Chrysler Voyager: bij warme motor geen oliedruk meer.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.3 I

Hallo,

Bij deze auto begint het olie lampje te branden wanneer de motor op temperatuur is en dan is er soms boven in de motor een piepend geluid te horen.
Motorolie is wel op peil, maar zit er al wel een hele tijd in.
kan het filter verstopt zitten?

Groeten Jan-Aize

de Dokter

Geplaatst door de Dokter (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Tsja, Hoewel er allerlei verhalen circuleren over EX-directeuren van oliemaatschappijen die schijnen te beweren dat olie verversen niet nodig is en dat het bedacht is om geld uit de automobilist zijn zak te kloppen ben ik zelf een andere mening toegedaan.
Het geld in de zak houden door geen onderhoud te plegen betekent meestal dat het er op een later tijdstip driedubbel uit moet.
Schijnbaar is ook nog steeds niet begrepen dat een brandend rood lampje op het dashbord betekent : stop hier is iets vreselijk mis.
Goed, aan een preek heb je nu toch niets meer, dus ik zal niet verder gaan,maar je het volgende advies geven.
Direkt olie laten verversen!!!!!!!
waarschijnlijk vliegt de vloeistof aan de peilstok direkt in brand als je d'r een vuuraansteker bij houd, want het zal voor een groot deel uit onverbrande benzine beataan. Koud is er nog net zoveel viscositeit aanwezig dat de oliezender nog wat meet, warm is het een lichtsmerende substantie die geen druk meer kan zetten.
Nu maar hopen dat er geen blijvend letsel is ontstaan!

gr

Peco Power

alfons262 (0) PRO, 15 jaar geleden

dat is toch het minste waar je in zo een geval mee gaat beginnen?olie +filter? kan de dokter dat zelf niet verzinnen?Als je zo door blijft tuffen wordt je vanzelf motorendokter!

Stratus (0), 15 jaar geleden

Hoi.
Oliedruklamp branden is in principe motorschade. Heeft niets te maken met oliepeil, ja als ie leeg is. En veel gemaakte misvatting, men denkt dat een brandend oliedruklampje een te laag peil is. Geeft alleen maar aan dat er geen DRUK is. Of er moet met een drukschakelaar iets mis zijn. Of n lager naar de knoppen. Ik hoop (denk niet) dat verversen ed helpt. Wanneer voor het laatst gedaan?..........

de Dokter (0), 15 jaar geleden

Olie ververst 5w40 + filter.
Motor heeft nog geen oliedruk.
Mijn vraag is wat komt het eerst in jullie op wat de oorzaak kan zijn?
Heeft deze motor hydrolische klepstoters?
Raakt het aanzuigfilter wel eens verstopt?

Met vriendelijke groet,

Jan-Aize

br0ns (0) PRO, 15 jaar geleden

Dan zou ik er maar eens een olie druk meter aanhangen als hij warm is misschien geeft de sensor/bekabeling wel storing.

de Dokter (0), 15 jaar geleden

0,5 bar oliedruk.
Heeft deze motor hydrolische klepstoters en gaan deze weleens stuk?
P.s er zijn geen drijfstanglagers defect.

de Dokter (0), 15 jaar geleden

De kleppendeksels gelicht, de tuimelaars van de 1e cilinder zijn op de tuimelaaras ingesleten (en zijn bruin van het roestslijpsel)
Uit alle stoters komt goed olie. Maar de tuimelaar as zal ook olie moeten krijgen, dit is niet het geval.
Waar denken jullie dat hij zijn olie verliest?

Stratus (0), 15 jaar geleden

Hoeveel druk bij ong 2000 omw? Ook 0.5?
Veel te weinig, ik zal s in t boek kijken.

de Dokter (0), 15 jaar geleden

De hoofdlagers en de drijfstanglagers zijn nog goed.
Het aanzuigfilter is schoon + o-ring vernieuwd.

Dus ik denk aan de oliepomp of dat hij het bij de stoters verliest.

de Dokter (0), 15 jaar geleden

De lagerbus van de nokkenas is waarschijnlijk mee gedraaid zodat het smeergaatje naar de tuimelaaras is geblokkeerd.
Ik heb gekozen voor een ruilmotor en gelukkig loopt deze als een zonnetje.

Bedankt voor het meedenken.

Groeten Jan-Aize

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.