen de bak vervangen want de motor lijkt me oke. Welke codes gaf hij aan?

Gr,
Jvr

jvr 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.