Hallo,
Mijn Voyager haalt niet aan bij koude start; zodra ik de sleutel in het contact steek, en probeer te starten na te hebben voorgegloeid, is er geen aanhaalmoment en gaat lampje knipperen met bekende waarschuwingsgeluid. Aanvankelijk wilde hij nog wel na ca. halfuur starten, en bij warme motor deed hij het prima. Maar nu doet hij niks meer, noch koude, warme motor. Gister effe sleepstarten en reed hij als een bus ! Kan dit startmotor zijn, of ligt hier meer ten grondslag ?
Ik heb geen transponder in sleutel, dus daar ken het niet aan liggen. Trouwens lampie blijft af en aan branden tijdens het rijden, waar is dit voor, want dit pictogram staat nergens in mijn handleiding beschreven. Ik heb alle vloeistoffen gecheckt, alles ok, alleen motorolie vind ik best vuil.
Pics van dashboard:
http://img407.imageshack.us/img407/6846/...
of
http://yfrog.com/bb27032009121j
Thanks,
Greg.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou even kijken of de startmotor nog wat doen en of hij een startsignaal krijgt op het relais.
Dat lampje is het lampje van je koelvloeistof.
volgens mij heb je gewoon een slechte accu!
gr
Peco Power
Ik heb inmiddels accu vervangen (120 euro), alles na laten lopen. Hij doet nog steeds niks. We hebben de startmotor en relais gecheckt. Overal staat spanning op en relais slaat ook aan bij het aanhalen van de sleutel, nog altijd geen bekend geluid van de startmotor.
De auto wordt as maandag helemaal nagelopen, waarvoor ik al bang was daar het een tijdrovende klus kan worden. Hebben jullie nog suggestie(s) waarop gelet moet worden, om gerichter te zoeken ?
Alvast bedankt, Greg.
15 jaar
Ik zou die startmotor dan eens los halen en even kijken of hij naar buiten komt en draait.
Startmotor nog es goed on de loep genomen. Bleek dat massa niet goed was aangesloten op de startmotor, motor slaat in 1 keer feilloos aan !
Accu was nog prima in orde, maar veel te zwak (45 Ah) dus vervanging door juiste accu was toch wijs besluit.
Thanks !
Heb nu een ander akkefietje: tijdens het rijden in 2,3,4e versnelling houdt de motor in op exact 2000 toeren, en na aantal seconden ( ca 20-30 ? ) wil hij wel meer toeren maken. Tijdens rijden ca. 1500 toeren gaat hij beetje schokken, alsof hij wil stikken. LMM zou gecheckt zijn en ok zijn, maar ben niet 100% overtuigd.
Overigens blijft koelvloeistof lamp branden...en 'k heb geen idee..
Heren, en enkele dame(s) suggesties ?
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar